Blog

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-06-24

- tankolások száma: 63 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 34.571 km
- életkor: 316 nap
- össz. menetidő: 498,46 óra (20,77 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.635,89 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,65 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,57 %

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-17

Pár apróság javítása:
Első szélvédő mosó tömlő darab pótlása, ugyan nem elég hosszú, de ideiglenesen jó lesz. Próbánál kiderült, hogy üres a mosótartáy, feltöltöttem, az első spricnik már jól is működtek. A hátsó sajnos a csomagtartóba tolta a vizet. Ez is javításra került, le volt ugorva a spricniről a csatlakozás. Egy matricát távolítottam el a hátsó szélvédőről, és kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart, egyszerűbb volt mint gumit cserélni benne. Még jó hogy pont olyan mint a 156-é, volt belőle tartalék. Még kitakarítottam a szélvédő előtti rácsot a falavelektől.
Ellenőriztem a gyertyákat, és mire mértem volna kompressziót sajnos lemerült az akku.
Így akku ment töltőre, autó összerak, és mára ennyi.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-16

Megtörtént a névre írás, és bátorkodtam hazavinni az autót, aránylag könnyen indult, és a világítás felkapcsolása után hibamentesen. Élmény volt vele hazaautózni, még így betegen is elég szépen szedi a lábát. Raktam bele egy új első segély csomagot is.

 
>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-15

Az autó HpeDave barátomnak köszönhetően, eljutott eredetiség vizsgára, hamarabb mint bármelyikönk gondolta volna... "ismét nehézkes volt az indítás" Közben gépre is dugták, és töröltek minden hibakódot. Indítás után az izzó hibán kívül más nem is jött vissza...
A motorhibákról nem, de a váltóhibákró készült kép is...

>> EgyébKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-14

Annak tudatában vettem, hogy motorgenerált igényel. Úgy volt, hogy kezdetnek olajcsere, mert eléggé benzin szaga volt az olajbetöltőn keresztül, de a nívón keresztül nem sikerült leszivatni az olajat. Mint kiderült, nem volt benne túl sok olaj, így csak utántöltve lett. Sajnos ez után nem sikerült beindítani, kiállt immo hibával, és eléggé merült az akku. ezért maradt a parkolóban pihenni, és hazavittem az akkut, tölteni. Este akku be, és bár nehezen, de már lehetett indítani. Átgurultam vele a közeli szervízhez ahol az eredetvizsgára várta a sorát.
Kicseréltem a kerekeken egy-egy csavart kerékőrre, itt meg is lett miért törött a gyári kerékkulcs, és miért kaptam mellé keresztkulcsot. Durván túl voltak húzva a csavarok, el is sikerült törnöm az 1/2"-ról 3/8"-ra átalakítóm.
A két autóról a szervíz előtt készült a kép.
Km óra állas: 141311Km

>> SzerviztheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-06-23

Sajnos az idei szezonra elillant a klímagáz.
A kompresszoron észrevettem a zöld festék nyomait, valamelyik O gyűrű volt a ludas a 3ból. Kicseréltettem mindhármat, persze nem ment zökkenőmentesen ez sem, a spiáter amire csatlakozik a klîmacső eltört. Vadászhattam másikat...
Fel lett töltve most megint jól teszi a dolgát.

Mivel van ózongenerátorom így egyuttal már itthon ki is fertőtlenítettem a klíma rendszert, és megtankoltam 100-as benzinnel.

 
>> EgyébSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-06-23

Mivel nem volt se Pótkerék se emelőm csak egy javító készlet ezért vettem egy Pótkerék szettet. Valamint hátul sötétített lámpák voltak. Ezeket ma kicsereltük gyárira.

 
>> SzervizJony85 // Alfa 156 Sw 2.4 jtdm 20v // 2020-06-23

Egy ideje már rázott az autó eleje gyorsításkor, egyértelmű, hogy féltengely. Ki is lett cserélve, illetve a felső motortartó bak ki volt szakadva, így az is cserélve lett.

 

Ma kapot az Alfa 4db új Continental EcoContact 6 nyári gumit, mert a régiek profil mélysége már nem volt az igazi és elég régiek is voltak.
Ezzel egy időben megnézettem a bal hátsó téli gumimat is, mert abból jobban szökött a nyomás, mint a többiből. A gumis talált is benne egy vékony 1cm-es fejnélküli szeget, amit kívülről egyáltalán nem lehetett látni. Így a nyári gumi csere mellett a defekt is be lett foltozva.

Szegény Alfa a karantén miatt nem nagyon van mostanában használva, és álltó helyében a hátsó ablaktörlő motor tengelye úgy döntött, hogy berozsdásodik. Ezt úgy vettem észre, hogy a lapát az első törlésnél megállt az ablak közepén. Kiszedtem a motort, de a belső mechanikának nincs baja, és egy kis kézi segítséggel a motor vissza tudta vinni a lapátot a vég állapotba. Kapott a tengely egy kis kúszóolajat és járattam lapát nélkül a motort.

@Update: Megint nem volt használva a hátsó ablaktörlő egy ideig, és megint megállt az ablak közepén a lapát az első törlésnél... Megint szét szedtem, de most a lapát mozgató tengelyt szétbontottam amennyire tudtam, és befújtam rendesen WD40-nel. Járattam megint lapát nélkül jó sokáig miközben fújkáltam rá a WD40-et és a tengely túl végén folyt ki a rozsdás WD40. Sajnos nem tudtam teljesen szét szedni a tengelyt, így nem lett rendesen kitakarítva... A végén lehet be kell szerezzek egy új hátsó ablaktörlő mechanikát.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2019-06-13

Benzines az autó, ja nem... Ma sikerült beleraknom 40 liter benzint. Mindent elb@sztam, amit csak lehetett, szóval így sikerült. Kb pár hónapja az i30ba ment gázolaj a benzin helyett.
Szóval bontás. Kis áram az szivattyúnak és az üzemanyag szűrő kimenetére egy csövet egy kannába vezettünk. Jó kis délutáni program volt, ha már nem indult be a kocsi. :-):-)
Öregszem. 8-)
Üléslap alá a patent: 50500769