Blog
Hááát egy jó 1.5hónap türelmetlen várakozást követően visszajött Rendes úrtól a kormányom, ami persze kifogástalan lett. Váltógombot is bőröztettem. A váltógomb kupakját én fényeztem.
Rendeltem Törökországból multi gombokat, ne a kopottakat rakjam vissza, az új , szép kormányba, bár ezért a gumi szarokért 6rugót legombolni ,hát... khm...


A megfakult hátsó kilincseket megcsiszoltam,lealapoztam aztán lefújtam, régen még karbonoztatni akartam, de aztán elvetettem az ötletet. Most újra szép matt fekete a kilincs. Rendeltem egy jobb fajta műanyagápolót azzal pedig a kilincs körülötti gumi részéket kentem le így azoknak is mélyebb fekete lett a színűk így nem ütnek el a kilincstől. Persze akkor már leápoltam kívül/belül a műanyag és gumi felületeket, nagyon jó kis cucc, könnyű vele dolgozni nem olyan mint a szilikonos termékek. A felületek szép egyenletes bevonatot kapnak, majd csinálok képeket is róla.



szóval...
kell az autó. jó szerelő meg kevés van, azok is leterhelve. az autó meg nem jó, de használni kéne. telik az idő.
párom seatjának is szerelő kellett. ekkor jött a lehetőség...
párom sógorának a haverja új autót vesz, és a régit beszámíttatja. na de mi a régi? hát egy skoda octavia rs. beindult a kisördög...
- mennyi az octavia rs?
- ennyi. ennyiért számolják be, ebből nem engedek. minden ki van rajta cserélve, új műszaki.
és tényleg. az autó rendesen karban van tartva, semmi olajfolyás. tiszta. Mondja is Jani (sógor), hogy Feri (a skoda tulaj) autóbuzi. Az első nesznél megkeresi a hibát, és javítja.
Beülök a skodába.. Borzalom. Ebben megöl az unalom. Lelketlen belső, dehát munkaeszköz. az autó csak egy tárgy. beindítjuk. itt már érződik a bugi. turbós benzines. megy mint az állat.
Párom mondja: -vedd meg. ezt tudjuk szervízelni, több ismerős is van, és nem annyira leterheltek.
- Na jó. Ha júni 8-ig nem tudjuk megcsinálni az alfát, akkor csere.
Üzenet a szerelőnek, hogy mizu.Válasz, hogy júni közepéig nem lesz rá idő. ehhhh...dehát kell egy autó.
Spekulálás. forgolódás, nem alvás.
Vannak még szerelők hátha. Üzenet másik szerelőnek. egyelőre nincs válasz.
Alfa meghirdetése. Teljes meglepetésemre a hirdetés eladása után 20 perccel, már érdeklődnek. aztán megint, azután megint. És mind komolynak tűnik.
olcsón tettem fel. de nem baj, mert így is ott vagyok, ahol lenni szeretnék.
közben a másik szerelő visszaír. holnap vihetem.
áll lees...forgolódás megint. Mi legyen?
Párom skoda, én kimondatlanul, de alfa, de azért van bugi a skodában is, csak ne kelljen ránézni a műszerfalra...
Aztán döntök.
Más autót vesz abból, amit most ráköltök az alfára.
Öcsém csak annyit mondott:
- Tesó! Lássuk be, ha nőről. vagy autóról van szó, nem tudsz az eszeddel gondolkodni.
:D
szóval, alfa marad. reméljük meghálálja. :)
Megint eltelt 10.000 kilométer , meg egy pici :) . Ami azt jelenti hogy olajcsere . Az eddigiekkel ellentétben most a selenia Racingra esett a választásom. Lali mester azt mondta annyival nem kerül többe mint amennyivel nagyobb védelmet nyújt a motornak . így nem hezitált ám meg is rendeltem a szeretet pakkot az albaalkatresz.hu rol . Hamar meg is érkezett.
A csere minden gond nélkül történt . Természetesen az olajszűrő levegő és pollen szűrő is cserélve lett.
Dzsozy köszi a rendszámtábla keretet :D
Km: 277.529






Közeledik a vezérlés csere, előkészületként leméreteztem és esztergáltam egy vezérműtengely rögzítőt rozsdamentes acélból.


Felrakattam a új gumikat (Barum Bravuris 3HM 195/50 R15 82V) + centírozás+ 4 új szelep (15' Speedline-ra)

Korábban említettem, hogy rendeltem egy rádiót, ma megjött.
Beraktam amihez át kellett forrasztani a sub vezetékét. RCA kellett rá.
Bekapcsoltam, semmi. Gyújtásra megszólal. Hopp, ennek "normál" bekötésű lesz az ISO csatlakozója. Visszafordítottam a fix és a gyújtás 12Voltot.
Megint csak gyújtásra szól. Hm... mit néztem be? Visszafordítottam.
Megint csak gyújtásra szól. Itt már elmentem egy sörért...
Ihletet merítve nem forrasztottam össze a vezetékeket, hanem csak összeérintve próbálgattam. Ekkor világosság gyúlt. A rádiót csak akkor lehet bekapcsolni, ha rajta van a gyújtás. Kikapcsolva is mutatja az időt és kb. 0,15 Ampert vesz fel a kijelző miatt. Ha mindig menne, akkor az akku bánná. Szóval kell majd egy ideiglenes kapcsoló, de addig is csak gyújtásra fog szólni.
Itt befejeztem a mai napot.
Csak USB-ről próbáltam ki, de nagyon meglepett a hangja. A beépített EQ-t ki is lehet kapcsolni, jó benyomást tett. Ráadásul könnyű léptetni a számok és a könyvtárak közt.
Távirányítós, de egyenlőre elképzelni sem tudom, hogy miért.
Eddig úgy néz ki, hogy a Spiderbe tökéletes lesz.








A téli szezon viszonylag eseménymentesen telt, de azért a maximalizmus miatt gyűltek a listán a dolgok, amikkel foglalkozni kellett a rendes olajcsere mellett.
Sorrendben:
a hátsó dob elvásott
a flexicső is elvásott
a termosztát is megmurdelt, mint kiderült
a tavaly cserélt kuplungmunkahengert gariban cserélni kellett
olaj, szűrők
j.e. ajtó patentjeinek cseréje
Ezt az apró kört stílusosan 156 pisztolyorrú Mátyásért sikerült megfutni, de hát ugye a szerelemben nem nézzük a költségeket :)
És mivel a kipufogó most már csak egy lyukon szelel (ahol kell neki, a legvégén) a korábbi chipelésen is finomított kicsit a szakember, kevesebb füst, több menés a mérleg vége.
kék por a negatív sarunál, valami lötyi az akksi alatt. az autó nem indul, nem is teker.
gyorsan tescoból ami van. 72 AH R+ talán overdrive?
pöcc-röff