Blog
Az indulást,
péntek estére időzítettük természetesen arra a péntek estére mikor elmosta a fél országot az eső! :) A XENON lámpák aznapi aplikálási kálváriája után, már csak 1 dolog volt, amit nem szerettem volna az pedig az eső... no de ez minket egyátalán nem tántorított el, legfeljebb egy órás kényszerpihenőt eredményezett.
Erre pedig azért volt szükség mert a folyamatos törölgetés ellenére átláthatatlanul bepárásodott a szélvédő és az összes létező üvegfelület. Hát kifelé menet nem akartam betenni az árokba a gépet...
Ausztriában matricásak az autópályák, bár ott is egyfolytában felújítanak és lezárnak az itthoni 4 napos árán 10 napig autókázhat a pályákon a polgár!
Kifele az első 500(!!!) km után álltunk meg Ausztriában tankolni és még csak fél alatt volt a mutató (OK nem "szimetrikusan" mér a műszer, de szerintem 650-680 km lehet a hatótávolsága a GTV 2.0 TB +Sqadra tuning konfigurációnak.
A sebességünk az egész túra alatt hivatalosan 130 Km/h volt (azért az átlag valahogy mégis 160-170 közé eset miután utána számoltam. nem értem...) :) ilyen sebesség mellett ez a fogyasztás hmm...nem gondoltam volna 9.5 -9.7 !!!
Az első állomás Lido di Jesolo volt ahol az egész éjjszakai vezetés után egy kis pihenést terveztünk a tengerparton...aha majdnem sikerült. Az eső természetesen itt is esett így a velencei kirándulás mellett döntöttünk a Kedvesemmel és bele vetettük magunkat a szűk sikátorok valamint csatornák labirintusszerű csodájába!! Térkép a parkolóházban 2.- € (megéri!)
A Parkolóban a kulcsot a kocsiban kellet hagyni, hogy átálljanak a szűk hely miatt...első olvasatra egy kicsit úgy éreztem megerőszakolnak és össze is különböztem a szint "felelősével" de mivel "megnyugtatott" hogy ő mindig ott van és vigyáz rá, hát mit volt mit tenni otthagytam a kocsit benne a kulcsal.
Szállás Velencében 2 fő reggelivel az Óvérosban (Ivano -nál (Fondamenta Pagan) mindenkinek csak ajánlani tudom, aki megvan dzsakuzi és velnesz nélkül): 85.- €/ éjszaka
folyt. köv.
Szelepbeállítás az Alfa Ber-Do nál.
Hétvégén 1340Km vezetés után, egy rosso bőrbelsővel gazdagabban tértünk haza (2007.08.25), Szandrával Nürnbergből. 2 nap elteltével sikerült az első lépéseket megtenni a beszereléssel. Már bent is a 2 első ülés és a 2 oldali kárpit. A többi belsőség már korábban is bekerült a vasba, így lassan, de biztosan elkészült a Lusso felszereltségű, Alfa Rosso GTV! :))
A masina motorját szétszedték és rövid elemzés után fényt derítettek arra, hogy mitől is szaladt szét a ménes. Az autóban még gyári vezérműszíj volt (170.000 km van a gépben). A szervízkönyv szerint 104.000 Km-nél volt vezérműszíj csere is... A szerelő szerint ebben a szíjban jócskán több Km van, mint 65.000. (Ha pedig mégis ennyi volt benne, akkor elég fura, hogy így lefogazott...)
Szóval olyan 8-10 cm-es hosszon a szíjat lefogazta a gép. Ennek eredménye: a 8 kipufogó szelepet elverte, ahogy illik... Valamint 2 beszívó szelep csili-csálén áll a helyén. Jelenleg hengerfej keresés folyik, ha nem lesz legalább olyan állapotú, mint ami benne volt (hét folyamán), akkor az eredeti lesz helyre rakva. Az eredeti legalább nem forralt vizet, hanem tette a dolgát.
Feladatom: Jelenleg kis türelemmel várni és némi pénzmag rendelkezésre bocsájtása.
Szerelők feladata: már kiszaladtak a pusztákra összeterelni a ménest. Rendezik az olajat és a szűrőket. Előkergetik a görgőket és kiszabják a szíjat. Pumpát és vizet vegyítenek vízpumpának.
Miután mindez összejött belenyektetik a motorháztető alá és újra felnyeríthet a ménes hosszú és vidám, találkozókkal tarkított váktákra!
Elemzés: Ne fogadjátok el az adatokat, amik a szervízkönyvben szerepelnek (hacsak nem ti írtátok bele vagy olyan kait ismertek). És ne "centizzétek" ki az esetleges cserék idejét. Inkább álljon a vas a garázsban, ha nincs rá guba, de ne az út szélén kelljen tolni, hogy triplájáért legyen rendberakva... Én ezt tanultam ebből.
Nos hosszas kalandozások után; amik más országok típusait jelenti (úgy mint szégyen szemre: német, francia, meg miegymás) eldöntöttem, hogy most már egyáltalán nem érdekelnek az olyan szövegek, hogy: fúúú az Alfákkal csak a baj van; folyamatosan szerelni kell, meg minőségileg sincsenek sehol és hasonlók; és beszereztem egy kis fekete gombócot... :-)
Mondjuk nagyon jól tudtam, hogy mi hiányzott az összes többi eddigi autómból; mivel régebben már volt a családban néhány Alfa; szóval ismertem az érzést és valahol mindig is tudtam, hogy nekem valójában erre van szükségem; de ugye fiatal pályakezdőként az ember még úgy gondolkodik, hogy legyen gazdaságos, meg ilyenek; úgyhogy sajna nem tudtam megengedni magamnak korábban egy Alfát; de mostmár nagyon ideje volt, hogy legyen egy :-)
Sajnos azt kell mondanom, hogy keresgélésem során nagyon sok olyan Alfába botlottam, amit egyáltalán nem a típushoz méltóan kezelt az előző gazdája és bizony elég siralm,as állapotban voltak...
Mindenesetre elég hosszas utánajárás és nézelődés után végre belebotlottam egy 147-be, ami alső pillantásra magával ragadott... Amore első látásra, vagy valami hasonló lehetett :-)
Néhány hét ügyintézés után aug. 23-án végre enyém lett a kicsike...
Jelen pillanatban az alapvető szervízek során megy végig, hogy még véletlenül se érjen meglepetés...
Remélem beváltja majd a hozzá fűzött reményeket; akárcsak az Alfás trásadalom, aminek végre én is teljesértékű büszke tagja lehetek :-)
Végre sikerült vennem egy flakon Turtle Wax bőrápolót és a kormány, illetve a váltógomb is megkapta a magáét :-)
Kicsit rángat a gépezet mikor nyomom neki, remélem nincs nagy gond. Holnap viszem gépre dugni.
vezérműszij, külső szij, gyertya, olaj csere.
Meghódítottuk a várat tehát,melynek tetejéről pompás kilátás nyílik.Azután csoportkép készítés majd fagylaltozás következett.Érzékeny búcsút vettünk egymástól,mert a többiek mentek Forma 1-et nézni(Ferrari győzelem),mi viszont inkább elmentünk kajálni és csobbanni a Balatonba bele. Bár negyed óra alatt meguntam a fürdést,azért jól esett.Eljött végül az indulás pillanata.Le volt zárva a 8-as út,így a 82-esen mentünk haza.Este fél 9-re értünk Tokodra.Még jó,hogy másnap délutános vagyok.