Blog
Vásárlás 108 000 km.
Vásárlás után a vezérlés átnézésekor igazolódni látszottak az előző tulaj állításai, de a laposszíj feszítőgörgőjét szervízkor cseréltük, 111 300 km-nél. Ekkor Selenia olaj került bele, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Hát megint megevett egy másfél liter olajat a kicsike. Itt már baj van...
Szép vasárnapi nap van ma, de az idő nem kedvező, fúj a szél, hűvös van. Ilyenkor a legjobb fogni egy jó könyvet vagy autózni. Igen ám, de autó nélkül nagyon nehéz, kivéve ha megvan az autó, csak éppen a papirokra vár az ember. Az autó ugye gázolajra megy, nem papírra, mondja a régi igazság, és ez a gondolat egyre inkább elkezdett foglalkoztatni... Mi lenne ha... csak egy kicsit... hmmm...
A gondolatokat tettek követték. Felöltöztünk, mintha ünnepségre mennénk és majdnem egy hónap állás után sétálni vittük az Alfa Romeot. Picit aggódtam, sikerül-e a startolás, hiszen az akku nem szereti a hosszú állást, de az ismerős traktoros kerregés megnyugtatott, működik a szerkezet. Méltóságteljesen gurult ki az Alfa a garázsból. Az ideális pillanattól csak a hangkulissza választott el, egy gurgulázó V8 már sok lenne, de egy duruzsoló V6 lenne az igazi. Gondoltam addig, míg vissza nem ültem a kapu bezárása után. Belül már csak halk zakatolás hallatszik, egyáltalán nem tolakodó és zavaró. Még mindig picit aggódva, hiszen rendszám és papirok nélkül nagy a kockázat, tapostam a gázpedált, hogy az autó dühös ordasként felmorduljon és egy kis késlekedéssel vaddisznó módra csörtetni kezdjen. Talán a 16 szelep teszi, talán Luigi hangolta így a rendszert, de ebben a pillanatban csak a fordulatszám mutatója szerint jön rá valaki, hogy dízel agregát repíti előre nyílként az autót. A váltó pontosan kapja el a kettest, az aktuális fogyasztás felurgik 12 literre, ami eszembe juttatja, hogy ideje lenne elintézni az első tankolást. Irány a szomszéd város. A rosszabb úton oroszlánként harapnak a fékek a tárcsába és gyomorszorítóan lassulunk, hogy benzines módon visszaváltva újra repítse a 140 lóerő a majd másfél tonnás gépet. Rövid váltások, a 305 Nm aszfaltszaggató átvitele pár másodperc alatt 120 kilométeres sebességgel repít a az út fölé boruló fák között, mintha a természet egy zöld alagutat készített volna elő, hogy így gyönyörködjön az olasz íveken megcsillanó napfényen. A városba érve óvatosság módba kapcsolok, ma nem szabad hibáznom, se nekem, se másoknak. Szomjas az arany szörnyeteg, hat első lámpájával gonoszul vigyorog, ahogy a tank sorra nyeli az ezreseim. De ma ez valahogy nem nagyon érdekel, sőt kap egy mosást is. A legjobbat. A legdrágábbat. Mert ez nagyon jó érzés. Kapni és adni, mint egy ideális kapcsolatban. A mosóból kigurulva a nap is visszahúzódik a felhők mögé, itt és most csak egy csillagnak van hely. Alfa Romeo - fordulnak meg utánunk az emberek, az autóbusz megállójából villognak az irigy tekintetek. Besimulunk a fekete bőrülésbe, a hűtést automatikára állítva fittyet hányunk a kiváncsian előkandikáló nap forró sugaraira és újra felhörög a JTD, s pillanatok alatt maga mögött hagyjuk a lakott területet. Kanyar kanyart követ, álmodunk vagy ez a valóság? Alig vesszük észre és máris 100 kilométert hagytunk magunk mögött. Nehéz dolog abbahagyni, de nem érdemes többet kockáztatni, mára ennyi volt. Nagyszerű volt. Mint egy élvezeti cikk, mely azonnali függőséget okoz. Mint egy kincs, egy ékszer, mely egyben fegyver is. Egy aranyba foglalt vaddisznó.
UI: nem illene a szövegbe komponálni, de pár dolog aggasztott is a kiruccanás alatt. Az elején rettenetesen nyikorgott a futómű, később halkabb lett, de ez nem az igazi, valóban ideje meglátogatni a Szamosi szentélyt.
Gyönyörűűű! Teljesen gatyába rázva kívül, belül, kis csinosítás miegymás. Részletesen a megjegyzésben :)
TRAGÉDIA!
egyenlőre csak annyit, hogy meghúztam az oldalát (valami hasonló állítólag az új autók többségével megtörténik, bár a felmérésem nem reprezentatív).
Már megcsináltattam, de nem tudok még írni róla anélkül hogy a skizók (tudjátok...) dühödt csatározásba ne kezdjenek.
Majd ha leülepszik az egész részletesen beszámolok róla, hogyan sikerült kb. 200.000 km balesetmentes közlekedés után közelebbi ismeretségbe kerülnöm egy parkolást "segítő" oszloppal.
Amúgy csak hogy tudjátok egy jobb hátsó sárvédő csere kb 450.000 Ft-ot kóstál (azért lett ennyi a ktg. mert ez az önrész).
2007. július 28.
Az egyik legfontosabb dolog az autó felkészítése a műszaki vizsgára, amihez főleg a szétlopott kötelező felszerelés pótlása tartozik. Sajnos nem sok minden maradt, a háromszög és az izzókészlet mellett csak a vontatóhorog maradt az autóban. Első menetben a tatai bontót
(www.olaszautobonto.hu) látogattam meg, ahol egy rosso Selespeed-ből megvettem a pótkereket és a szerszámokat 8000 Ft-ért. A tökéletességhez csak a csavarhúzó hiányzott, azt majd a 146-ból pótolom. Hazaérva azonban csalódnom kellett. A pótkerék ugyan simán befér a javítókészlet helyére, a szerszámosláda csavarja azonban nem ér le a csomagtér aljára, hogy rögzíthessem. A pótkerék és a szerszámok egyaránt röpködnek, ráadásul ez alacsonyabb is, mint a javítókészlet doboza, így a csomagtér alja nem stabil és nehezebb dolgot nem is rakhatok be, esetleg aládúcolással. Utána kell járnom, hogy létezik-e több féle szerszámosláda és minél hamarabb kicserélni, vagy hagyni a pótkereket és venni fix&go javítókészletet. A műszaki vizsgához még kell mellény, vontatókötél és egészségügyi doboz.
2007. augusztus 8.
Évától kaptam ajándékba egy egészségügyi csomagot (350 Sk - 2590 Ft).
2007. augusztus 10.
Még mindig nincsenek rendben a papirok. Ilyen tempóban még egy hónapig biztosan nem ülök az autóba :( Megjött viszont a szőnyeg, egyszerű fekete, kezdetnek jó lesz. A Cobra tuning cégen keresztül szereztem be, az ára 499 Sk (3700 Ft) volt. A márkaszervizben vettem gumi borítást a kuplungpedálra - 127 Sk (940 Ft) és megrendeltem pár apróságot.
Végre felkerültek az új MAK felnik. Igaz, 5 hónapot vártam rá, de megérte. Nagyon jól mutat az autón! :) Sajnos még pár dolgot meg kell csinálni rajta....de hát olasz verda! Megjavítunk vmit, erre előjön egy másik probléma, gondoskodik róla, h ne unatkozzunk. Jelen pillanatban az ablak csere, a kipuff javítás, és a hűtővíz csere szükségeltetik de nagyon... a hidegen való indításnál észlelhető fulladásos ford.szám visszaesés talán megoldódik, ha végre 2 év után kipucolom a LMM-t. Legalábbis én ebben bízom...
A hétfői leállás után ma reggel szóltak a szerelők, hogy elszakadt a vezérműszíj. Jó hét volt: hétfőn ezek szerint Alfán vezérműszíj szakadás, én kedden reggel bringával az Andrássy úton összeütköztem egy gyalogossal => eltört a kezem szétment a bringa hátsó kereke... A srácnak a tojásaiból tört szét pár a vállamon, amikor nekimentem... Olyan volt mint a filmeken... De itt tényleg fájt.
Tiby és Krisz is dolgozott a lökhárítómon eleget, mire elnyerte régi fényét. Sajnos kiderült, hogy a festék alatt az anyag jobban rongálódott, mint számítottuk, így nagyobb meló volt. Én is beszálltam, csiszoltam, mint eddig mindig. Valamint az egész projectben Zsé és Toto is segített, igazi amorés csapatmunka volt. :-)
Boxter tuning rendszer tervben