Blog
Ahogy mondani szokás, a kocsi nem folyatja az olajat, csak kijelöli a vadászterületét...
Ez azonban nekem nem szokott tetszeni, úgyhogy átültem a Ritmoba, a 166 pedig csápra került:
- kuplung tárcsa / szerkezet / kinyomó / lendkerék csere
- kuplung munkahenger / csövek csere
- szelepdekni tömítések csere
- turbó felújítás (tulajdonképpen középrész csere)
- gyertyák / alsó sor gyújtáskábelek csere
- apróbb vákuumcsövek meg turbócső csere (repedtek helyett)
- új olaj meg hűtővíz
Szép lista, de végre megint élmény vezetni, megy mint a rakéta, jó a kuplung, és nem ég büdösen az olaj a leömlőn...
Kapott új Hankook téli szettet is, tapad rendesen. Persze pont a hó idején nem próbáltam ki, akkor a kis Ritmot nyúztam.
Hátsó futómű felújítást kellene még megejteni.
A nagy mínuszokban indításkor valamelyik csapágynak (szíjfeszítő? generátor? pumpa? affene tudja) hangja van, de aztán hamar abbahagyja, remélem ez nem valami újabb baljós előjel.
Zé Mester elkészült Angeloval :)
Csere:
komplett vezérlés vízpumpával
első ajtók kivető pántja
kézifék
Kértem egy teljes átnézést is a futásteljesítmény miatt.Szerencsére más baja nincs Angelonak,úgyh ez egy jó hír :)
Igazából ez a márciusi vizsga miatt is egy remek hír :)
Közeledett a műszaki időpontja és a vezérléscsere is megérett, így elérkezettnek láttam egy nagyobb szerviz időzítését. Mintha a alsó turbócsövem is megérezte volna a műszaki közeledtét, így úgy gondolta, hogy megadja magát 1 héttel ezelőtt :D.
Az alsó turbócső fémre lett kiváltva, talán tartósabb lesz mint a gumi. Olajcsere is megvolt az összes szűrővel együttvéve. Illetve 1-2 alkatrészt ki kellett cserélni a műszaki miatt.
Cserélt alkatrészek:
- Alsó turbócső
- Jobb első lengéscsillapító
- Hátsó féktárcsák és fékbetétek
- Kézifék kötél
- Motul 8100 X-Clean motorolaj
- Olaj, levegő, üzemanyag, pollenszűrő
- Hosszbordásszíj kompletten
- Vezérlésszett vízpumpával kompletten
+ Munkadíj és műszaki vizsgadíj
Arra lettem figyelmes, hogy ebbe a hidegbe elég gyenge az egyik gázrugó ami a motorháztetőt tartja. Volt úgy, hogy meg se tartotta.
Cserélve lett Magneti Marelli márkájúra.
A matt fekete festékből, ami a motorburkolat festéséből maradt, egy kicsit facelift-esítettem a belteret. A hamutartó és a tükörállító fedelét festettem át.
Plussz beszereztem egy gyári kézifékkart, ami tavasszal lecseréli a szétfaragottat ami most van a kocsiba.




....na ja! kettőstömegű! utolért minket is. Cserélve lett a kinyomócsapágy, tárcsa, tányér és a kettőstömegű lendkerék is. A tányér két kis füle középen már el volt repedve...
Frankó lett a kuplung :))
Hála Zének a gyors segítségért és a munkáért!
Km: 215.000





Szeretem vezetni a költségeimet, de amikor ilyen brutál számokhoz érek, akkor annyira nem jó érzés: 4 millió forintot költöttem 7,5 év alatt üzemanyagra. Durvaaaa!
Ez majdnem 10.600 liter, egy nagyobb tartálykocsiba belefér.
Azért milyen jó lenne, ha ez a pénz itt lenne inkább a zsebemben :) Mi mindenre el tudnék költeni! Ennyiért már egész jó Alfákat kapni amúgy, megnéztem :)


"Taggá válás dátuma: 2007-01-27 12:55:06"
10 éve vagyok Amorés.
A kuplung holtjateka egyre nagyobb lett es lattam is valami olajat a kocsi alatt elozo nap, csak a motorolajra gondoltam, mert nem regen csereltem, de a fekolaj is elfogyott es a sebesseget se vette mar az auto. Meg sikerult begurulni szervizbe es meglett oldva. (slave cylinder) Ez van.