Blog

>> Tuning és extraBalage // Alfa 146 1.6 TS // 2007-07-19

Friss szerzemény.

>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-19

2007.07.18.
Az autó nagyon jó állapotban van, de messze nem tökéletes.

- a maszk körül meg van repedve a lakk, valószinűleg parkolásnál nyomódott meg
- az elso Alfa jelet cserélni kell
- mindkét ködlámpa törött
- az olaj szurokfekete
- ha a varázsszemnek hinni lehet, akkor az akkumulátor is cserére szorul
- a hátsó ablaktörlő nem működik (elindul majd leáll, ha kézzel segítek neki, akkor megy)
- a hűtőfolyadék szintje olyan alacsony, hogy nem is látszik a kiegyenlítőtartályban
- a motor hőfoka max 80-ra megy fel
- az első gumikat cserélni kell
- az 5. ajtón hiányzik a bal izzótakaró műanyag
- nincs pótkerék, javítókészlet, egészségügyi csomag
- ha ráadom a gyújtást, valami búg a rádió környékén (fűtéskapcsolók környékén)
- kéne pár szőnyeg
- a kupplungpedálon nincs gumitaposó
- a váltógomb teljesen el van koptatva
- a visszapillantó fekete részén patton le a festék
- az ötödik ajtó nyitáskor nyikorog
- a felnicsavarok ronda rozsdásak
- a szellőztető rendszert büdösnek találom
- minden izzó világít, a műszerfal mégis kiégett izzót jelez (a bal rendszámvilágítás és a bal első ködlámpa csak kocogtatás után kezd világítani, talán az lesz a baj)
- a kőfelverődéseknél mini rozsdafoltok a tetőn, elején, ...
- az ablakmosás egyáltalán nem működik. Feltöltés után változott a helyzet, a jobb első ablakspricc nem működik, a többi OK.

lassanként megpróbálom kipofozni :)

 

Kimértük a hűtő venti minden körét, reléjét, minden működik rendesen. :) Viszont fűtésem nuku, úgyhogy fűtőradiátor csere lesz, mivel a termosztát jó (szinte új).

>> Egyébystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2007-07-18

Múltkor valami agyas nekigurult a kocsim jobb hátuljának. Természetesen nem tudom, hogy ki volt. Mindenesetre sikerült nyomot hagynia. Megrepedt a lökösöm. :-( Eléggé csúnya, megkell csináltatnom rövid időn belül.

3000 km. Már ennyi van a paripában. Hétfőn fel kellett mennem pestre konzultációra. (Suliba járok:) ) M5 elején is végén is baleset, elterelés régi 5-ösre, km-es kocsisorok stb. Egy picit sietnem kellett, így beletapostam a gázba. Belső sáv, 200-210 :) A fülemig ért a szám, ahogyan mindenki húzódott ki előlem! :) Na jó nem soxor fogunk ilyeneket csinálni és persze nagyon de nagyon oda kell figyelni a forgalomra, a többi autósra, nem beszélve arról, hogy igen-igen ismerned kell magadat is és az autódat is. Ez csak egy jó tanács azoknak akik olvassák e blogot. Ja és a kormányt fogd két kézzel! Ekkora tempónál már nem követheted el azt a hibát, hogy ellazázod a vezetést. Egy kátyú, vagy az útszegély kikapja a kezedből a kormányt és nézhetsz! Úgyhogy csak vigyázva! :)

 
>> EgyébYouri // Alfa 145 QV // 2007-07-18

Kicsivel több mint 2 hónap(hihetetlen...)után,végre működik az ALFA.Már el is felejtettem h ennyire f@sza.Eszméletlen jó!!!

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.8TS8V // 2007-07-17

Beültünk ma az Alfába
Túl sok volt a kilóméterhiánya
Morogva életre kelt a motorja
Alig várta,hogy kiérjen az útra

Abroncsa tapadt az aszfalthoz
Hangja sportosan morajlott
Kormányához tapadt kezem
Bőr a bőrhöz ér és én élvezem

Markomban a váltó gombja
A fokozat vajpuhán helyére csusszan
Tetőt eltolva,hajam borzolódik
Zenét feltekerve kedvem fokozódik

Az Alfa falja a kilómétereket
Jönnek erdők,hegyek,völgyek
Suhannak tova a fák
Egyik a másik után

Csodálatosak a kanyarok
Ahogy az ülésbe nyomódom
Ember és gép a természetben
Összhangban a környezettel

S ahogy változik a táj
Úgy száguldunk egyre tovább
S ha a kormányra pillantok hirtelen
Ott ragyog rajta a kígyó és kereszt

>> AutóápolásAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-07-17

Ma le lett mosatva az autó reggel. Ekkor még nincs felhevülve a kasztni, így kevésbé árt neki :)
És mostanában olyan jó a forgalom reggelente Budapesten, hogy nem is értem be később emiatt a munkahelyemre.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-07-17

Ma megejtettem a kipuff. sor tömítések cseréjét! Hát nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek kinézett! Sajna már a legelső tőcsavar kivételénél szembesülnöm kellett a legnagyobb problémával, ami ilyenkor előfordulhat: elment a menet a blokkban! :-(( Persze aztán orvosoltam a hibát, de nem volt egyszerű, mert nagyon kicsi volt a hely a menetfúrónak meg a többi különleges szerszámnak! Előzör levettem a leömlőt, aztán kifúrtam a régi menetet (már ami maradt belőle) és jöhetett az új, majd betekertem a menetmentőnek nevezett kis bizgentyűt, aztán mehetett vissza a tőcsavar! Majd a helyükre kerültek az új tömítések is! Nagy menet volt, de kész lett! :-)

>> AutóápolásLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2007-07-17

Vasárnap délután ~3 órán keresztül políroztam... szerintem megérte :)