Blog
A Rába ringen mutatott hihetlen gyorsulás megszüntetésére beszereztem hátra 1.6 Ts tárcsákat,nyergekkel,előre Q4 fékeket. Mert ugye egy jó tuner a lassulásra is gondol(olvastam!!!). És alattam vagy 95 ló dühöng!
Kitisztítottam az LMM előtti pillangószelepet, már nem ingadozik az alapjárat. Viszont beállítattam azt is, mert 1000 felett volt. Most 1000 alatt egy picivel.
Megnéztem az olajszintet is, a nívópálcán kb 2 mm a szint. :(
Kiszedtem a pollenszűrőt is, fekete! Hétfőn megrendelem!
Velencéből az utunk a pirosruhások paradicsomába Maranellóba vezetett!
Hála Istennek, innentől már csak ragyogó napsütésben nyeltük a kilómétereket! Bologna érintésével jutottunk el a Modena melletti kis faluba, ahol a "nagy(obbik)testvér" főhadiszállásától nem messze található Galleria Ferrari zömében Rosso, négykerekűi lakói fogadtak bennünket. (belépő: 14.- €/felnőtt)
A 2002 és 2004 -es bajnok Gép mellet Nikki Lauda (túrbós), Gilles Weilleneuve, Alain Prost, Gerhard Berger és még sok "Hős" legendás gépeit csodálhattuk meg a földszinten. Megannyi gyönyörűen kidolgozott és zseniális V10 illetve V12-es motorblokk között amik az esztétikai élmény mellet iszonyatos teljesítményükkel hagytak sok látogatót tátott szájjal bámészkodni hosszú perceken keresztül!
A kezdeti sokkból ocsúdva, kezdőthetett a nyálcsorgatós fázis kis túránk folyamában ami a fizika törvényeit meghazudtolva ezúttal felfelé vezettek a közúti járművek birodalmába, szóval az emeletre!
Ezek az emberek azért gyártottak közúti járműveket, hogy azok eladásából fedezni tudják a versenyautók fejlesztését... kemény!
Ettől függetlenül nem látszik rajtuk, hogy csak másodlagos tevékenység alantas végtermékei lennének! Azt viszont ki lehet jelenteni, hogy ezekben a gépekben a sok, manapság divatos elektromos kütyü és a maszírozós, hűthető-fűthető bőrkanapék nem igazán lelhetőek fel, egészen a legutóbbi "divat", az F430-as szériáig. A Testarossa -ban még klíma sem volt!!! Az F50 -esnél még a Suzuki GL is nagyobb komfortot kínál. De amire csinálták őket az nem is annyira ezekről szól!
Ezek inkább a versenypályáról adaptált igazi telivérek! Olyan műszaki tartalommal, ami egy kicsit is benzinvérű látogatót, azonnal rabul ejt. Az Ollahnak tátva maradna a szálya az Enzo fékjétől !! én is így jártam...
Levezetésként pedig, kicsit felboncolt motorok társaságában csodálhattuk meg többek között a Ferrari Boxer kompozíicóját, valamint a nyers öntény Hengersort és a Nyers Hengerfejet.
Miután kb. 2 órát nyáladzódtam, kellően megéheztem és a múzeum melletti a Maranelloi Ferrari klub -nak is helyt adó "büfében" ettünk egy kis pastat és caprese-t, Kimi és Massa dedikált képeinek társaságában...
Az irány Pisa volt, a gyönyörű toscanai hegyek között...
Folyt.köv.
Ma bele lett rakva a m.henger,eddig úgy néz ki h jó.Azért még figyelgetem pár napig.Egy gonddal kevesebb...
Elfolyt a hűtővizem. Szerencsére az otthonomtól 1,5 km-re történt az eset, így sikerült hazajutnom anélkül hogy megfőztem volna a motort. A megbontás után kiderült, hogy egy műanyag csavar okozta a problémát. Valószínű túlságosan meg lett húzva és eddig bírta a nyomást. Mivel csak a műanyag résznél sérült ezért műanyag hegesztőhöz vittem aki megcsinálta, lenyomáspróbázta. Ha már kiszedtem kompresszorral kifújattam rendesen+ a klímahűtőt is. Most sokkal jobb a hűtés, városban sem megy fel annyira a vízhőmérséklet. Jót tett neki a tisztítás.
2000.04.20-án vásároltam egy dilettánstól a jelenleginél is rosszabb állapotban.Apránként újítgatom,ahogy tudom és engedi a cassa.
2002-ben futómű felújításon esett át:
-4db torziószilent,
-stabilizátor szilentek
-felső,
-alsó gömbfejek,
-kormányösszekötő-külső
-lengőkar szilentek,
-csapágyak,
-féktárcsák cseréje,kormánymű felújítás.