Blog

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2020-03-04

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 9 526 km

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2020-03-04

A kézifék bowden védőgumija elhasználódott így cserére került 243910 km-nél.

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2020-02-08

243860 km-nél a hátsó féktárcsák cseréje következett soron. Zimmermann márkájú szett került fel.

 

Még December elején az Alfa úgy döntött, hogy nem nyitja ki sem a központi zárat sem a csomagtartót a távirányítójával, amit nem igazán tudtam megmagyarázni, mert reggel még be tudtam zárni vele, délután már nem reagált rá. Gondoltam biztos az elem merült le benne, de hiába cseréltem ki, semmi sem változott (rámértem a régi elemre és műszer szerint nem volt lemerülve).
Keresgéltem egy kicsit a neten, hogy mi lehet a gond, és többen írták, hogy velük is előfordult és újra meg kell tanítani neki a távirányítót. Amihez csak egy kábel, a MultiEcuScan és a biztonsági kód kell. Nem tűnt túl bonyolultnak a dolog, így kölcsön kértem egy obd kábelt, beszereztem a MES-t és megkerestem a biztonsági kódos kártyát, amit szerencsére megkaptam az autóval, amikor megvettem :).

1. probléma: a kábel, amit kaptam VagCom KKL kábel volt, amivel nagyon jól tudtam a motor, az ABS és a légzsák vezérlőire kapcsolódni, de a Body Computernél közölte velem a MES, hogy ehhez bizony ELM327-es kábel kell.

2. probléma: beszereztem netről egy ELM327-es USB-s kábelt, amiben valójában nem eredeti ELM327-es chip van, hanem annak egy klónja, ami elvileg ugyan azt tudja, de az Alfában főleg semmire sem volt jó. Olvasgattam megint a neten, MES fórumon írták, hogy egy 120Ohm-os ellenállást ki kell forrasztani, és úgy működni fog. Ez sem segített rajta...

3. probléma: beszereztem netről egy másik ELM327-es USB-s kábelt, amiben már eredeti ELM327-es chip van. Ezzel első próbálkozra már tudtam a motor vezérlőhöz kapcsolódni, de semmi máshoz nem. Több órányi COM port állítgatás és próbálkozás után sem sikerült ezen változtatni. Ezt a kábelt is szétszedtem, hátha ebből is ki lehet forrasztani a nem megfelelő ellenállást, de ebben minden tökéletésen volt beforrasztva és méretezve, így a kábelt megfelelőnek ítéltem.

A megoldás végül nagyon egyszerű volt. Egészen tegnapig mindig egy 2.2-es verziójú MES-sel próbálkoztam, ami még nem igazán támogatja az USB-s ELM327-es kábelt, de amint beszereztem egy 4.2-es verziójú MES-t, egyből tudott csatlakozni mindenhez és újra meg tudtam tanítani a távirányítómat az Alfának pár másodperc alatt :). Szerencsére sem a jel vevőnek sem a jel adónak nincs gondja, és még a biztonsági kód is az autójé.

Valószínűleg, ha már Decemberben elviszem valakihez, aki csinált már ilyet, akkor pár nap alatt megoldótott volna ez a probléma, nem kellett volna kulccsal nyitni az ajtó és belülről a csomagtartót 3 hónapig, de így legalább tanultam valamit, ami később is hasznos lehet, és van egy működő diagnosztikai kábelem progival együtt :).

 
>> SzervizTimpiri // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm2 (170 Le) // 2020-03-02

Megtörtént a vezérlés: 198.323km. + generátor állandóan "pörgött", így azt is gyárira cseréltük

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-02-27

Rohadó küszöb ősz óta csupaszon várta a karosszériást, találtam másikat aki nem csak hitegetett. Baráti áron. Küszöbök és emelőpontok hegesztése, alváz és üreg védelem. Régi saválló dob visszarakása.

 
>> SzervizBettus // Alfa 147 1.9 JTDm 150LE // 2020-03-01

Nem volt ragyamentes Májki már akkor sem, amikor megvettük és nagyon készültem, hogy ez a gyengesége ki legyen már javítva.
Izgultam is, mert a sötétkék metál színt keverni, a metál pigmenteket jól eltalálni és szépen bejavítani nem egyszerű. (Mielőbb bárki felhúzná a szemöldökét: autófényező műhelyben nőttem fel, nem egyszer közösen nézegetve a kész munkákat, vagy keverve a színeket. Később pedig én magam is fényeztem igaz nem telibe, hanem airbrush-al élethű grafikákat, ami azért teljesen más, mint egy teli fény. Azért a szemem megvan a dologhoz.)
Vásárlásnál kaptam két küszöb elemet, de csak most derült ki, hogy az nem passzol, így tökéleteseket rendeltünk és ezeket építettük be. Azaz DZ-ék.
A szín szép lett. Öröm ránézni.

 
>> Tuning és extraBettus // Alfa 147 1.9 JTDm 150LE // 2020-03-01

DZ Tuning megint csodaszép munkát adott ki a kezéből!
Felkerült a hátsó 'légterelő' színre fújva és kapott egy csinos kis - egész picit talán kihívó - kipufogót is. :-DDD

Nem tudom másnak mennyire számít, de én teljesen le vagyok nyűgözve attól, amikor látom, hogy valaki örömmel és lelkesedéssel végzi a munkáját. DZ kijött velem az autót átadta és osztozott az újdonságok fölötti örömömben. Szuper munkát végeztek és nagyon jól esett, hogy együtt néztük körbe az autót, amikor átvettem.

 
>> SzervizBettus // Alfa 147 1.9 JTDm 150LE // 2019-11-22

Szokásosan DZ-hez vittük. Ez történt: olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-, pollenszűrő csere történt.
Plusz egy termosztátot is cseréltünk.

>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-03-01

Az autóhoz kapott távirányítós kulcs háza sajnos ramaty állapotban volt ( 3 darabra volt törve konkrétan..), így ebből kénytelen voltam egy másikat beszerezni. Nagy nehezen sikerült is, de nem elégedtem meg annyival, hogy átműtöm bele az autó saját tollát, hanem akkor már szépen fel is újítottam a kulcsházat :) Így most már az autó kulcsát is büszkén lehet mutogatni :D