Blog

>> EgyébiAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2007-08-26

Érdekes volt vásárlás napján elindulni vele Dunaújvárosba és onnan Veszprém felé. Szokásos pesti dugóból kikerülve Érd körül párom véleménye szerint nem ég a lámpánk. Mondom simán ég, hiszen ott az a lámpa jelzi... Mikor már a 3. külföldi lámpáz rám mondom megállunk... Tényleg nem égett. Felkapcsolom a helyzetjelző pozícióból az általam vélt távolsági fény fokozatba és lám világít. Na akkor jött a kérdés, hogy ha ezt nem a távolsági, akkor az hol van. Negyedórás viccelődés a műszerfalon, Miki riasztása aki éppen nem elérhető, aztán rájöttem hogy hol van. Gond megoldva. Irány a pálya! Ott aztán okosan szépen 140-150ig kihúzni hogy lássuk mi is van benne. Volt érdekesség... Néha valami fütyült. Hogy mi azt nem tudom. Ha elvettem a lábam a gázról abbahagyta aztán gázadásnál nem folytatódott. Csak egy idő után. Ma hazafelé jobban megfigyelem a jelenséget.

Érkezés Dunába, cuccok kipakol, kocsit bezár elindulna gyalog. Akkor feltünt hogy az utastérben hátul világit valami. Párommal összenézünk hogy picsába ezt nem kapcsoltuk le. Na fél óra keresés anyázás hogy rohadt olaszok nem igaz hogy úgy elrejtik a kapcsolót. Nem tudtuk kikapcsolni. Mondom nem érdekel. Ismét bezár, el a kocsitól és a lámpa elalszik. Akkorát koppant a dolog a fejemben, hogy ez egy késleltetett kapcsoló hogy ihaj. :D

Szóval vannak ilyen élmény elemek a drágánkban.

 
>> EgyébAnna // Alfa Spider / GTV GTV 2.0 TS // 2007-08-26

Nem titok az új tulajdonos kiléte sem, mert ő is köztünk van már :-) Katka a szerencsés! Tisztára boldog vagyok, hogy hozzá került!

 
>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2007-08-26

Zöldkártyára vittem volna az autót, de nem csinálták meg mert túl hangos volt a kipufogó. Így egy hónappal a tervezett előtt cseréltem. A katalizátor utáni 3 dobot kellett volna kicserélnem, de újban csak az utolsó 2 dob volt kapható. Az első dobot kénytelen voltam meghegeszteni + fémragasztóval ragasztani mert sehol nem lehetett kapni. Amint lehet kapni a piacon újat az is cserés lesz.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-08-26

A klíma irányító paneljának két kijelzője nagyon melegedett, talán zárlatos lett a nyomtatott áramkör egy része. Sikerült hamar szereznem egy bontottat (marklar155-től norbee-n keresztül), csak át kellett szerelnem a belsejét, mert annak le voltak törve a rögzítő fülei.

>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2007-08-25

Ma nekifogtam felújítani a hátsó futóművet, mert már nagyon ráfért.
Tehát kapott : 6db. lengő kart
2db. stabilizátor kart
4db. szilentet
a lengéscsilapítók fel lettek újítva + kaptak új porvédőt és ütközőt, és a kerék csapágyakban ki lett cserélve a kenőanyag
Az elejét ugyan ez a sors várja.

>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2007-04-15

84000 km-rel vettem. Vásárlás után egy kis szervizelésre szorult mert zárlatos volt a venti és ezért dugoban felforrt a vizem. Ezzel egy idöben gyertyákat is cseréltem (NGK Platinum)

 
>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2007-08-25

Tegnap feltűnt, hogy néha elkezd folymatosan 500 és 1000 között ingadozni az alapjárat. Kis fórumozás után kiderítettem, hogy érdemes kitisztítani a légszűrőház után lévő pillangószelepet, ami meg is oldotta a problémát. Most betonstabil az alapjárat, plusz megnéztem a légszűrőt is és szerencsére vadonat új. Ellenőríztem a szervó és fékolaj szintet is, mindkettő maximumon van. A hűtőfolyadék tartályán lévő matrica szerint az előző tulaj 3 ezer km-rel ezelőtt töltetett Castrol 5W40-es olajat bele, amit majd 51 ezernél kellene cserélni. Lehet, hogy megvárom és majd akkor rakatok bele Seléniát. Most pillanatnyilag azon morfondírozom, hogy lecseréltessem-e vezérműszíjat és az ilyenkor szokásos görgőket. Hamarosan elugrunk a barátnőmmel a Praktikerbe és nézünk valami bőrápolót a kormányra meg a váltóra, plusz műszerfal ápoló kendőt is veszek.

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-08-25

Eddig ez az opció nem állt rendelkezésre, így nem kezdem el tételesen fesorolni mit költöttem rá, csak összegzem eddig mennyit. Valami maradjon a papírnak is :) Ízelítőül csak annyit, hogy a vételárát meghaladja, bár ezek közül nem mind volt szükségszerű, mert szépítgetem is. Két műszakit azért már megcsinált nálam. Az első 120 e, a második 60 e volt. Remélem tartja ezt a trendvonalat :) Végzetes hibája nem volt eddig, idén először hagyott az út szélén, kiköpte a drága a szimmeringet, és a fele olajat eltüntette. De egy délutános elfoglaltsággal megoldottuk a problémát. Sajnos tisztában vagyok vele, hogy egyik beruházás sem volt jelentős értéknövelő, így aztán egyre bolondabb lennék (vagy gazdag :) ) ha el akarnám adni. Ráadásul a piaci árán mit lehetne venni? Mindösszesen a lenti összeget költöttem rá az eddigi üzemeltetés során.
Manapság a fogyasztásán sokat javít, hogy van már egy kis városi használatú offos. :) Így neki csak a hosszú távokat kell bevállalnia, azokat pedig imádja.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-08-25

2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.

>> EgyébTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-08-24

Különösebb apropója nincs ennek a blogbejegyzésnek. Illetve csak annyi, hogy amióta Alfonz nálam van, ez volt az első, huzamosabb autópályás kruzingolásom vele. Bodajk-Székesfehérvár-Balatonszentgyörgy-Székesfehérvár-Bodajk útvonalom 310 km-t tettünk meg együtt és olyan szépen duruzsolta végig, mint az álom :) Rájöttem, hogy a kedvence az a 150-160-as tempó. Innen még vígan gyorsít, 150-nél 4500-at forog a főtengely. Aztán sikerült megfutnom az eddig legnagyobb tempót is vele. Óra szerint kerek 200-zal hasítottunk a pályán. Ő még ment volna sokkal többet is, 200-nál 6000-et forog a moci, tiltás 7200-nél van. Csak nyuszi voltam egy kicsit.
Ez volt az ő szülinapi ajándéka nekem :) Szebbet nem adhatott volna.