Blog

>> EgyébFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2007-06-23

2007.06.23-30. között volt a nászutunk Opatijában. Oda már közösen mentünk, mivel kedvesem megkapta az éves vízumot. Opatija egy tipikus fürdőváros a fiataloknak kevés szórakozási lehetőséggel - szerencsére a nagyobb szállodáknál élőzene van, ami kellemessé tette az estéket (Admiral Casino). A tengerpart/strand sziklás és betonos viszont nagyon tiszta.

 
>> EgyébFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2006-06-17

Aki a plitvicei tavakhoz megy, javaslom a 2. leghosszabb turista utat, de menjen el a legnagyobb vízeséshez is -plusz kb. 100m oda-vissza. Érdemes az egyik helyi szállodában este pihenni, majd egy egészséges mennyiségű reggeli után 1 üveg (magyar) ásványvízzel elindulni a nagy túrára. Mi kb. 5 órán keresztül tipegtünk kb. 11-12 km-t. A látvány nagyon megérte! Majd, ha a trónörökös nagyobb lesz (kb. 5 év múlva), akkor ismét elmegyünk oda.

 
>> EgyébFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2006-06-10

2006. 06. 10-24 között voltunk Rovinjban és környékén, valamint meglátogattuk a plitvicei tavakat is. Ott történt meg az eljegyzése az asszonykának.
Én egyedül mentem le Rovinjba (mivel az asszonynak vízum kellene Magyarországba való belépéshez) a kedvesem ott várt a szállodában. Ő charter géppel érkezett meg Pulára Moszkvából. Az idő kíváló volt, nem volt nagy hőség és a tenger is nagyon kellemes hőfokú volt.
Kirándulást tettünk:Pulára és a strandolást a szomszédos kis faluban Vrsar-ban oldottuk meg. Nagy tórát tettünk a plitvicei tavakhoz ld. a kövektkező blogot.

 
>> Egyébpomm // Alfa 147 Distinctive // 2007-09-09

Tegnap voltunk a gyöngyösi találkozón. Remek volt! :)
Ezúton köszönjük a szervezést és a szíves vendéglátást! Jövőre ismét tiszteletünket szeretnénk tenni :)
Pár fotó:
http://alfa.pomm.hu

 

Na végre elkészült tegnap a lökhárítóm, csilli-villi. Szebb, mint újkorában. Nagyon szép munkát végzett a fényező, árnyalatnyi különbség sincs közte (ami azért különleges, mert nem lett összepolírozva).

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-08

Reggel megbontottuk a vezetőoldali küszöböt is. Aztán 5 perc múlva le. Helyenként rosszabb volt mint a túloldal, ami eléggé meglepő. Tettenértem a nagy cégek (bocskay) "drágademegériazárátminőségbiztosított" típusú karosszériajavítási technologiáját. A bal hátsó emelőbak alá be volt heggesztve, feltételezem egy lyuk helyére egy fémtiszta!!! lemez, ami a belső küszöb függőleges éle felől fémtiszta is maradt, pedig már 3 éve történt az emelőbak "javítás" és alvázvédelem típusú 80ezres munka. De az alsó lapja a behegesztett lemeznek már rozsdás volt (nem tudom hogy kezelhették le, de mivel festve sem volt, nyilván sehogy) A régi lemez pedig, amihez a foltot rakták szét volt rohadva. A megoldás tehát teljesen ugyanaz lett, mint a jobb oldalon, Az emelőbak fölé 30 centis zártszelvény a szélesebbik lapján fekve, erre keresztben a a tartópillér a keskenyebb oldalán.
A képeken már csak a külső küszöb elem, tehát az eredmény látszik, mert a masinát otthon hagytam. De teljesen ugyanaz lett, mint a túloldal, csak pár centiben tér el a zártszelvények hossza. Az emelőbak pedig szintén két egymásbatolt vascső összeheggesztve. Mondtam már, hogy a tankok jópofa járművek?:)

>> SzervizWickey // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-09-08

Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)

* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.

A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.

Egyik esős nap ülök be reggel az autómba, és az A-oszlop vizes volt. Az még nem baj , de belülről. Örülök, neki, csinálhatom meg. Megyek Dunakeszi felé dolgozni, közben folyamatosan törölgettem egy ronggyal az oszlopot. Az még nem lett volna baj de a Megyeri Csárda magasságában bedöglött az ablaktörlő. A J1 előtti még elkezdett visszejönni, az emyém meg megállt. Ettől végleg betelt a pohár. A maradék kilométereket beázó tetővel, rossz ablaktörlővel és fűtés nélkül tettem meg.
Munka után beálltam a főnököm garázsába és szétszedtem a mechanikát. Szerencsére csak leesett az ablaktörlő tengelyéről a mozgatókar. Sikerűlt egy kis hefteléssel összegyógyítani.
A tetőablak viszont rendesen el volt tömődve. Lentről egy darab erős kábellel és tüdőkapacítással sikerűlt kipiszkálni egy rakás sarat, egy műagyag golyót (kéket) és egy kicsi fém tengelyt.
Most minden működik rendesen. Persze fűtésem még nincs.

 
>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-09-08

Megvolt. Vettem a bátorságot meg a szűrőt és megcsináltam. Facelift előtti verzió. Jobb oldali műanyag kicsavaroz "felhajlít", cucc ki, majd új be. ennyi.

Szerencsém volt mert az auóoboltos egy könyvből nézte, hogy ez milyen fajta és ott lépésről lépésre meg volt rajzolva, hogy hogyan kell cserélni. :)

 

Kuplung csere,24000.-km-nél! Valeora cseréltem,anyagár 47000.-ft