Blog
2006. szeptember 23-án rendezték meg a X., Jubileumi Fiat találkozót, ahova meghívtak minden olasz autó tualjdonost, így minket Alfásokat is. A helyszín Mogyoród volt, azaz a Hungaroring. A vezetéstechnikai tanpályát vehettük birtokba, ahol jeges útfelületet szimuláltak különböző szituációk között.
Ez volt az év másik legjobb találkozója a Selénia Rally mellett.
2006-ban is hagyományszerűen augusztus 20-án rendezte az Alfa Romeo Club Mo. a gyorsulási versenyét, ezúttal Kiskunlacházán. Ez volt életem első gyorsulási versenye, nézőként is idáig csak egyen vettem részt. Itt pedig rajthoz is álltam, kíváncsi voltam, hogy mit tudok én és az autóm.
Előzőleg Sparkyval megbeszéltük már, hogy megyünk egyet egymás ellen, hogy mégis mennyit ver rám 402 méteren a 164 V6TB. Végül én vertem el őt.
Tipoattival a 156 topicban zsíroztunk le egy versenyt, hogy mit tud ellenem az 1,8 TS-sel. Ezt is nyertem.
Mindez elég volt, hogy a 3-as kategóriában bekerüljek az első 8 közé, és indulhassak a döntőkben. Itt VZalánt kaptam meg ellenfélnek a frissen chipelt 1,9 mjet 156-osával, ami kb. 180 lóerős lett. Nem is csoda, hogy kikaptam tőle.
Időeredményeim:
...........................I.....................II.....................III
Reakcióidő.....0,527.............0,577.............0,646
60 láb:...........2,574.............2,455.............2,453
201 méter:....10,696...........10,520...........10,521
Sebesség:...104,727........105,649..........105,649
402 méter:....16,753...........16,519...........16,480
Sebesség:...132,050........133,519..........133,457
Lehetne ennél jobb időket is menni, de szerintem első gyorsulásomhoz képest nem olyan rossz.
http://www.youtube.com/watch?v=e-cwLPj6Rak
http://www.youtube.com/watch?v=cmcX6wCcxsM
2006 nyarán, ~78.000 km-nél sor került egy olaj- és szűrőcserére.
Selénia 20K motorolaj (~9.500 Ft)
Olajszűrő (1.200 Ft)
Pollenszűrő (1.000 Ft)
Levegőszűrő (2.800 Ft)
Sajnos a levegőszűrőház teteje el volt törve a csavarrögzítésnél. Műanyagossal megjavíttattam (4.000 Ft). A kipufogó hátsódobnál az egyik tartó le volt törve, azt pedig visszahegesztettük.
Elérkezett a 2006. évi soproni Alfa találkozó, mely 2006. július 17-én volt. Nagyon vártam ezt a talit, mert az előző évi nagyon tetszett. Sajnos a felvonulás nem sikerült úgy, mint tavaly. A konvoj több helyen is szétszakadt, ráadásul több kisebb koccanás is volt.
Mivel a Selénia rallyn nagyon megtetszett a tájékozódási verseny, úgy gondoltam, hogy nem hagyom ki a Scuderia K&T Rallyet. Mikor megkaptam a feladatlapot, sokat hezitáltam, hogy inkább mégsem indulok, mert túl nehéznek találtam. Végül a szervezők (Farki & Zozo156) rábeszéltek, hogy induljak, mert nem is olyan nehéz az. És mennyire jól tettem, hogy indultam! II. helyezést értem el. Nagy meglepetés volt ez számomra. Nyereményem egy üveg Soproni Kékfrankos és egy Bvlgari parfüm lett egy oklevél kíséretében. Nyertem a tombolán is, szintén egy üveg Soproni Kékfrankost és egy üveg Camparit.
A tájékozódási verseny itt is gyönyörű tájakon zajlott, a feladatok nehezek voltak és itt-ott becsapósak.
Úgy döntöttem, hogy az első lökhárítón megnagyobbíttatom a rendszám helyét műanyagossal. Így szebben fel lehet tenni a rendszámot. Ezután persze fényezni is kell, akkor meg már legyen újrafestve a hátsó is, úgyis karcos volt. A díszcsíkokat is színre fújattam. Ekkor került sor a toronymerevítő fényezésére is. A szerelés házilag lett megoldva, a műanyagos 4.000 Ft-ba került, a fényezésért összesen (2 lökös + toronymerevítő) 40.000 Ft-ot fizettem. És végre felkerült a matrica rendszám is, így már nem kell tartanom a rendőröktől.
Időközben sikerült vennem egy toronymerevítőt az autómhoz. Később újra lett festve, Ferrari Rosso színűre. Twintől vettem, állítása szerint Zender márkájú.
Eladva Gaben cartársnak.
2006 május 13-án rendezte az Alfa Romeo Club Mo. a Selénia Rallyt Pécsen. Ide végülis csak azért mentem el, hogy a tagsági díj ne hiába legyen befizetve és kihasználjam azt, hogy klubtag vagyok. Így utólag azt mondom, hiba lett volna kihagyni. Számomra ez volt a 2006-os év egyik legjobb találkozója, remekül éreztem magam. Helyezést nem értünk el, de mint tudjuk, a részvétel a fontos.
2006 április 30-án Ribipeti főszervezésével sor került az I. 156 típustalálkozóra Siófokon.
Ismerkedés, autómustra, fényképezkedés, kaja, ez volt a program.
2006. április 1-én volt megrendezve a VI Esztergomi Alfa Romeo találkozó. Több, mint 400-an jöttünk össze. Tájékozódásin nem indultam, helyette inkább ismerkedtem és nézelődtem.