Blog

>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2017-02-23

55000km körül mentem az autóval, úgy döntöttem időszerű a vezérműszíj készlet csere. Megbeszéltem a emberrel, keddbe egyeztünk meg. Elvitte az autót, kisvártatva hívott, hogy van egy kis hoppá, mert a felső motorkitámasztó basz megkotlott. "persze rendelj egyet, aztán cseréld azt is, ha idődből futja. Sőt, ha már aknán van a gép, nézd már meg az alját, futómű, fék ilyenesmi." Megnézte, megint hívott, hogy fékbetét csereérett. "persze, azt is rendelj, had menjen". Aztán megint hívott, mert a fékmunkahenger is cserés, annyira be van rozsdásodva, hogy lehetetlenség össze rakni. Értem én, hogy 18 éves autó, 283000km-el és ezek leginkább olyan kopóalkatrészek, amik kopnak, ha használva van az autó (márpedig használva van), csak így egyszerre egy kicsit sok volt. De akárhogy matekozok még így is elég gazdaságos kis autó.Meg szép. Meg jó:-)

 

- életkor: 452 nap
- km óra állás: 56.938 km
- össz. menetidő: 787,05 óra (32,79 nap!)
- átlagsebesség: 72 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.412,51 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 20,96 Ft/km
- átlagos napi futás: 125,97 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,26 %

 
>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-02-23

El jött ennek is az ideje program kész , kicsit túl is írva biztos ami biztos
Üzemanyagra számolva 325le környéke , de tudtam ennyi nem lesz csak reméltem
300at megkarcolja.

315,6le 4409rpm-nél ,de szépen tartja 4800ig, 5000nél elveszem tőle.
593nm 3350nél-nél

turbó 2 baron üzemel.
valószínű így is marad ennél feljebb már elég komoly átalakítás kéne és drágább lenne, így is élet veszélyes.

 
>> Szervizkenyer79 // Alfa 156 SW 2.0 TS // 2017-02-22

7ezer.
olajcsere. Mert megérdemli :)

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2017-02-22

"Olyan nekem már az Alfa, mint az a gyerekem, akiről tudom, hogy mindig hazudik, és ahogy nem nézek oda, azonnal verni kezdi az öccsét. Újra meg újra meghallgatom a csillogó szemmel előadott magyarázkodását, újra meg újra teljes szívemből hinni akarok neki, s amikor megint elkövet valami csíny és gaztett határát súroló oktondiságot, megint csak meglágyul a szívem."

totalcar

 
>> SzervizTedi // Alfa MiTo 1.4 TB 155 Le // 2017-02-22

Nem, szerencsére nem cekcuális baleset áldozata lettem, de az eredmény így is hajmeresztő volt.
Romboltunk haza az M1-esen, amikor arra lettem figyelmes, hogy az autó kicsit mintha jobbra húzna és eléggé imbolygós. Gyanítottam, hogy lassúdefekt, de rázni nem rázta a kormányt, úgyhogy Bicskétől azért csak becsorogtam Budapestre.
Ekkor szálltam ki megbizonyosodni arról, hogy ez bizony defekt, valami kátyú, vagy akármi a gumi oldalfalát vágta ki. Próbáltam bele egy benzinkútnál levegőt fújni, de egyből elengedte, úgyhogy óvatosan elgurultam egy biztonságos helyre, ahol le lehetett tenni a vasat. A mankópótkerék egyrészt eszemben sem volt, másrészt a csavarok be voltak gyógyulva.
Szerencsére a Budagumi közel volt, elmentem hozzájuk, és rendeltem két 18-as gumit, bár nem Michelint, mint ami rajta volt, mert nem volt nálam az aranyrúd. Vredestein Ultrac Satin lett végül, a tesztek is elég jókat írnak róla. Hamarosan a hátsókat is cserélni fogom, csak el kell ugrani a bankba azért a bizonyos aranyrúdért.
Hogy miért kell az aranyrúd? Mert Giovanni kitalált egy olyan idióta méretet a MiTóra, ami az egyik legritkább, és a váltóméretei is csak elbaszottak. 215/40.

a mai postával megérkezett a "Privileg Owners Club" tagsági kártyám

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-02-22

Sercegett, recsegett a rádió. Kerestem kutattam az okát, majd rá jöttem, hogybaz idő vasfoga el rágta az antennát. Lásd elöző blog.....
Szoval akkor csere. A Homasitába találtam pont egy olasz autokhoz valót, igy meg vettem, aztán a mai nap ki is cseréltem.
Nem volt könnyű mert az antenna csavarját az olaszok jol el dugták, hogy véletlen se legyen egyszerű a dolog..... És persze az új antenna csavarja gyakorlatilag használhatatlan mert olyan rövid.
Megoldás az volt hogy a régi csavart kioperáltam egy kalapács segedelmével így azzal lett vissza rakva az új antenna.
Most majd jön a teszt, de mint ha egy kicsivel jobb lenne. Este majd kiderül minden haza felé......

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2017-02-22

Elfosta magát a kuplung....csere Valeora és cserélve lett a kuplung főhenger(textar) is!

 
>> Tuning és extraVMate // Alfa 156 jtd 8v circuit race car // 2017-02-21

Na szóval, a hungaroringi Time Attackos események nem hagytak nyugodni. Hétfőn rendeltem 2db "új" gumit, kedden nálam volt, felszereltük, szerdán irány a pannonia ring.
Napos idő, 20-22 fok, tökéletes. Előtte itt már viszonylag sokat mentem, még gyári turboval, üzemanyag nyomás problémával, úgy volt a best time 2.24.000
Szerencsére volt pár ismerős kint, hozzájuk csatlakoztam a parkolóban. Velük volt a hungaroringi győztes Honda civic. Együtt mentünk fel a pályára, már a felvezető körön is éreztem, hogy nagyon jól működik az autó, igy aztán elég keményen tudtam nyomni. Sajnos azonban nagyon sokan voltak aznap, sokszor kellett megszakitani a gyors köröket. Igy is az első etap után 2.21.xx körül tudtam autózni es éreztem, hogy ebben még bőven van. Sok sok próbálkozás után sikerült egy viszonylag tiszta kört mennem, de itt is egy Porsche miatt el kellett vennem a gázt és az utolsó előtti kanyarban kicsit be is sokalltam ( videot linkeltem a fórumba erről a körröl), ennek ellenére nagyon örültem, hogy 2.19.600 kört futottam, 2.20 alá menni volt a cél. A depoba fordulva leparkolva aztán elkezdtem böngészni a lap timer adatokat. Virtual best time 2.18.740 !!!! (virtual best: a legjobb szektorokat gyűjti össze és ez alapján értékel egy teljes kört) Azt gondolom, hogy még ennél is tudnék jobbat menni 1 tiszta körön, de igy is nagyon nagyon elégedett vagyok. Ez után beszéltem a civices sráccal , gratuláltam a hringes győzelméhez és megkérdeztem mi a mai legjobb ideje. 2.21.698 volt a homályba vésző emlékeim közt :) Utána még volt pár felmenetel, de a kör közepén már láttam, hogy folyamatosan időt vesztek a legjobb körhöz képest, nem is keveset.... igy aztán nem erőltettem tovább. Itt is már fellépett a gumikopás probléma. Azt gondolom, hogy a két pálya közt Hring vs. Pring nem csak ca. 2 mp különbség kell legyen. Minden autó kb 4-9 mp közötti diffit produkál. Idén a cél a Hungaroringen 2.11.xxx !!! Megpróbálok jó gumikkal megérkezni :)