Blog
Ma végre volt időm szerelgetni kicsit. Kértem segítséget és néztem videókat. Leszedtem az ablaktörlő lapátot majd a torx csavarokat csavartam ki. Tömítő gumit lehúztam, majd 4-4 patent is fogta a levélrács mindkét oldalát. Pollenszűrőt borító műanyagot kibujtattam,alatta a pollenszűrőm szét volt ázva és halál koszos is volt. Állt a víz vízelvezetőben, és az elvezető lyuk (meglepetésemre pont középen) teljesen el volt tömödve. Kipucoltam és szépen elfolyt végre a víz. Mindent körbe tisztítottam és vettem bele új pollenszűrőt (ALCO). Mindent visszaszereltem, persze letisztítottam előtte amit csak tudtam. Utána lemostam a kocsit, a Műszerfal melletti beázás megszünt, úgy néz ki,csak a vízelvezető volt a ludas. De azért résen leszek ;) :)


Kiszakadt a féltengely gumiharang a jobb oldalon, cserélve lett.
Egy kis takarítás is ráfért, hogy hazahoztam a szerelőtől.




Megint előjött a Lambda hiba. Csak most nem a kat. utáni hanem az az előtti egyik szonda.. Korosodik a kicsike, jönnek elő a korral járó bajok. :D Plusz a szerelőhöz menet elszállt a szervó szivattyú. Talán jövő héten kész lesz. Mindenből gyári újat kap.
Ha jól számolom több mint 5 éve nem nyúltam a GTA-hoz, 3 éve pedig ki sem mozdult a garázsból. Idén viszont ennek vége, újra használható állapotba rázom. Kezdetnek megcsinálom rajta a kötelezőket (vezérműszíj 9 éve volt cserélve) aztán irány műszakira, mert az sincs rajta több mint 2 éve.:)

Ma volt egy kis ajtószerelés és felkerült a szárny... fényezés később. :)
Volt még féklámpa izzócsere és sajna eltört a csomagtér teló gömbje... cserélni kell. :(







Eltelt nem egészen 2 nap megin oda az öröm és a bódottá 😟
A szarvasos kenőanyagnak köszönhetően a feszítőgörgős rezgéscsillapítós valami már könnyen mozog, de ennek köszönhetően az is kiderült; hogy az előző tulaj szervize jó erőben volt mikor cserélte a bordás szíjjat. Kiderült ugyanis a rezés csillapitó rugójának alaplemeze mozog vagy el vagyon törve. Ezért főtengely végéről levettük a nagy átmérőjű bordástárcsát, hogy hozzáférjünk. Mint kiderült a második tipp a helyes. Na irány megint a Bárdi, ott a kedvenc alkatrészesem rákeres és csak annyit mond kapaszkodj meg. Kérdem miért, erre kifordítja felém a monitort és közel 70 ezres összeg vigyorog rám a komplett cuccért külön darabokban nem kapható. Pedig szerelhető, na teló elő kasztnis haver felzörget otthon van Co is ráér. Pattanj fater öreg Jettájába ( műhelykocsi) irány haverhoz, faján meghefteli kérdem mi pézzel lógok fizetsz egy sört jön a válasz. Oké irány közeli ABC 2 lityós Kőbambi beszerez átad fizetség letudva. Go haza cuccos összerak beröffent minimális csikorgás maradt. Még van 2 gyanúsítottunk, de Bárdi már bezárt másnap reggel menni kell Bp-re unokáért, így elnapoltuk a további szervízelést. A gyanúsítottak beszerzése folyamatban.
Az emblémák kaptak plusz lakkréteget és a dísz rácsot cserélni kellett mivel a felfogató csavar el forgott az anyával együtt.
Igazából az emblémához sok köze nincs, de cserélve lett ;-)






Szokásos éves pihenést megejtettük a baráti családokkal, én külön mentem tető nélkül a gyerekekkel egyik oda felé másik vissza a barátok gyerekeit pedig ott kocsikáztattam meg egy picit.Tetszett a lurkóknak. Minden rendben zajlott a megtett táv 250 km minden hibamentes volt.
Telik az idő,szaporodnak a kilóméterek.Megint el jött az olajcsere ideje,amit meg is kapott alfi.Az összes szűrő is esedékes volt.Van egy érdekes hang is,amit tulajdonképpen nagyon régóta hallok.Olyan 2500 nál jelentkezik, es pár pillanat alatt el is hallgat.Bentröl olyan levegős turbó hangnak hallatszik.A motortérböl viszont a turbótol hallottam és olyan fémes visítás.Mutattam pár embernek.Konkluzió nem turbó és nem klíma kompresszor.Ez a probléma majd kiforrja magát.
244000 km