Blog
Elfosta magát a kuplung....csere Valeora és cserélve lett a kuplung főhenger(textar) is!
Na szóval, a hungaroringi Time Attackos események nem hagytak nyugodni. Hétfőn rendeltem 2db "új" gumit, kedden nálam volt, felszereltük, szerdán irány a pannonia ring.
Napos idő, 20-22 fok, tökéletes. Előtte itt már viszonylag sokat mentem, még gyári turboval, üzemanyag nyomás problémával, úgy volt a best time 2.24.000
Szerencsére volt pár ismerős kint, hozzájuk csatlakoztam a parkolóban. Velük volt a hungaroringi győztes Honda civic. Együtt mentünk fel a pályára, már a felvezető körön is éreztem, hogy nagyon jól működik az autó, igy aztán elég keményen tudtam nyomni. Sajnos azonban nagyon sokan voltak aznap, sokszor kellett megszakitani a gyors köröket. Igy is az első etap után 2.21.xx körül tudtam autózni es éreztem, hogy ebben még bőven van. Sok sok próbálkozás után sikerült egy viszonylag tiszta kört mennem, de itt is egy Porsche miatt el kellett vennem a gázt és az utolsó előtti kanyarban kicsit be is sokalltam ( videot linkeltem a fórumba erről a körröl), ennek ellenére nagyon örültem, hogy 2.19.600 kört futottam, 2.20 alá menni volt a cél. A depoba fordulva leparkolva aztán elkezdtem böngészni a lap timer adatokat. Virtual best time 2.18.740 !!!! (virtual best: a legjobb szektorokat gyűjti össze és ez alapján értékel egy teljes kört) Azt gondolom, hogy még ennél is tudnék jobbat menni 1 tiszta körön, de igy is nagyon nagyon elégedett vagyok. Ez után beszéltem a civices sráccal , gratuláltam a hringes győzelméhez és megkérdeztem mi a mai legjobb ideje. 2.21.698 volt a homályba vésző emlékeim közt :) Utána még volt pár felmenetel, de a kör közepén már láttam, hogy folyamatosan időt vesztek a legjobb körhöz képest, nem is keveset.... igy aztán nem erőltettem tovább. Itt is már fellépett a gumikopás probléma. Azt gondolom, hogy a két pálya közt Hring vs. Pring nem csak ca. 2 mp különbség kell legyen. Minden autó kb 4-9 mp közötti diffit produkál. Idén a cél a Hungaroringen 2.11.xxx !!! Megpróbálok jó gumikkal megérkezni :)

Miután úgy tűnt már minden összeállt az autón, sok sok kilóméter belement pályán minden gond nélkül, végre jöhetett az amiért az autó épült :
Magyar Time Attack Hungaroring kupa IV.
A time attack délután 4kor kezdődött, előtte szerettem volna menni egyet a hétköznapi pályaautósok között, hogy lássuk mégis hol állunk.
Elég nagy forgalom volt a pályán, számomra teljesen ismeretlen volt a vonalvezetés (képen, videokon, forma-1 ből természetesen tudtam azért, hogy hol milyen kanyar jön) de tapasztalni előtte nem volt alkalmam.
Nem éreztem rossznak, 1-2-3 gyors kör fért bele, 2.19.100 idő lett a legjobb, de bőven éreztem, hogy ez sokkal jobb is lehet.
Elindult a time attack első etapja, próbáltam mostmár keményebben nyomni, de a gumik ennek határt szabtak. Borzasztó sokat csuszkáltam sosem éreztem ennyire rossznak az autót, folyamatosan alulkormányzott volt. Itt egy keményebb keverékű michelint használtam, de volt nálam egy szett puha is. A legjobb köridő itt 2.17.463 lett. A pályáról leérve ellenőriztük az autót. A gumik belső felén már nem volt mintha kilógott a szövet. Gyors csere, puha keverék fel, vissza a pályára. Az érzett nem sokat változott, ugyanugy csúszkálok, WTF?? Ennek ellenére próbálkoztam tovább, 2.17.021 lett a vége, a Mansell-t kivéve szerintem a limiten mentem. Valószinűsítem ott vesztek sokat, a többiek belső kamerás videoi alapján. A lap timer alapján a virtual best time 2.16.640. A pályáról lejöttem, ellenőrzés, ez a szett abroncs is kuka...szuper :) meg egy szett maradt. Feltettem, felvezető kör pipa, első féktávot kicsit szűkre próbáltam venni, blokkolt a kerék de azért el tudtam fordulni, pár kanyar után már éreztem valami nem stimmel, jobbnak láttam a pálya egyik megnyitásán kimenni, itt már tudtam, hogy defektet kaptam. Így alakult az első Time Attack az alfával. Nagy hiba volt kopott abroncsokkal elindulni, tanultam belőle. Egy 5. hely jött össze a Sport kategóriában, 1.1 másodperc hiányzott a dobogóhoz, viszont a győztestől rengeteget időt kaptam nagyjából 5.5 mpet..... ezt idén megpróbálom "eltüntetni" :) drukkolhattok, Április 25-én indul a szezon
Ui.: a time attack után 3 nappal még volt egy pannonia ringes nyilt nap. Sikerült szereznem 2db újszerű Michelin slicket addigra, es a hungaroring győztes autónak/pilótának azon a napon 2-2.5 másodpercet adtam, de ez egy másik story :)

Az egész úgy kezdődött, hogy szerettem volna rendelni króm tükörborítást eBayről, azonban valami gond van a paypal számlámmal, így nem tudtam kifizetni, aztán el is engedtem a dolgot. Az első terv ugye az volt,hogy vissza fújom színre a tükörborítást, amit az előző tulaj matt feketére festett, és nem tetszett.
Nézegettem az ezüst kártyákat ,de mind túl csillogós volt, aztán találtam ilyen "csoda" krómfestéket. Na hát sok köze van a krómhoz, de gondoltam kipróbálom. Lecsiszoltam, antisilicone-al átkentem, aztán lefújtam. Króm nem lett, (nem dédelgettem ilyen álmokat) de nagyon hajaz a gyári Ti tükörre.
Igazából tetszik, jó lett.
20ból 1x nem rakom el ilyen-olyan okból az autómat garázsba ha itthon vagyok, ilyenkor rendszeresen összejárják a nyestek. Most valami elvetemült állat megrágcsálta a "koptatómat" (EZ Lip). Hát marhára örültem....
update: a kolyok nemetjuhasz kutyam leragta az ezlip 3/4-et szoval leszedtem.



Vettem egy méretpontos csomagtér tálcát. Tök jó, egyébként is elég koszos a csomagtér kárpitja, így legalább nem látszik.

Sajnos a bontottan vásárolt ABS pumpa nem lett jó. Mondjuk magamat ismerve meglepődtem volna ha igen. :) Szóval maga a pumpa valószínűleg jó, de az istennek nem akar kommunikálni az ecu-val. Én magam ehhez elég hülye vagyok, tehát nem fogom tudni átírni az ecu-t, hogy rávegyem az együttműködésre. Marad a B verzió, azaz az eredeti ABS pumpa felújítása. Ezzel kellett volna kezdenem... Persze itt Szófiában nem találtam olyan műhelyet, aki felújítani (vagy még nem elég jó a bolgár tudásom), így haza kell küldenem, otthon remélhetőleg megcsinálják és akkor mehet vissza a helyére.
Meglátjuk.
Eldőlt, hogy az idei Nagy Túra VI. ismét a Spideré lesz.
A terveben szerepel néhány hágó és panorámaút, pl.:
- Gerloss Hochalpenstrasse
- Silvretta Panoramastrasse
- Albula
- Julierpass
- Majola
- Bernina
- Passo d'Aprica
- Mortirolo
- Gavia
(remélem ennél több hágót kipipálhatok majd a listámról)
...néhány osztrák kisváros:
- Mayerhofen
- Nauders
...néhány olasz városka:
- Bolzano
- Parma
- Mogenlia
Alfa Múzeum Arese
Cinque Terre
Előre láthatóan 3.100-3.200 km vár a Spiderre,a tengerszinttől 2.600 méter fölé.
Hogy ne legyen gond, az idei évet is Várpalotán kezdjük a nagy szervizkörrel (vezérműszíj és társai).
Izgalmas év lesz, van mit tervezni...
1,5 hét pffff azóta nem ültem kocsiban...kocsiban? Sehol...fekszem és üvöltök a fájdalomtól. Kocsik nem is tudom hogy állnak...ááááhhhhh fájdalomcsillapítók sem érnek semmit...egy dologra jó...fogytam 5 kilót.
Sok minden történt. Nem igazán volt időm vezetni a blogot, megpróbálok mindent összeszedni.
- teljes kipufogó rendszer, a Jano Dobnál. Végeket beigazították, minden kipuf tartó a helyén, és megerősítve nehogy leessen még egyszer, ami miatt vinnem kellett...
- Jobb oldali lengőkar csere, ette a gumi belső felét, ez meg is oldódott.
- jobb oldalon a féknyereg kisebb kátyúknál "csilingel", mivel lassan megy fel előre a nagyfék nem igazán foglalkoztam még vele. Ez marad hibának egyenlőre.
- Felszültség mérő ment az óra helyére, Gyújtásra bekapcsol, zölden szépen digitálisan írja. Ez csak kis próba, nem biztos hogy marad, egyenlőre bejön.
- Műszaki megvolt 2017.02.14, minden fasza, minden jó.
- Benzinmhttp://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1487603908-10382-blog.jpgutató nem igazán működött, ugrált, mutatott mindent ami nem volt valós, és volt hogy az üzemanyag lámpa sárga villogása az indexszel megegyező ütembe történt.
Azt hittem kábel, zárlat de nem. A műszerfal volt gebaszos, kapott új "Super"ből való műszárfalat, ami sziper szuper. A kilóméter még át tekerem a valósra és a borítása mivel az újnak kuka, ezért azokat át kell szerelnem a régiről.
-A kocsi Bognár Zolinál, Kuplungszett (Luk), ami már régóta várat magára az olaj dekni mivel a mostaniba a leeresztő bele van szakadva. Persze akkor már Motul 10w40, olajszűrő, persze akkor már váltóolaj.
- Bal első ajtó csere, mivel amivel vettem javítva volt de okádék módon, találtam egy színre fújtat sokkal jobb állapotban. Ez még egy picit lóg, majd be kell állítani.
- Hűtővíz lecserélve, Favorit G12 ALU fagyállóra.
- Hűtő elkezdett csöpögni, még várat magára de hamarosan azt is megcsinálom.
- Keresem a vadi új 4 nyári gumit. (Uniroyal talán)
-Roli csinált pár képet dobok fel egyet-kettőt.
Hirtelen ennyi. Ha valami még eszembe jut írom :)




Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.