Blog

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-03-01

1999.08.30-án lettem Alfa tulajdonos

- 11.388 alfás nap (2009.07.08-óta két Alfa a családban)
- 87,81 km/alfás nap
- 7.487 naptári nap Alfával
- 133,56 km / naptári nap


146 1,6TS - 182.500 km - 1.453 nap - 14.636 liter benzin - 3 472 760 Ft
147 1,6 TS Distinctive - 127.000 km - 952 nap - 9.195 liter benzin - 2.375.353 Ft
156 1,6 TS Distinctive - 54.000 km - 308 nap - 4.275 liter benzin - 1.272.203 Ft
156 SW 1,9 M-JET Dist.- 183.805 km - 1.454 nap - 11.528 liter gázolaj - 3.609.609 Ft
Spider 2,0 TS - 51.390 km - 2.919 nap - 4.214 liter benzin - 1.606.332 Ft
159 2.0 mjet - 190.700 km - 1.807 nap - 12.746 liter gázolaj - 5.329.939 Ft
Giulietta 2,0 JTDm2 TCT - 162.750 km - 1.363 nap - 9.665 liter gázolaj - 3.672.679 Ft
Spider 2,0 TS - 22.664 km - 933 nap - 1.791 liter benzin - 731.772 Ft
Giulia Super 2.0 - 25.191 km - 199 nap - 1.933 liter benzin - 792.178 Ft

Összesen:
- 36.045 liter benzin - 86.220 kg CO2 - átlag 7,789 liter/100km
- 33.939 liter gázolaj - 89.599 kg CO2 - átlag 6,317 liter/100km
- Összesen 175.818 kg CO2
- 175,82 gramm CO2 / km

Az OFF-okkal együtt 1.282.860 km-nél tartok :-)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-03-01

Eddig csak a garázsban és a szerelőnél ismerkedtünk egymással. Egy barátom és az ő P rendszáma jóvoltából alkalmam nyílt végre (még az itthoni okmányirodai bürokrácia közepette) kipróbálni úgy igazából a szörnyet.
Szívem szerint az írnám, hogy ERRE NINCSENEK SZAVAK, de most mégis megpróbálom leírni.

Erő, úttartás, erő, megállás, erő, elstartolás, erő...

Irgalmatlan brutális a gép. Emellett a 2.0TS egy játékautónak tűnik. 4000-es fordulatról olyat ránt, hogy az ember a hátsóülésről szedi össze a szemgolyóját. És nincs vége, csak ha elveszed a gázt. Elindulsz vele, végig gangolod a sebességeket és néhány másodperc múlva csak azt látod az órán, hogy 190.
És persze nem mehetünk el a hang mellett sem. Mivel a gyári rendszer van alatta (még) a megszámlálhatatlan dobbal és katalizátorral, a kipufogóból szinte semmi hang nem jön ki. Viszont a motor olyat szól, hogy bármelyik karmester megirigyelné.
Már alig várom a jövő hét keddet, amikor is időpontom van a helyi NKH-hoz szemlére és műszaki vizsgára, hogy újra vezethessem.
Ha ott átmegy a kocsi, már "csak" meg kell várni amíg megjön a származás ellenőrzés eredménye és mehetek befizetni a reg.adót. De erről majd írok egy hosszabb blogbejegyzést, mert a magyar forgalomba helyezés megér egy misét :-(
Száz szónak is egy a vége: Imádom, imádom, imádom.

Azért hogy ne legyen teljes az öröm, egy termosztátot cserélnünk kell benne, mert városon kívül nagyon hamar visszahűl a motor.

km állás: 190.833km

 
>> EseményPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2020-03-01

Hosszabb együtt töltött idővel terveztem, mikor megvettem...
De nem tudtam elengedni a “dízel parámat”, így jó 2,5 év után ma eladtam.
Az elmúlt időszakban a sok bölcsi, majd ovijárat és az ebből fakadó elindulás-leállítás sorozatok miatt egyre inkább éreztem, hogy bár nagyon szeretem ezt az autót, nem erre találták ki és addig kell eladnom, míg nincs ebből gondja.
Autópályás kocsi lesz, Ausztriába járnak majd vele. 147-es utód, ahogy nálam is az volt.
Utoljára lemostam, egy ilyen szép autót tisztán illik átadni.
A 159-es Alfa egy igazán szerethető típus, ami nem mellesleg gyönyörű autó is.
Remélem utódja egy olyan Giulietta lesz, amiben reménykedem. Meglátjuk...folyt.köv.
NaHáTnak (NHT) pedig sok-sok balesetmentes km-t kívánok🍀🚗

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2020-03-01

Diákkorom kedvence, most megvettem. Lassan helyére kerül.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-03-01

Sokat kellett indítózni.
4 db porlasztó cserélve (130 Bar-os nyomással dolgozik az összes)
Csere közben meglestem az izzítást is, a két jobb oldali gyorsan és erősen izzótt, míg az első már gyengébb volt valamivel de még használható is lehetett volna, a második már csak fele annyira izzótt és mindezt még lassan is csinálta. Így hát az első kettő cserélve újra (NGK).
Kivett porlasztók is jók, nem az volt a gond.
Reggel első indítás letesztelve és indult is szépen.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-02-28

Megroggyant az aksi, emiatt ott kellett hagynom az autót, ahol állt. :-)

>> Egyébfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2020-03-01

Szerettünk volna a kocsiban usbn keresztül zenét hallgatni úgy hogy az ne menjen se a belső esztétika se a hangminőség rovására. Így az egyetlen értelmes megoldas a yatour beszerelése volt. Szépen befaragtam a kesztyűtartoba. Kormányról is vezérelhető és az oracsoporton is megjelenik mintha gyárilag is ilyen lett volna...

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-02-29

Botond fiammal beneveztünk. Jobban teljesítettem mint gondoltam. Még meg is említettek a nevem a nap végén, úgyhogy magamnak adtam egy jelest.
Nincs mese, össze kellett szednem magam a gyerek előtt...

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-02-29

Csomagfedél nyitó nyomógomb bedöglött. Azt hittem a fél éve cserélt kapcsoló az oka. Pont Morfiusz cartárs számolt be hasonlókról, így tudtam hova kell nyúlni. 2 vezeték elszakadt a csomagfedél átvezetésnél. 3cm betoldást alkalmaztam, hogy csökkentsem az újabb szakadás esélyét.

Mellette felpolíroztam a jobb hátsó sárvédőt, amit teleködöltek a festőmesterek az előző héten a jobb küszöbvég fényezése során. Ezt kihagyták a novemberi melóból. Gyorsan letüsszentették, tele lakk-ködölték a c oszlopot. Átvételkor nem látszott, csak a sûrolófény hozta ki. Visszavittem, valamit csinaltak vele, de még igazítani kellett rajta.

Egyûttal a saját polírozási hibámat a bal hátsó sárvedön is javítottam. Lámpánál okés, de napfényben derül ki az igazság...

 
>> EgyébMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2020-02-29

Continental, PremiumContact 6, 225/40 R18 92Y XL megrendeltem a tirendo.at oldalról még így is olcsóbb volt mintha itthon vettem volna