Blog
Alig 2 hetes használat után, (mondjuk, hála az égnek, és a karmának...) a ház előtt, álló helyében, benyomtam a kuplungot, és benn maradt a pedál. Megnéztük a sötétben apummal, láttunk a váltóházon némi fékfolyadékot, elment a kuplung munkahengere.
Elvontattuk a műhelybe az autót, leszedtem, de nagyon balfék voltam, az autón életemben először és utoljára kapkodtam, és felülről akartam leszerelni a hidraulika csövet, amit sikerült eltörnöm. Akkor gondoltam rendelek hidraulika csövet is. Utángyári nincs, oké akkor gyárit az sincs. Nem is értem miért lepődtem meg, elvégre ez egy elöregedhető, gumi cső, soha nem szokták cserélni ezeket... nem baj, megoldjuk. Gyártatok hozzá, nem lehet nagy dolog. Bementem Pécsre, a megye legnagyobb városába, abba az üzletbe, ahol ilyeneket gyártanak. Ott közölték velem, hogy nincs rá engedélyük, és nem is tudnák megcsinálni. Ekkor ajánlották a dombóvári Cser János műhelyét, mint legközelebbit. Elmentem hát, megmutattam mit szeretnék, és a srác a legjobb és legegyszerűbb megoldást megkeresve megbeszélte velem hogy lesz a legjobb. Nem volt a gyártási hely megszerzése sem egyszerű, de a beszerelése, illetve legyártása annál inkább. A munkahengerbe menő vége stimmelt, viszont ahhoz, hogy a továbbiakban is rögzíteni tudjam megfelelően, gyárilag a tömlőt, más menetemelkedésű véget tudott csak adni. Így. A gyári fém csövet is le kellett cseréljem, ami a főhengertől megy a tömlőig más menetemelkedéssel, ami stimmel a gumitömlő végével. Ráadásul, vékonyabb csöve volt neki csak, de legalább szívesen fogadtak, lelkesen, és gondosan segítettek. A meló sikerült, összeraktam, légtelenítettem, egész jól működik, gyárihoz képest, 8-ast adnék a 10-ből.


Az autó Celldömölkről lett elhozva. Diszkós alufelni járt hozzá, és meg volt már nyomva a bal első sárvédő, így az első index kiesett a helyéről és eldeformàlódott a lökhàrító rögzítő konzolja.



Elvileg sokat állt a kocsi, olyan szinten hogy a zár sem húzta be a sofőr ajtót, de megkínáltam WD40-nel, és tökéletesen működnek. Lecseréltem azonnal a motorolajat, szűrőt, gázolaj szűrőt. Váltóolajat, légszűrőt, vezérlést, ékszíjat, hosszbordásszíjat, első- hátsó fékbetétet,és a két első gumifékcsövet, fagyállót. A vizsga miatt - mert a diszkós felniken "pályagumik" voltak már - meg a tél miatt is a benzines 55-ösről lekaptam a lemezfelniket, és új téligumikat vettem rá, majd fel is raktam erre a gépre. Utoljára pedig akksit vásároltam. Megjavítottam a kikeményedett régi műanyag borítású szar kábeleket gumirozottakra a csomitartó ajtajában. A kormány zár/gyújtás közös mechanikája is beszáradt, és hála istennek menetközben akadt be a zár, így eltörtem a műanyag, ismert barátságos két csavarfej-forma nélküli konzolt hogy irányítani tudjak. Szét szedtem az egészet, kipucoltam, beolajoztam, érdekes, már ez is kiválóan működik. Később lecserélem azt a műanyagot. Index búrát helyére faragtam. Bal hátsó féknyereg berohadt, szétszedtem, szét agyon pucoltam, összeraktam, most jól működik. Szelvédő csere is történt.
További, és eddig észrevett problémák:
-központi zár nem működteti a bal hátsó ajtó zár motorját
- elrontottam a szerviz alatt, hogy a vízpumpát nem cseréltem le, mihamarabb pótlom a dolgot
-behorpadt első sárvédő
-minimális rozsda a szokásos két hátsó íven
-első beltéri világítás ajtónyitásra önálló működéssel bír, csak akkor amikor akar
-indítás után az első gázfröccsig világít a töltéslámpa
-nehezen nyílik a motorháztető
-akadozik az ablaktörlő, de Buksi bácsi blogjának köszönhetően azt is orvosolom majd
-eltört az indexkapcsoló kis füle, így nehezen működtethető
-jobb oldali axiálcsukló gumiharangja ki van szakadva
-szét van esve és törve a kesztyűtartó világítás kapcsolója
-le van szakadva az A oszlopról a sofőrajtó határolója, így most hangosan csattan neki a csapszeg a kasztninak
-nem jelzi a kis órás panel a csomitartó ledje a helyzetét
A kilométer óra állása: 164 000 KM



első kötelező szerviz, olajcsere, szűrőcsere.
A fejegységhez bekerült az átalakító, hogy működjenek a kormány gombjai.
A felhős időre való tekintettel ma ismét csináltam egy alaposabb mosást. Egy bő hónapja vannak fent az autón a bevonatok, eddigi tapasztalatok:
- Glass Guard: minimálisan gyengült a hatása, de még mindig szépen dobja a vizet a szélvédőről. Egyébként annyira megtetszett, hogy még júliusban feldobtam körbe az összes ablakra, és a tükrökre is.
- Protect+Shine: érezhetően gyengült a hatása, de még rendben van, habár az utóbbi hetekben sokszor mentem pályán napnyugta után, emiatt mindig bogároldóznom is kellett, és sokszor használtam a lándzsás mosóban lévő ismeretlen sampont is, ami után egy-két alkalommal rátoltam a forró viaszos programot is "mostmár úgy is mindegy" felkiáltással, szóval összességében nincs mit adni az egészre, mert fogalmam sincs már, hogy épp mi maradt még fenn az autón.
- Nano felnivédő: szintén jól működik (ld. fotó, ma lőttem mosás közben), a lándzsás mosó is szépen lekapja a fékpor nagy részét.
Az új "felfedezettem" a Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer, a falcokat nagyon szépen és hatékonyan rendbe lehet vele tenni, elvileg nem probléma vele az sem, ha nem tökéletesen tiszta a felület, persze a mikroszálas kendőt nem árt gyakran hajtogatni.
Valamelyik nap vettem egy Dr. Marcus szélvédőtisztító-kendőt is az eső utáni nyomok gyors kezelésére, ez viszont nem volt jó ötlet, nem tisztít teljesen nyomtalanul (vagy nem jó a technikám).

Eljött végre nap amikor oda került az autó hogy zero emmisio-s lett.
Motor kint és megy a matek....
két féle variáció van komplett felujitás esetleges főtengely melóval együtt avagy egy nagyon brutálisan jó állapotú kevés km-es motor. Az előbbit terveztem/terveztük eredetileg de sajnos akárhogy is nézzük egy nem gyári motort hiába felujitott stb 2.3 barral nem lesz jó megfújni mert szétesik. Sajnos nem mindegy hogy 175 ló vagy majdnem 300, így végül egy 130 ezer km-es motort kapott Érdről (ha üzembiztosan hosszú távon jó lesz akkor ezuton is lávcsi nekik).
Közben megvettem hozzá a coolert amit érdekes lesz felrakni mert nem kicsi de legalább jó nagy. Mankyval beszéltük hogy legyen átmenő vagy egyoldalas. Igazából az akkori beszélgetés alkalmával azt beszéltük talán jobb lesz az egyoldalas, de ez azóta is kétséges :D Viszont ez megvan, ez lesz benne és később minden kiderül.
A turbót is Ákos figyelmességének köszönhetem, mert nyitott szemmel járt és így jutottam hozzá egy brutál jó állapotú 88 ezer km-es f01 750D-ből származó 2260v-hez egy 100asért. Aji volt
Közben haladtam a fék ügyben is és elvetettem a 159 féket mert nyűgösebb sztori lett volna mint a 66nyereg+330nál. A 159 nyerget eladtam(-35E) egy barátomnak mert hát az 1.9 ákosféle jtd se megy szarul és azzal is meg kell tudni állni, én viszont egy másik barátom sajnálatos balesetén profitálok mert az övébe levő komplettet konzollal együtt (70E)átveszem így csak lecsavar felcsavar.



Úton hazafelé, szokásos közepes díjszabású gyorshajtásos tempomattal egyszer csak beesett mögém egy E60 530D. Lévén nem BMW-s szerető egyénként gondoltam hát most emberedre akadtál és hát ahogy szolidan illik a BMW-s tolás(pedig külső sáv hajnalban üres pálya mellett) Után csak füstnyelés lett(korom:D).
Talán egy fél perccel később (itt már azért egy magasabb díjkategóriába lépett a gyorshajtás) Forma 1 feelingű füstöt eregettem. Azonnal félreáll, motor 4 mp-ig ketyeg majd leállít (jelen esetben szartam a turbóra)
Kocsiból kipattanva látom a BMW-s szépen elgurul mellettem 200 körül és marhára röhög(anyukád).
Motorháztető nyít, agyvérzés elkap, meg még kétszer is, de elkezdtem gondolkodni hogy ha üres a pálya hogy vetem most ki magam egy kamion elé.....Hát sehogy így kénytelen voltam megnézni honnan az olaj. Kartergáz szűrőről cső lelőve (azon csodálkozom nem a holdon találtam meg). Na akkor sanszos a dolog hogy ez drága lesz.
Volt egy marha nagy mázlim, mert pont megállt mellettem egy alacsony "rakteres" tréler amire fel lehetett rakni az ültetett szarolaszom.
Pécelre érve Accus Lajos úr jött egyet szemlézni majd közösen sírni és CZ Gábort ajánlani :D
Az autó 2 hét múlva már a műhelyében állt, de ha már darabokra szedjük az autót akkor a hátralevő tuningok is bekerülnek (2260v nagy cooler kevlar)

Kötelező szerviz 351000 nél.
Olaj:Selenia wr 5-30
Olajszűrő
Zártházas K&N tisztitás olajozás
Az első olajcsere periódus hamar bekövetkezett, 7000 közös megtett km után mivel az olajba már volt 3000 körül. Itt még Selenia-t kapott ahogy előtte is. Egy két olaszkurvaanyukád jelzővel hamar megtörtént. Mondjuk itt is megjegyzem ismét hogy azért jobb helyre is lehetett volna rakni azt a tetű szűrőt.
0
548
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Adok-veszek
- AlfaCity26 - július 16-...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Spider
- Giulia
- Erőforrás alternativák
- Tonale
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
