Blog
Nem, még mindig nem jutottam el a beépítésig. Viszont eszembe jutott, hogy van egy régi PC-ből kimentett ATX tápegységem, aminek egyik 12V kimenetére korábbi hifis életembe direkt szobai teszt célokra felraktam egy ISO csatit... Leporoltam, majd beüzemeltem a polcon tárolt Kenwood készüléket. Nagyon tetszik!
- Tud magyarul
- Sima házhoz testeléssel lehet neki adni kézifék jelet
- Cserélhető a háttérkép (ide 99%, hogy egy szép Alfa embléma fog kerülni)
- Nagyon jó a menü
- Fejlett EQ-val szerelt
Mostmár még inkább fűt a vágy, hogy beszereljem, így valószínű a jövő héten megrendelem a szerelék anyagokat.
Ma én is átgumiztam, a nyáriak fent és bekerültek az Osram Xenon Look izzók is led-es helyzet jelzővel. Szerintem nagyon jól mutat egyelőre kicsit szokni kell, hogy más a fénye de nem tűnik rossznak.




A mai napon lekerültek a 17-es téli, és felkerültek a 18-as nyári kerekek
mind a nyolc felni alapos tisztításban részesült






Folytatásra ma volt időm, belehúztam, hátsó fékek és környéke is rendbetéve, nyári szett is felugrott, fékcsövek rézből gyártás alatt, lassan összeáll.








A sztori 2015-ben kezdődött, mikor még fiatal és szép voltam. Úgy gondoltam, hogy marha jó ötlet a kinézet érdekében 20 mm-s nyomtávszélesítőket szúrni hátra. Nem volt gond addig, amíg terepjáró magassága volt a kocsinak. Nagyon jól nézett ki a kihúzott kerék, nem volt semmi villamos kinézet. Eljött május, amikor bekerült az 50-es Eibach ültetés. Egy Kassa-Nagykapos (200 km) úton sikerült szarrá vágnia a sárvédő peremeknek a hátsó gumik szélét. Hirtelen nem jutott jobb az eszembe, kidobtam a fenébe a 20-as nyomtávszélesítőket. Nagyon bambán nézett ki ismét a kocsi. 2016-ban fogtam a pogácsákat és odaadtam esztergás kollégámnak, hogy szedjen le belőlük 4 mm-t. Immáron 16-os pogácsákkal már épphogy csak súrolta a peremet a gumi. Nem volt a legkényelmesebb, de végre már nem vágta szanaszét a gumimat a perem. Idén, miután bekerült az állítható futómű és felraktam a téli szettet, 200 méter után tudtam, hogy ez így nem marad. Kölcsön kértem egy peremezőt, majd nekiálltam visszahajtani a peremeket. A művelet nagyjából 2 órát vett igénybe. Szinte az egész peremet vissza tudtam hengerezni. Közben persze hőlégfújó pisztollyal melegítettem az ívet, hogy se a festéknek se a fémnek ne legyen valami nagy baja. Most már szerencsére minden úgy működik hátul, ahogy a nagy könyvben meg van írva.


Ahogy megvettem, nagyon kíváncsi voltam a fékekre, mert a GT-re már régóta szerettem volna ilyen 330-as Brembo-kat, de igazából csalódás volt. A lényeg, hogy kicsit gatyába kellett rázni a fékeket....fék olaj csere, fékmunkahenger kitisztítás és végül a vákuum-dob felújítása következett. Most lehet azt mondani, hogy harap :)
Cserére került még a hűtővíz termosztát, és nagyjából ennyi :)
Berohadt a kézifék bowdenem. Mindkettő. 2 hónappal ezelőtt befújkodtam, megjárattam, egy darabig jó is volt, de megint beálltak. Mivel közeleg a műszaki, úgy döntöttem, hogy itt az ideje a cserének. Unixból sikerült beszerezni egész jó kedvezménnyel ATE típusúakat! Aztán ha már az autó alatt voltam, akkor beszereltem hátra a Marklar haverjától, Nyúltól szerzett légrugókat. Már régebben akartam venni, de a 16K-s árat egy picit sokalltam értük. Aztán az egyik hétvégén Érden jártam, és megláttam nála egy évek óta rozsdásodó futóműben. Megkérdeztem tőle, hogy megkaphatnám-e, és csak úgy odaadta! Nagyon örültem. :-) Van rajta egy kis szelep, amin keresztül fel lehet fújni, így bármikor tudom módosítani az autó hátuljának magasságát, de persze nem fogom. :-) Az ültető rugó (tudom, le kellene már festenem) és a sport gátló maradt, de kellett valami megoldás, mert a sok csomagok és az utasok miatt már beleért a gumi a sárvédőbe. Így ezzel a megoldással már nem! ;-)
Kicseréltem még az AC-t is, mert néha menet közben nagyokat rángatott, aztán egy jó ideig semmi, aztán meg egyenletes tempónál egyszer csak megtorpant. Hiába nyomtam a gázt nem történt semmi, egyre csak lassult az autó. Olyan volt, mintha nem kapott volna üzemanyagot. A csere óta nem produkálja a fent írt tüneteket! :-) Gyári Bosch került bele, mert nem Úr, aki nem herdál! ;-)
Költségeim:
- ATE kézifék bowden jobb: 3676,-
- ATE kézifék bowden bal: 5031,-
- Bosch benzinszivattyú: 27000,-












Mivel két egyforma méretű és mintájú alufelni garnitúrám van, így a nyárinak használtat felújítottam. Már régen terveztem, hogy antracit szürke színűre fényeztetem, ennek most jött el az ideje. A felniket egy fényező ismerősömmel csináltattam, aki már korábban is dolgozott nekem. A festék színkódja: VV658B Titanio-metallic lett, fedőrétegként pedig lakkozva lett.






