Blog
Ma teljesen kitakarítottam a kocsit. Belül nagy meló volt, mert az előző tulaj jóvoltából tisztességes mennyiségű kutyaszőr gyűlt össze hátul, amit borzalom kiporszívózni. Végül csak sikerült mindent letakarítani, most szárad a kicsike, de később szemrevételezzük az abróbb karcokat és megfontolok egy polírozást.
Kellene csinálnom szebb fotókat ide a tag oldalamra, mert amiket felraktam csak átmeneti képek. Egyelőre szerintem ez ugrik, mert sok a dolgom :-(
Végre eljött a nagy nap és beülhettem úgy hogy már a miénk.
Kicsit remegő kézzel nyúltam a kulcs után, hiszen kb 7 éve nem vezettem, és elötte is csak annyit amennyit az oktatóval.
Az első pár méter amig kigurultam a kereskedésből, mint az álom... mintha egész életembe vezettem volna... :D
Aztán az első lámpa... na ott felébredtem hogy nem, én nem vezettem egész életemben. Fulladásos halál. Kétszer. Aztán késöbb még párszor. Egyik lámpánál valahol a Hungárián (ne kérdezzétek hogy kerültem oda, fogalmam sincs hogy Néro M5től hogy kerültem a Lágymányosin át a Margit hídról a Hungáriára... :D ) elbambultam és rácsúszott a lábam a gázra. A cicus felbőg mögöttem(Párom javítása: elöttem bőg fel a cicus mert ott a motor :( ), kerekek csikordulnak kiugrok és húúúúú.... mellettem egy Porsche elismerően biccent és megmutatja hogy az ő boxerje mire képes... mondju ő nem tudja hogy az én mutatványom csak véletlen volt! :D
20 kmes tripp után hazaértem és még mindig remegek. Gyönyörű autót vettünk és imádni fogom minden bajával betegségével és örömével együtt. Már két csajszi van az életemben egy fekete morgó és egy szelid vörös, remélem egyik se lesz féltékeny a másikra...
Kedves Alfa társak, révbe értünk hát! Ismét egy boldog alfa tulajdonos van köztetek!
u.i.: akinek van olcsón 146osra nyári gumi akár felnivel az keressen meg :D
Elindultunk hát haza,ismét átkelve az Alacsony Tátrán,kanyargós utakon.Összegezve az utat kiderül,hogy 745 km-t autóztunk és 51 liter benzin kellett ehhez a melóhoz.Az igen derék fogyasztás:6,6 lityi benya.Pedig négyen voltunk dugig rakott csomival.Bele is ért a sárvédő a kerékbe az úthibákon.
Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.
Szegeden egy Toyota márkakereskedéstől vásároltuk meg az autót. A döntésünket Satti nagylelkű segítsége és szakvéleménye miatt hoztuk meg, neki ezúton is köszönöm mégegyszer! :-)
Mit is mondhatnék róla így bevezetőnek? Gyönyörű állapotban van, de még nem volt időm lemosni és kitakarítani. Egy orvosé volt, 20 ezerig vezetett szervizkönyvvel és most 40 ezer km van benne. A leges legutolsó 1.6 TS Special Edition változat, van bennw automata klíma, 120 lovas, piros, tehát pont olyan amilyet szerettem volna. Riasztót majd kellene bele azért rakatni.
Viszonylag hamar összeszoktunk a 160 kilométeres autópályázós hazaúton, bár 140 fölé nem vittem még. A váltó hátramenetével még barátkoznom kell, mert ha nem elég technikásan rakom be, akkor reccsen egyet. Egyetlen csúnyaság van az autón, belülre a tulaj felszerelt egy ablakra tapasztható hőmérőt, ami a kinti és a benti hőmérsékletet is méri. A kiiktatásához még a kábelét is le kell valahogy szerelnem, ami sajnos bekúszik a műszerfal alá.
Egyelőre ennyit tudok mondani. Budapesten használom, tehát nagyon vigyáznom kell az utakkal. Szerencsére tudom kímélni, mert itt a környéken mostanában aszfaltozták újra az utcákat, szóval minden adott egy hosszantartó közös szerelemhez ;-)
2007.08.23.Ma Csöri szétszedte a baloldali féltengelyt.A gumiharang ki volt repedve.Az kilett cserélve,újratömve a speckó belevaló zsírral.Továbbá az olajérzékelő szenzor is ki lett cserélve.Mostmár kijelzi az olajszintet.
Nekivágtunk hát a csúcsnak.Kriván a neve és 5 méter híján 2500 méter magas.Nem volt könnyű felmászni a hegyre a kőgörgeteges rendkívül meredeken de megérte.Lenyűgöző kilátás nyílott a tájra.Az érintetlen meredély láttán nagyon kicsinek éreztem magam.Még hátra volt a leereszkedés,ami semmivel sem volt könnyebb a felkapaszkodásnál.
Csalódottan kezdtük a reggelt,mert ködös idő virradott ránk.Annál nagyobb volt a meglepetés,amikor a fogaskerekű egyre feljebb kapaszkodott és egyszer csak a felhő fölé kerültünk,ahol ragyogó idő várt ránk.
Szegény kicsit el volt kámpicsorodva, mert azidőtájt a barátok GT-iben elég sok időt töltöttem, őt pedig egy benzinkúton hagytam. Hiába, ha új autót vesz az ember barátja, illik megnézni :) És nagy örömmel meg is néztem. De azért sajnáltam Alfonzt. Mondtam neki, hogy ne félj Alfonz, Te jobb vagy. Egészen konkrétan azt mondtam, hogy jobban szeretem őt. De ez ugye félreérthető, mivel Alfonz fiú, na mindegy :) Megígértem neki, hogy ha alkalom adódik rá, akkor bebizonyíthatja.
A Rábaringen jött el az alkalom. Odaálltam a rajthoz, a jobb oldalon egy Q2-es GT. Mondtam Alfonzónak, hogy "Na Tes', mutasd meg neki, hogy mit tudsz!" És ő megmutatta. Egy GT a kettőből kipipálva. Aztán jött a következő, egy színtársa. A fekete GT még többet kapott, mint a piros. Mondta is nekem a gazdija, hogy visszavágót akar. Bár ne akart volna, mert másodszorra is elkente Alfonz a száját :) Elérte, amit akart. Legyorsulta a két GT-t és begyűjtött pár elismerő pillantást a nézőktől. Miután visszaértünk a rajthoz megsimogattam Alfonzt és gratuláltam neki. Szép munka volt. Jutalmul ment három kört az oválon. A legizgalmasabb három köre volt, amit teljesített azóta, hogy meglátta az aszfaltot. Meg a gazdájának is.