Blog

Az autó a törés után itt debütált újra, és rögtön meg is nyerte a:

Gyorsulás 2500 ccm-es kategóriát, valamint
A '80-as évek Alfáinak szépségversenyét.

Előbinek kupa és AGIP kártya, utóbbinak egy Sonax csomag volt a jutalma.

És ennek örültem vala.;-)

 
>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Tekintve, hogy a balesetben megsérültek a felniket ki kellett görgőztetnem.

Érden találtam megfelelő műhelyt, ahol elfogadható áron dolgoztak és ha már ott volt, fel is políroztattam a peremeket, meg felrakattam az Unirolyalokat.

Az eredmény annyira jó let, hogy Gergő barátom és Lobot is oda vitte políroztatni a felniket (ők ráadásul telipolírra!), és azóta az mber nem vállal polírt.:-)

Vettem szép króm szelepsapikat, króm csavarokat, és kerékőrt is.

 
>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Bár a töréshez nem sok köze van, de úgy esett, hogy az ebay.com-on rábukkantam egy klímaboxra Californiában, és olyan bohóc áron kínálták, hogy nem lehettett otthagyni, így azzal is gazdagodtam.:-D

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

A téli pihenő alatt az alábbi dolgokat javítottam cseréltem:

A vált kapott egy sperrdifit (!)
Váltótartóbakok
Hátsó hardy
Olaj
Eősített hátsó rugó (fastcar ajándéka)
ANSA hátsódob
Plusz egyéb vackok amire nem emlékszem.

Felkerült a szögegyenes lökhárító is, így tavaszra az autó úgy nézett ki, mint a képeken látható. Az erősített rugó miatt a feneke igen magasra került!

Egy dolog nem érkezett még meg, a 4 új gumim.

 
>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Sikerült, megvan!

Tavaszra fent is lesz.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Az téli konzerválás előtt elvittem az autót lakatoshoz.
Az első sárvédő tetején előbukkant két pörsenés, és lyukas volt az akksitálca.

Az Üllői út végén lévő Honda szervíz egy Alfás kollégánk volt munkahelye. Tekintve, hogy annak idején a piros TS GTV-t itt lakatolták, az én hátsó sárvédőíveim is itt készültek (lakat+fény), most is ide vittem.

Az elemek lakatolása 3x10.000, a két fény 2x25.000 ft volt.

Álomszép lett, külön kép nincs erről a mozzanatról.

 

Az Alfa Romeo Club hagyományos gyorsulási versenyét a fóti Coránál rendeztük meg.

Szerencsémre a 2500 ccm-es kategória nem vonultatott fel az én GTV-mnél erősebb autót így nyertem, yeee!

A kupa mellé remek kis AGIP üzemanyagkártya is járt.;-)

Ez talán az üzemanyagon kívül pénzbe nem került, viszont hozozz a konyhára emlkeim szerint 25.000 forintot.

Sajnos gumikra egyelőre nincs pénz, és különben is jön a tél, amikor letámasztom az autót. A lefékezés okozta profilmélységet sok aszfltonpörgéssel korrigáltam (értsd utánkoptattam a gumit.) :-D

 

Az autó olyan puttó volt lökhárító nélkül. Szerencsére fastcar a segítségemre sietett és kölcsönadott egyet.;-)

Így már kezdett autóéhoz hasonlítani az orra.:-)

A soproni tali kíváló volt.

Sajnos másnap munkába menet egy Opel furgon kivágott elém index nélkül az M3-ason. A hiba csak az volt, hogy én épp 200-zal mentem, és az incidens folytán állóra kellett fékeznem a kerekeimet.:-( A 4x1 tenyérnyi gumiréten hamar füstté vált, és sokat rontott a menetkomforton. Ez hamarosan 4 gumi beszerzését fogja elengedhetetlenné tenni, ami 205/45R 16 méretben nem lesz olcsó mulatság.

 
>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

Ugyan nem tuning, és nem is extra hanem szerves tartozék, de végre sikerült szereznem spoilert a GTV-re!

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-08-28

A használatbavétel előtt elvégeztem a kötelező szervízt.
Egészen pontosan a 90.000 km-eset.

Ahogy az a gtv6.org és társai oldalakról letölthető nagykönyvekben meg van írva, amit kellett, lecseréltem. Még a gépkönyv szerinti ajtózsanér zsírozásokat is elvégeztem, de a legnagyobb okosság a vezérmű terén történt!

Vezérműszíjat (elvileg) úgy cserélünk, hogy cseréljük a görgőket is.
A GTV-nél sincs ez másképp, a görgő egy óriási SKF csapágy, ami szerintem cikkszám alapján még atalógusból is kiválasztható. A probléma nem itt, hanem az ezt mozgató hidraulikus szíjfeszítőn, azaz szíjlazítón (!) van. Ez egy hidraulikus munkahenger, amit a motor olajnyomása vezérel, és bármennyire is furcsán hangzik, a fordulatszám növekedésével lazítja a szíjat. (Logikus).
Nos a V6-osoknál ez a szíjfeszítő komoly problémák forrása, mert azon túl, hogy orrán-száján ereszti az olajat, nem működik megfelelően és rendszeres vezérlésátugráshoz, vagy szíjszakadáshoz vezet.

Okos kis szerkezet, és újonnan biztos jó, csakhát az ára ugye....90.000 Ft környékén mozgott.:-(
A külhoni fórumok ódákat zengenek a kései 164-esek thermomechanikus szíjfeszítőiről, és kanadából beszerezhető is lett volna 30-40 ezer forintnyi összegért, amire már majdnem megalkudtm, mikor rám mosolygott a szerencse!

Egy téves rendelésből visszamaradt vadonatúj(!) hidraulikus egységhez sikerült hozzájutnom egy elképzelhetetlen 35.000 Ft-os áron. Ezt nem hagyhattam ki, és így gyakorlatilag teljesen autentikus gyári alkatrészekből építkeztem. A sok rendesség és kedvezmény forrása Onofrej Karcsi az Elaforg Kft-től.

Egyedül az olajam nem került forinba, mert a 2002-es Selénia Rally második helyezettjének járó 20k for Alfa Romeoval töltöttem fel a teknőt.;-)

Költségként felemrült a szíjak, feszítő, fagyálló, deszvíz, légszűő, gyertyák (szigorúan monoton GL!), termosztát, stb.