Blog
- Felső lengőkar (jobb bal)
- alsó stabilizátor pálca (jobb bal)
- Klímahűtő csere
- Visszarángattuk a kereszttartót mert sérült volt, talán még az előző gazdájánál sérült meg.



DZ Tuning&Service-nél kicserélve a Mester által a mai délelőtt, funkcionált a gyári de néha a hideg motornál dadogott 1 pár mp-et, ezért kapott 1 újat, hazafelé szedte a lábait rendesen:-)


A hétvégén velem is ugyanaz történt ami Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát. (kép)
Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.

Nagyobb hangerőnél még mindig kicsit kaotikus volt a hangzás az új hangszórókkal is. Ezért kapott egy pár HIVI hangváltót. A középkonzol mögött van egy jó nagy üres tér, oda kerültek be. A bekötést a D20B csatinál csináltam meg, mivel itt osztódik el a jel a csipogóhoz és az ajtó hangszórókhoz. (természetesen az e-learnben közölt vezetékszínek itt sem jók, így ezt multiméterrel kellett kilogikáznom ismét)
A csipogók nagyon hangosak voltak a -2 dB-es kimeneten is (az előzőleg berakott szivacsokat kiszedtem), ezért egy L-pad-et (feszültségosztó) építettem be 5w-os ellenállásokból. Jó sok cserélgetés, tesztelés után soros ellenállásként a hangváltóban a kimenet előtt lévő 5 ohm-os ellenállást használtam, párhuzamosként 0,69 ohm-ot építettem be. Ez 19,5 dB halkítást jelent. Így már tényleg számomra megfelelő a hangminőség passzív rendszerhez képest.


Vizsgán megjegyezték, hogy az egyik hátsó nyereg meg van szorulva, korrodált, a másikból pedig szivárog a fékolaj, vagyis akkor kezdődhetett, mert 2csepp volt a fékcsövön, azok is frissek voltak még.
Szerencsére sikerült szereznem két alig futott 156-os hátsó féket újszerű Textar betéttel és Ferodo tárcsával, így azok kerültek beépítésre.
Km:237555
- TCT szűrő cseréje 71771096
- TCT szűrő cső cseréje 71771102
- Első féktárcsák és fékbetétek (Brembo Xtra 09.9363.2X és P 23 132X) cseréje
- Blue&Me (50523953) kiszerelése és tisztítása (proxy hiba miatt: U1733-87)







Hazajöttünk a festőtől, kijavított pár szépséghibát, de úgy néz ki a következő vizsgára meg új festés kell majd. Cserés az összes gumicső az üzemanyagrendszer környékén, csöpög a főfékhenger, elfáradtak a féltengely gumiharangok. Pár elektromos parajelenséget még megkeresek és készen vagyunk.
Torjay Laci küldi az ellátmányt, a jövő héten megy be a helyére minden, aztán OT vizsga, műszaki és lesz újabb 5 évünk. (Mondjuk elképzelni nem tudom mi mindent kellene cserélni ha igazán használatban lenne az autó...)
Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy a fékeimet kicsit rendberakjam. Nem volt már annyira jó a hatásfoka és a tárcsáknak is volt már válla.
A múlt hétvégére csak a hátsókhoz érkezett meg minden, így csak azokat cseréltem. A héten megérkezett a maradék cucc is, így az elsőket is csrélhettem. Semmi extra verseny nem ment bele, ATE és TEXTAR. Voltam annyira balga, hogy azt gondoltam mindenhez elég lesz egy alsó kategóriás racsnis készlet. Hát nem lett. Ha ezt olvasod akor azt tanácsolom, hogy normális szerszámokkal kezdj bele az otthon szerelésbe. Maga a művelet nem túl bonyolult, de ha pl lesarkalsz egy etorx fejet akkor hirtelen bonyolultá válik a dolog és jöhet a zenélős kulcs (sarokcsiszoló) meg az agyalás, hogy honnan lesz csavar a hétvégén. Szerencsére nekem nem a csavar feje ment tönkre, hanem a gyűszű belső része vált körkörössé. Gyorsan a csodás feleségem pompás 147-esébe beugrottam és irány normális szerszámért. Így már egyszerűbb volt a dolog. A féknyergeket drótkoronggal letakarítottam aztán maszkoltam és kaptak ezüst színt. A nyeregtartó konzolokkal is így jártam el.
Km: ~335000



