Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-05-15

Futóműjavítás után beállítás.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-05-15

Alvázon van pár vakrozsda és pár helyen kasznizni is kell.
Aztán alváz és üregvédelem

(Update 2021.01.27. A javítás és az alvázvédelem elkészült, 90e.)

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2020-05-05

Motul olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere.
226.000km

 
>> EgyébFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-05-11

Megkaptam az első relikviámat az öcsibe névnapomra , bár még nincs itthon.

 
>> Autóápolásmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2020-05-11

Átesett egy cápabőr eltávolításon a műszerfal felső szellőzőrostély-szigete.
meglepetésemre nem csillogó műanyag van a nyúlós, ragadós "cápabőr" vagy marketingbullshit nevén "soft touch" borítás alatt!
Denaturált szesz simán leviszi. Kb 10 perc sikálás után ilyen szép lesz. Jobb ezt nézni, mint a felhólyagosodó, ragadós légycsapdát! :D

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2020-05-10

Lehet le akarták lopni a kerekem... menet közben leesett a bal első. Megsérült a felni és a sárvédő, dobbetét és az agyban a menetek. Korábbi autómból megvolt még a csonkállvány agyastól, így azt tettük be TC-ben egy új alsó lengőkarral és a biztonság kedvéért egy jó bontott féltengellyel. A beszerzett bontott sárvédőt majd a fóliázás után tesszük a helyére.

141.773 km

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

Alfista78rg barátommal megmozgattuk a v6-okat. Kmét, Kiskőrös, Svadkert, Bugac monostor ásatás, Kmét. Kb. 150km.

 
>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2020-05-10

Már csak a TI ülésszett hiányzott az autóból, hogy minden TI jegy benne legyen.
Sikerült beszereznem az érdi bontóból.
Mai nap beszerelésre került, nagyon feldobta a belteret!

 

A két hátsó sárvédőív, a csere miatt újrafényezeve.
A tetőről lekerült a carbon fólia, szintén újrafényezve.
Márciusba meghúzták a parkolóba a kocsit, a jobb hátsó lökhárítónál, most az is javításra került.
Nagyon szép lett a fényezés.
Egy teljes napom elment a takarítasra, mire a port mindenhonnan kitakarítottam.

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.