Blog
a Q4..:-)
Minden AR tulajdonosnak kell, hogy legyen egyszer egy Q4:-))
Félelmetes.
Az első pillanatban is az volt,mikor megláttam az előző tulajjal találkozva.
Aztán a próbaút..pesten a Nagyvárad tér mellett..ezer fok meleg,full bőr..Klíma meg nem volt,mert nem volt feltöltve:-))
Kell!!ennyi volt,mikor kiszálltam.
folyt köv..
Megvan! 2007.07.02 Az első rendszám, felragadt :) Jobb lett volna a kicsi matrica, de ha nem lehet, hát nem lehet. Így, ezzel a nagy matricával is ezerszer szebb, mint a fémtáblával, mely zörög, lötyög, eláll stb.... Szóval teccik. :)))))
A pollenszűrő nevű intézmény nem egy bonyolult jószág, de azért érdemes cserélgetni minden ősszel, továbbá a magam részéről ajánlom, hogy a fölötte található esőelvezető csatornát is vegyétek ki és rendesen tisztítsátok át. Cserébe nem tömődik el és nem engedi befolyni az utastérbe az esővízet, sőt még az autómosó vízét sem!:) Az a lényeg, hogy az esőelvezetőtálcán nagyjából az autó hossztengelyének vonalában van egy lyuk, ami szintén könnyen eltömődik, úgyhogy azt is át kell bökni, hiszen voltaképpen ott távozna a víz. Én ma marokszámra emeltem ki a porból, falevélből, zsebpiszokból és egyéb apróságokból összeállt trutyit onnan a környékéről. Mivel ősszel nem volt szűrőcsere, most cseréltem azt is.
Reggel elhoztam a kocsit a fényezőtől, akinél egy teljes gépi polírra fizettem be. Profi géppel, pasztával és új polírozó tárcsával, amire külön vártam, hogy tényleg tökéletes legyen. Az is lett. Úgy tükröződik, hogy ezután a motorháztető előtt fogok fésülködni:). (8000 ft)
Ez annyira elbűvölt, hogy nekiálltam egy alapos motormosásnak, ami a motortér minden szegletét érintette. Samponos vizet, féktisztító folyadékot és a vártnál több rongyot használtam. Ez is jól sikerült.
Aztán ablakmosás következett belülről. A szokásos Clin vegyszeres áttörlés után papírtörlővel húztam át mindegyik ablakot. Én erre a módszerre esküszöm, mert ha csak simán vegyszeres törlést csinálok, mindig tiszta folt meg csík az ablak és ez kívülről is látszik... Úgyhogy mindenkinek ajánlom a benzinkúti papírtörlőt erre a célra is.
A munka végeztével a kedvencem következett: kocsikázás, aztán itthon pedig 2 túrós-mazsolás palacsinta. Jó nap volt:).
Bár nem az autómhoz tartozik, hanem hozzám, de azért ide írom :)
Szóval végre elkészült a bőr autós kesztyűm, ami sokak szerint fölösleges dolog, szerintem meg nagyon nagy királyság :) Báránynappából készült, nagyon finom, mustár színű bőr. Kényelmes, nem szorít, jól szellőzik, tehát nem izzad bele a kezem, nem tapad a bőr kormányhoz csak akkor, ha pici nedvesség éri (némi izzadság, ha sokáig fogom ugyanott a kormányt) és vezetni is nagyon jó benne.
Egy köméti (gy.k. kecskeméti) bőrdíszművestől rendeltem interneten ezen a címen. http://kesztyu.fw.hu. Ott választottam ki a színt és a fazont is.
Motortérben lévő testkábel csatik tisztítása + kontaktspray. 2000-3000rpm között egyenletesebb lett.. :)
Motorok: soros 4 heng TS, soros 4 henger JTD
1.6TS 16v, 105 Le
1.6TS 16v, 120 Le
2.0 TS 16v, 150 Le
1.9 JTDu-jet 8v, 100 Le
1.9 JTDu-jet 8v, 115 Le
1.9 JTDm-jet 16v, 126 Le
1.9 JTDm-jet 16v, 140 Le
1.9 JTDm-jet 16v, 150 Le
Váltók: 5 fok. manuál; (1.6 TS, 2.0 TS, 1.9 JTDu-jet 8v 1.9 JTDm-jet 8v)
5 fok. robot-kézi, Selespeed; (2.0 TS)
6 fok. manuál; (1.9 JTDm-jet 16v, mind)
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,1-8,7 s
Végsebesség: 185km/h-208 km/h
Fogyasztás (vegye): 5,8L-8,9L
Vátozatok:3 és 5 ajtós
Felszereltség:: Impression; (1.6 TS),
Progression; (1.6 120Le TS, 1.9 JTDm-jet 8v,)
Distinctiva; (1.6 JTS, 2.0 TS, 2.0 Ts Selespeed., 1.9 JTD 8v, 16v)
Black line: (1.6 TS, 1.9 JTD 16v,)
Collezione: (1.6 TS, 1.9 JTD 16v,)
Q2: 1.9 JTD 16v
Alapár: 4.460.000 Ft.
Csúcsár: kb. 6.655.000 Ft.
Árak változhatnak!!!
A hétvége nagyon élménydús volt....
péntek este szólt a fényező, hogy hétfőn bevállalja a kocsit....
nah kezdődött a hajsza:
Lökhárítók, küszöbök, hátsó lámpák, vonóhorog, hűtőmaszk leszedése.
Aztán hamárlúd legyen kövér szombaton elvittem a kipufogóshoz, kapott új véget és 1 cmt fel lett emelve a rendszer.
Alfajel restauráció, régi töredezett lakk eltávolítás, lakkozás.
Lökhárító javítás, rozsdamentes csavarok beépítése......
Fényezőnél: Köszöbspoiler, lökhárítók, motorháztető 1 harmada, 2 hátsó sárvédő és apróbb javítások. Szerdán hozhatom... Már alig várom délután/este/éjszaka felrakom a cuccokat + felmatricázom oszt csutörtök d.u. már indulunk Zircre a BULIBA!!!!!! 2 liter becherovka + 2 kocka löwen :))))
Túlvagyunk az első 1000 közös kilométeren!!!
Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...