Blog
A január végi vásárlást követően az eredetvizsgálat és az átírás is sikeresen lezajlott február első felében. Egy bent ragadt hibakód miatt az elhozatal óta világított a "check engine" lámpa, de Szecsei Tibi barátom pár perc alatt orvosolta ezt, azóta sem találkoztam a műszerfalon hibajelzéssel.
Majd következett egy alapos külső és belső takarítás, miután már papíron is hozzánk tartozott az autó. Örömmel konstatáltam, hogy a gyári felszerelés közel hiánytalan, a 4 gyári GTA szőnyegből 3 hibátlan állapotban megvan. A vezető oldali első GTA szőnyeg hiányzik, egy ilyet be kell majd szereznem.
De visszakanyarodva a címben jelzett témához, az első komolyabb beavatkozás a motorolaj és az olajszűrő cseréje volt. Olajban a Selenia 10W 60 Racing mellett tettem le a voksot, míg szűrőben a MANN Filter lett a befutó. Eredetileg fém dobozos Selenia-ra pályáztam, de az sajnos nem jött össze. A gyárilag előirányzott mennyiség 5,9 liter, így az 5+1 liter elégségesnek bizonyult és még kis tartalék is maradt. A cserét saját kezűleg terveztem végrehajtani, ami így is történt. Ellenére annak, hogy az olajszűrőhöz kicsit bontani kellett a klíma és egyéb csövekből, de végül sikerült hozzáférnem. Szerencsére nem volt a szűrő nagyon rászorulva, így gyakorlatilag smirglivel és a puszta kezemmel szépen le tudtam tekerni. Az új szépen passzolt a helyére, igaz 2-3 centivel rövidebb, az eredetileg rajta lévőnél. De ez nem okozhat gondot, tekintve, hogy a MANN Filter e-katalógusa is ezt hozza a 932A motorkódhoz, tehát a GTA -hoz ez ajánlott. Én bízom a MANN mérnökeiben, remélem nem okoznak csalódást. Az egész művelet megvolt ca.3 óra hossza alatt, úgy, hogy bőven hagytam kicsöpögni az olajat. Gyakorlatilag egy szerelő akna és pár célszerszám segítségével simán kivitelezhető házilag is a csere.
Még vannak kisebb projektek hátra, mint pl. ablakmosó tartály csere, K&N Filter installáció, váltó olaj revízió és szükség esetén csere, felnik fékpor mentesítése, klíma vezérlő egység csere, első ülések renoválása,stb. Ahogy haladok ezekkel, jönnek az újabb blog bejegyzések.





Rendeltem még decemberben egy új szőnyeg szettet a Főnix autószőnyegtől. "Style plüss 7-9mm" fajta, a szegése pedig megegyezik az ülések színével. Nagyon szép munka, ajánlom mindenkinek! :) https://autoszonyeg.com/

Az autó 2014.06. havi német forgalomba helyezésű, 27700 km-el vettem február elején. Egy német Alfa fan családból származik, 3 Alfa állt az udvaron, mindenki Alfa pólót viselt.
Na az ilyen echte német család is ritka...
Az autót telente nem használták...autó téliesítve, rendszám leadva.
Beülve még új illat fogad.....az első napokban sokat ültem bele csak úgy a garázsban!
Természetesen nem adtak matrica rendszámot előre, mert a fém és a matrica mérete megegyezik és ha elfér a matrica, akkor elfér a fém is. Na ez kis Hazánk hatóságának gondolkodásmódja és még le is írják! Akkor minek van matrica rendszám? Egyébként az előző két Giu-n az volt...
Piritu Cartárs útmutatója alapján kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettem és már 3000 km-t kibírt.
Természetesen összes folyadékot , olajat és szűrőt cseréltettem /Selénia és Tutela folyadékok, Mann és Mahle szűrők/.
Az olajszűrő csere megtréfált, mivel ehhez a motorhoz már rendes fémházas szűrő kell és ahonnan rendeltem ott szűrőbetétet írtak hozzá. Ezért egy napot állt mire megjött a Mann W 6014 szűrő. Más nem is gyárt hozzá, a gyári is Mann...
Az Olasz Autók Házában szoftvereket frissítettek, illetve a xenon magasság állító hátsó jeladót újrapozícionálták, mert az autó elé kb. 15 méterre világított a fényszóró. Június végén lejár a német műszaki, akkor tervezem a következő szervízt is.
1999-ben vettem egy rosso 145 1.6 TS-t és már akkor vágyakozva néztem a lóherés csúcsmodellt a 2.0 TS-t. 18 évnek kellett eltelni,hogy beleülhessek az utódba. Kívánom Mindenkinek,hogy így teljesüljenek az álmai/vágyai!!
Kicsit rendet tettem a motortérben.
Azzal kezdtem, hogy kicseréltem a törött fékolaj tartály kupakját(mondjuk ezt vétel után azonnal), vettem egy, az akksin levő műanyag takaróelemet, mert az hiányzott. Lefényeztem a motortérburkolatot ,mert nem ítéltem szépnek, és le lett mosva a motor.
Azt szeretem ha tiszta a motortér is.




Mikor megvettem az Autót kaptam hozzá egy gyári 18-as szettet, 2013-2014 évjáratú, 235/45/ R18 gumikkal, csak a nagy öröm közepette nem is figyeltem hogy az egyik gumi szett 235/45 R18 94W mig a másik 235/45 R18 98Y, ergo eltérö súlyindex, ami itt kint sajnos Tüv szerint nem jováhagyott :(
Igy erre a szezonra csere, kaptam egy jó ajánlatott árban, Nexen SU1 lett a befutó, Dot 2016-2017, 2 nap alatt itt is volt, de csak Áprilisban kerül fel mikor haza megyünk.
Egyben Eladó lesz a másik szett:
Fulda SportControl 235/45 R18 94W 2db. 5mm minta
Kumho Ecsta Le Sport KU39 235/45 R18 98Y 2db. 5mm
Költség: 300 Euro / 4db



Felraktam a kínai gumikat , sajnos nagyon hangos volt , aztán elhatároztam nézek normálisat, megérdemli.Találtam a neten Michelin Pilot sport3 at 2db ot ,90 % osat , elmentem a gumishoz és láttam ott Audi felnire felszerelve 4 db zsír új contit annyi hogy gyári audi gumi benne az A0 ás jelzés 2015dotos, addig beszéltem neki még leszedte mert nagyon el akarta nekem adni a felniket is. Nagyon jó áron sikerült hozzá jutnom és 4ezerért fel is szerelte.
km óra állás : 252900km


Múlt hét kedden munkahelyre menet egy piros lámpánál halálhörgés közepette elfogyott a fordulatszám a jobb oldali nagy kerek műszerből...
Még egyszer sikerült beindítani, de kb 10mp után hörögve leállt, mintha kifogyott volna a benzin. Félretolás, vontatás a munkahelyig...
A hét többi napján kölcsön autó és délutáni szerelgetés lámpafény mellett.
AC-re gyanakodtam, mert nyáron lett cserélve a szivárgó egy bontott működőképesre. Szerda este AC csere: nem lett jobb, de legalább a hátsó ülés szét van szedve és tiszta benzinszag az utastér a szivárgó pumpa miatt...
Csütörtök este gyertya csere, mert sok pólusú gyertyákkal volt már hasonló probléma lerakódások miatt és akkor visszakerültek azok a gyertyák amikkel az autót vettem. Gyertyák nem voltak rossz állapotban, nem is segített a csere...
Szombaton hazavontattuk. ECU hibakód olvasás: nincs semmi, de nem is vártam mást, mert check engine lámpa nem világított...
Az e85power-re is rádugtam a laptopot, de az csak azt hajtogatta, hogy ismeretlen usb eszköz, nem talál hozzá meghajtót. A szőnyeg alól a doblemez mellől előbányásztam a dobozt, ami meglepően vizes volt. Valószínűleg a behordott hólé valahogy a szőnyeg mögé került. Fogtam egy csípőfogót és az injektorok megcsapolt vezetékeit elcsípkedtem és az ecu-injektor párosokat megcsupaszolva összesodortam, így kiiktatva az E85Power-t. Csodák csodája pöccre indult a motor...
Hétfőn vettem vezetéket, már csak szabad idő és napsütés kellett, hogy a megfelelő vezetékek a helyükre kerüljenek. Szombaton az idő is kedvezett, kivagtam az e85power-t és összekötögettem a gyári vezetékeket. Az E85Power visszajelző ledjét meghagytam a műszerfalon és hogy ne maradjon funkció nélkül, rákötöttem a vezérlés módodsító mágnesszelepét, így a műszerfalon látom, hogy mikor van elfokolva a vezérlés. Ezen a héten már újra Alfázok...
Tanulság: az Alfa nem romlik el, csak az amit utólag beleszerelsz...
A tegnapi nap folyamán este irány Hort felé, olyan 110-nél a kocsi berángatott. Lelassítottunk 90-es tempóra és gond nélkül tettük meg a maradék utat. Arra gondoltunk biztos felkapott egy kis koszt.
Másnap indításnál kicsit pöfögött majd megállt. Ezt eljátszotta párszor. Akkor szólni bátyámnak, hogy baj van. Próbálgatta ő is az eredmény ugyanaz.
Na akkor biztos nem kap megfelelő üzemanyagot, úgyhogy szerszámok elő, szétszedni a szűrőket. A hátsó tiszta, gázolajszűrő kitisztítva, próbakör.
Mint utólag megtudtam, volt egy alkalom amikor leállt, de utána újraindítás és ment is. Akkor bátyámnak jött egy ötlet, mivel köpi a fekete zaccot, kifelé( tehát az üzemanyagot megkapja) hogy megnézi a légszűrőt. Mivel nem idén volt cserélve, elég kosz volt benne. Kicsit kiütögetni, próbakör, megy mint a rakéta.
Hazafelé már semmi gond nem volt.
Tanulság: a gázolajszűrő, légszűrő potom pénz gyakrabban kell ránézni, cserélni, mert néha azt hisszük valami orbitális probléma van, közben meg csak kis apróság.
Most már csak menjen át a műszakin és két évig megint lehet vele furikázni.
0
367
Fórum
Friss topicok
- Adok-veszek
- Spider
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8