Blog

>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2017-08-09

125e-nél Castrolra Cserélve az olaj, légszűrő és olajszűrő is cserélve.

 
>> AutóápolásProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-06-01

A hátsó embléma kezdett nagyon rossz állapotba kerülni, így Elaforg-éktól vettem új, gyári emblémát.
Mivel a kocsin a hátsó embléma már a facelift-es, nyomógombos verzió, így kicsit jobban kell vigyázni a régi embléma leszedésével, de sima ügy ez is. Sok blog van erről a témáról, nagyon nem is részletezném, a csatolt képek magukért beszélnek :)
Most csak a hátsó emblémát cseréltem, mivel 2 éve az első már lecserélésre került (szintén gyári emblémára). Az első azóta is tökéletes állapotban van :)

>> AutóápolásProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-06-01

Nem igazán tetszett elől az össze-vissza görbülő rendszámtábla keret, így leszereltem és egy jó minőségű, kültéri, kétoldali ragasztóval rögzítettem vissza magát a rendszámot. Sokkal szebb lett az autó :) Többen mondták itt a fórumon, hogy ne féljek a ragasztótól, soha nem fog leválni (a lényeg, hogy meg kell kicsit görbíteni a rendszámot, hogy ne legyen feszültség).

>> Tuning és extraPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-06-01

Köszönet Yaninak az ötletért, Giulia QV style indítógomb fedél felhelyezve - értéket nem írok, ajándékba kaptam a páromtól -, szerintem a kocsi belsejéhez nagyon illik.
Kulcstartó Csabitól.

 

Bekapcsoltam GPS tracker-t.
Odaút: 799,9 km átlagsebesség 99,32 km/ó, max 199 km/ó, fogyasztás 5,6 l/100km
visszaút:754,41 km, átlagsebesség 98,26 km/ó (a dugóban állást nem számolja bele az átlagba), max 164 km/ó, fogyasztás 6,2 l/100 km

 

Miután nem találtam futóművest a környéken elkezdtem keresgélni és ezt a videót találtam.
A gondolatot tovább folytatva készítettem egy "derékszöget" egy távtartó csavarral. Így a méretet a padlóra ragasztott szalagra tudtam jelölni. A méret maga mindegy, a különbség az érdekes, a távtartó mindenhol ugyan annyit tesz hozzá.
Lejelöltem még a felni közepét is.
A kocsit kitolva lehet mérni. Feljelöltem minden méret közepét is. Így kiderült, hogy a hátsó kerék teljesen szimmetrikus a két oldalon, elöl meg 2 mm-el balra áll a kormány.
Elöl: összetartás -8mm a -2 helyett. lehet hogy ezért eszi a gumi belső oldalát?
Hátul: összetartás 6mm a 3 helyett. Ez utóbbit visszaállítottam 3-ra. Mindegyik oldalon pont egy "felet" kellett fordítani a szemen. Először 360 fokot tekertem mindkét oldalon (kb. 1 mm), de az pont 0-ra vitte az értéket.
Folytatás holnap...
update 2018.06.01.
A folytatásból nem lett semmi. Nem tudtam kilazítani az ellenanyát. 16 év alatt összegyógyult a szárral.
update 2018.06.02.
Az éjjel eszembe jutott a Minihez vett lambda szonda kulcs. Reggel megnéztem és pont jó. Kicsit a nyílásán köszörülni kellett, de megoldottam. A bal oldali kontraanyát ezzel se sikerült fellazítani, eltekerte a külső részét. A jobb oldalit ellenben sikerült. Egyenlőre 2,5 mm -es széttartást sikerült beállítani. Legfeljebb nem középen lesz a kormány. Azt a pár napot kibírja.

 
>> AutóápolásTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-05-31

...nincs mit hozzáfűzni...imádnivaló dög

>> Tuning és extraszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-05-31

Beraktam előre az összes ledet, amit vásároltam. Igaz a tompítottakkal volt szenvedés bőven, mert a lefogatók nem akarták átérni. De egy fél órás faragás, és egy órás szerelés után bent van minden! :D Aztán majd este kiderül, hogy mit fogok velük látni!

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-05-30

próbavizsgán fény derült, hogy a kéziféknek nagy az eltérése a két oldal között...kapott új bowdeneket(cofle) meg egy szett új betétet(valeo). 22.-én széles vigyorral becsettegtem vizsgáztatni, de a 20.-i szabályváltozások miatt volt némi fennforgás a vizsgáztatásban. A héten így nem lett vizsga amiben közrejátszott a pénteki esküvő is, így mivel 30.-ig volt még érvényes plecsni a forgalmiban, így kihúztuk, ma sikeresen vizsgáztattam :) következő 20 évesen következik.

 

Na szóval az van, hogy kellett 2 új hátsó kerékcsapágy, mert már búgott.

Ha már Csörinél volt az autó, kapott 2 új első alsó TRW lengőkart, egy vadonatúj stabilizátorrudat (nem pálcát, piha! Komplett rúd, az kell ide!), és ha már gágog, fogyasszon is alapon két első féktárcsát betétestül, hiszen miért is ne?

Fun fact: a stabrúd 2009-ben elvileg már volt cserélve, nem a gyári volt benne már. Ebből le lehet vonni a következtetést, miszerint a 156 7-8 évente igényel ilyen beavatkozást. Persze a futáshoz biztos semmi köze, meg ahhoz se, hogy egy ideje kishazánkban használják szegényt :)))

A lengőkarokban csúnyán koppant a gömbfej, időszerű volt már..

Mintha új autóm lenne, de tényleg. Minden nyeklésnyaklás eltűnt, marha jó!!!

Diagolás közben kiderült egy jó hír is, de erről majd egy új bejegyzésben... :)
Km. óra állás: 279.400