Blog

2018.01.09-én kapott PHuBi egy új akkut, ami másnap be is került.
A szolgálata 887 napig tartott...
Tegnap - kihasználva a jó időt - hágóvadászatot tartottunk volna, de PHuBi - miután felragasztottam az osztrák autópálya matricát - úgy döntött hogy nem indul.
Pontosabban a garázsból még ki tudtam állni, de onnan már sehová.
Szerdán a tető próbálgatásakor a végén feltűnt hogy kevés a kraft, de arra gondoltam hogy a tetőnyitások csappantották meg az energiaszintet.
Feltöltöttem és vártuk a szombatot.
Szombaton meg történt ami. Rájöttem hogy bekapcsolva maradt a rádió az szívta le.
Újra töltöttem, de ma reggel egyértelmű volt hogy nem veszi be a kis gyomra a belepumpált villanyt. 10,7 Volt várt reggel, úgyhogy ma se mentünk kabriózni.
Helyette akkubeszerző útra indultunk Júliával.
Találtunk, bekerült.
Várjuk a jó időt :-)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-06-14

Már egy ideje foglalkoztatott a kérdés, hogy a modern benzin illetve a hengerfej síkolás és főtengely vonalfúrás miatt némileg növelt sűrìtési viszonyhoz jó-e a gyújtás beállítás.
Elterveztem, hogy stopperrel kimegyek a kerekegyházi bekötő útra és utánajárok a dolognak. 4. sebességben 80-tól kb.155-ig, majd kesőbb finomítottam a távon és csak kb.145-ig hajtottam időt mérve teligázzal, persze a tavolság volt mindig ugyanaz. Ez kb. 3000-től 5500 (pontosan nem tudom, de ki lehetne számolni, a légyeg, hogy utcai hasznalathoz ez tűnt jónak. a ford. mérő alábecsül és nagy a hiszterézise is ezert a seb. mérőt használtam és szigorúan alulról közelítve a 80-at, egyebkent 100-nál 100 a valós, 100-130 között pontos, kisebb sebessegnél nagyon alá mutat)
Három mérés után látszott, hogy kicsi a szórás, így folytattam a dolgot. Gyári statikus beállítás szerint mértem hármat. Majd adtam 3-4 fok többlet előgyújtást. Nem csörgött, de .4 mp-cel rosszabb lett a táv ideje. (?!) 18,5-ről 18,9-re romlott egy keveset. Megnéztem volna ugyanennyi utógyújtásal is, de nem járt el alapjáraton, így hagytam a dolgot. A mérés közben a hőmérseklet kb. 24 fokról 30-ra emelkedett, magas volt a páratartalom (éjjel sok eső, utána du.-n zivatarok)
A lényeg, hogy nagy csoda nincs, a gyari beállítás tűnik még mindig a legjobbnak. Most gyári plusz 1 fok előgyújtáson van. Ezzel is mentem egy ellenőrzö kört, rendben van.

 
>> EseményFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-06-14

Kiruccantunk egy kis fotózásra Etyekre az Alfa Romeo Club szervezésében.Szép képeket lehetett csinálni.Szerencsére az eső csak a fotózás után jött.

 
>> AutóápolásArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-06-14

Még pár hónapja vettem a bal oldalról hiányzó Giugiaro feliratot, hátra egy Ti-t. Még akkor fel is raktam, és feltűnt hogy bár Mopar kiegészítő, mègis más a Giugiaro felirat, így a napokban vettem a jobbos sárvédőre is egyet, úgysem volt túl szép. A tatai bontóban kaptam új feliratot.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2020-06-14

Tegnap reggel megviccelt a drága.Kulcs elfordítására el ment minden a műszerfalrol is.Na fasza.Rámértem az akkura 12.4 V.Még jobb.Kb 3 óra töltés után ismét rámértem.10.6 V.Egyre jobb.Elmentem a helyi járműboltba.A 75 Ah-ás 4max 27000.Most is az volt benne.Majd 4 évet kihúzott úgy,hogy tölteni sose kellett pedig sok a helyijárat is szegénynek.Tovâbbra is 2 év garit adnak rá.Gondoltam ha sok panasz lett volna ezt csak visszavették volna.Így beújítottam egyet.Alfi ujra rója az utakat.

 
>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2020-06-13

2016 áprilisában vettem az autót, azóta sok mindent megéltünk. Bő 70 ezer km-t tettünk meg együtt. Egy nagyszerű autó volt. Sokat adtam neki, de rengeteget kaptam tőle.




Utolsó képek:

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2020-06-13

Motorolaj és szűrők kicserélve.
Üzemanyagszűrő is cserélve lett mert azt jelezte hogy víz van benne.
Hátsó motortámasztó bak szintén cserélve.
Első féktárcsák és betét cserélve,valamint az olajszivárgás az olajbetöltő nyílás környékén megszüntetve.
km:293700

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-06-08

Megint Várpalotán vendégszerepeltünk. A már túlságosan régóta zörgő önindító alaposan bezsírozódott (az ezzel járó szívássorozatot hadd ne írjam le, az egy külön poszt is lehetne), a hátsó stabpálcák kicserélődtek, az olaj és a szűrők frissültek.

Kilométeróra állása: 205 406

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-06-11

Eljött az első közös olajcserénk ideje.

olajszűrő: Mann 2200ft
Levegőszűrő: UFI 3100ft
Pollenszűrő: Armafilt 1200ft
Olaj: Motul 10W60 25300ft/7liter
csavarhoz tömítő gyűrű: 50ft

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-30

A vezető ajtó kapcsolópaneljén 2 ablakemelő kapcsoló törött volt, ezeket cseréltem.
2x1500ft


A jobb hátsó ablakemelő nem működött...eLearn rajz alapján megmértem, sajnos a motor adta meg magát, így cseréltem a teljes szerkezetet egy gyári bontott darabra.
6500ft


Az autóhoz 1db kulcsot kaptam, annak sem működött a távirányító része.
Pótoltam az elemtartót, persze ez nem volt elég. Látszott, hogy korábban belefolyt egy elemből az elektrolit és megmart egy vezetőt. A hiányzó szakaszt pótoltam, azóta is működik.
500ft

+ visszatettem a gyári fejegységet, igaz a CD része nem működik, de jobban tetszik így a középkonzol összképe.