Blog
Megtörtént az első nagy szerviz Grósz Ferinél. Amihez hozzá lett nyúlva: komplett vezérlés, izzítógyertyák, termosztát, váltóolaj. Ami még sürgősnek tűnik, az a hosszbordás szíj cseréje, eléggé meg van tépázva. De egyébként nem érte rossz szó a kocsit :)
Eljött a téli felkészítés időpontja, költözés miatt vezérlést, gyertyákat is cseréltettem+az egyéb "apróságok":
Bosoko 400 mm Aeroflex ablaktörlő lapát - 1.549 Ft
Bosoko 550 mm Aeroflex ablaktörlő lapát - 1.549 Ft
Bosch 4500 mm ablaktörlő gumi (2 db) - 2.691 Ft
Contitech vezérműszíj készlet - 44.022 Ft
Fai szelepfedél tömítés - 3.161 Ft
Hepu vízpumpa - 22.131 Ft
Ngk 6992 gyújtógyertya lapos (4 db) - 10.297 Ft
Ngk 7004 gyújtógyertya (4 db) - 21.646 Ft
Roadhouse fékbetét (első tengely) 17.694 Ft
Roadhouse fékbetét (hátsó) 7.080 Ft
SKF ékszíjfeszítő csapágy - 10.314 Ft
+ Fagyálló feltöltés, téli gumik fel, centírozás
Évek óta nem voltak kiegyensúlyozva se a téli,se a nyári kerekeim.Ehhez mérten nagyobb tempónál már érezhető volt némi vibráció a kormánykeréken.
Így kiegyensúlyoztattam mind a nyolc kereket és egyúttal fel is került a téli szett.
Sajnos elől eléggé megfogyatkozott a gumik belső széle,pedig 2-3 éve állíttattam futóművet is.Lehetséges,hogy megint szükség lenne rá,bár a szervizben akkor is mondták,hogy nagyobb a kerékdőlés,mint kellene.Valószínűleg ez okozza a rendellenes kopást.Azért-teszek megint egy kísérletet a beállíttatásra.Talán javul a helyzet.
km.ó. állás:149302
KUL-on ismerkedtem meg vele mikor Tedi a belépésnél a kezembe nyomta. Gondoltam ez is csak egy sima pillanat ragasztó, majd be is vágtam a könyöklő tárolójának mélyére. Aztán nemrég mikor a vezeték gondom orvosoltuk a kalaptartó leszedésénél az egyik fül ami bepattan az üveg alá eltört. Vagyis inkább el fáradt a gyári viasz szerű tagasztó, de a lényeg, hogy na.....
Szóval gondoltam egyett és elővettem a Gorillát. Elolvastam a használati utmutatót majd azok szerint cselekedve meg ragasztottam. Nem fűztem hozzá tul sok bizalmat mert salódtam már eleget ezekben a hiper szuper ragasztókban.
Aztán ahogy telt múlt az idő egyszer csak rá néztem vajon meg e ragadt már. Na itt ért az első meglepi. Az eddig áttetsző anyag színe és állaga is meg változott.
Színe sárga lett és amolyan púrhabos jellegű lett az állaga.
És a ragasztás erősége........ gyakorlatilag gyári minőségű, ha nem jobb.
Szoval kellemes csalódás lett belőle, végre egy valóban jó minőségű és használható ragasztó. Azt hiszem Gorilla párti leszek :-)
Köszönöm Gorilla Glue :-)))))

Szóval éppen egy kartárshoz mentem felnikért amikor beállt a váltóm.
Nem ért meglepetésként, mert már éreztem, hogy közeleg a vég.
Viszont az nem esett jól, hogy az egyébként rövid távon használt Alfika, pont egy hétvégi kirándulás alkalmával viccel meg.
Na mindegy. Alkatrészbeszerzés folyamatban. Ez a rövidebb idő. Sokkal tovább tart a várakozás, mire a kedvenc szervízemben felszabadul egy üres hely.
Viszont ha már kuplung miatt szétszedik, valószínűleg beiktatunk egy lengéscsillapító cserét is, és felkerülnek az alufelnik a téligumival.
Végre sikerült szereznem egy gyári alu garnitúrát. Csak 17-es de egész jól áll a gépnek. A télen átgondolom hogy marad e, vagy lesz helyette 18. Az eddig használt Enzo R garnitúra lesz a téli, festése és átgumizása folyamatban.


Itt volt már az ideje az autó külsejére is fordítani egy kis figyelmet. Egy kis parkolási sérülés kellő inspirációt adott :) Cserélve lett a jobb oldali csizma, a küszöb, le lett fényezve a hátsó sárvédő, a jobb hátsó elem, illetve a jobb hátsó ajtó, a többi rész pedig kapott egy kis polírt, hogy ragyogjon. Kapott új kiegyenlítő tartályt, és el lett látva komplett alváz és üregvédelemmel az autó. Cserélve lett továbbá a jobb első ajtóban az ablakemelő szerkezet, mert a bowden megadta magát.
Km: 207.790
Felkerültek az új ropogós gummák. Continental Wintercontact TS 860-ra esett a választásom. Eredetileg oponeo.at-ról akartam rendelni ,de egyik nap pont összetalálkoztam a szerelö sráccal ,aki a cég kocsijait szereli,meg gumizza.Kértem árajánlatot, 570 eurot mondott szereléssel együtt.A netröl rendelve 520 euro lett volna a gumi szerelés nélkül,úgyhogy mondtam neki ,hogy csinálja.
Dot szám 3516
Km állás a cserekor: 220558 km



Ez egy hosszú történet......
Valahogy úgy kezdődött, hogy már magam sem tudom. Fel tűnt egyszer csak, hogy hátul nincs tolató fény. Nosza rajta cseréljünk izzót, hát nem jött be. Következett a tolató lámpa kapcsoló cseréje, hát ez sem hozta meg a várva várt javulást, bár nem bántam mert a régi már nagyon kuka érett volt. Ezután jött a következő gond.....
Hazafele a melóból a kapcsoló csere után el füstölt egy 15 A-res bizti ami a világításért felel. Ezután kiderült, hogy hátul össze van égve a vezeték ami a kalaptartó alol megy hátra a lámpákig. Na sebaj, Kazes pajtinak köszönhető meg ismertem egy remek embert, Peti az ÉRDI autobontóbol. Ami nála nincs az nincs is :-) szóval kértem tőle egy hatsó kábel köteget hogy majd jol kicserélem aztán lesz majd öröm és bódottá. Persze hogy nem lett.....
A M.É.Z alkalmával kiderült, nagyobb a gond mit hittem. Nem csak a köteg égett szét, de a csatlakozó is össze olvadt és még egy kicsit tovább is.
Nosza rajta beszéltem Kazes pajtival, hogy valamikor legyen oly kedves és csinálja meg mert hogy neki arany keze van ezen munkákhoz. Pont kapóra jött egy kis betegség így lett egy kis szabadbidőm és átugortam hozzá, majd onnan Petihez az ÉRDI minden van bontóba. Kaptam egy csatit, és ha már ott voltam beszereztem egy bal hátsó ajtózár szerkezetet is plusz kaptam ajcsiba 5 db krómkarikás szellőzőt csak mert ez a Peti gyerek csupa szív ember. Egy kis beszélgetés után vissza tértünk a szereléshez. Először az ajtó zárjának a cseréjét ejtettük meg, majd kapott egy kis kenést az ablakemelő szerkezet így már szépen jár fel le az ablak :-)
Ezután jöt az hogy Kazes szépen el kezdte egymás után össze forasztani és zsugor csővel megerősíteni a vezetékeket.
Közben kitaláltam, hogy ha már meg kentük a jobb oldali ablakemelőt akkor miért ne tenném meg a másikkal is. Hipp-Hopp lekaptam az ajtó burkolatot majd...... jött a fekete leves. A szerkezet megsemmisült mert az idő vasfoga jól meg rágta. Fel hívtam hát azt az embert akinél az is van ami nem létezik, Petit az ÉRDI bontóst. Mondta, hogy kedvezményes áron ad nekem egyet. Kocsiba pattantunk és Kazes pajti 146 TD-ja csak úgy repített minket. Megérkezve egy kis kutakodás után egyszer csak a láda aljáról előkerült egy nekem való darab. Szuper, végre mehetünk. Csak hogy nem olyan könnyű el jönni onnan....
Ujabb jókedvű beszélgetésbe keveredtünk minek a vége az lett hogy megint kaptam ajándékot :-) 10 darab rizsszem izzót. Imádom ezt az embert. Veszel valamit és kapsz valami ajcsit :-D
Vissza érkezve neki láttam hogy a javítás után össze rakjam a kocsit. Eközben szinte észre vétlenül Kazes be is szerelte az ablakemelő szerkezetet. Sorra épültek vissza a lebontott elemek a helyükre aztán egyszer csak tadááámmmmm. Kész lett minden. Kapcsólók, vezetékek, ajtozár szerkezet, ablakemelő szerkezet mind mind a helyén. Jupppyyyyy
Jöhet a próba. Nesze neked, megint egy komplikésön. Lemerült az akksi :-( jöhet a töltés, aztán a bikázás, végül pedig a behuzás. És lőn világosság indul a paripa :-)
És egy ujjabb gond :-( világit a tolatólámpa folyamatosan illetve a tompított is hiába kapcsolom le. Na de már indulni kéne haza me má este van. Úgy döntöttem kiveszem az izzókat. Majd másnap neki látok a hiba keresésnek. Rövid búcsúzás Kazes pajtitól és családjától aztán irány haza.
Cserélt alkatrészek:
- jobb oldali hátsó ablakemelő szerkezet
- bal oldali hátsó ajtózár szerkezet
- kalap tartó alatti csatlakozó
- csomagtartóban lévő kábel köteg csere
Köszönet nekik:
- az arany kezű mindenhez értő Kazes
- akinél az is van ami nem is létezik, Peti az ÉRDI bontós
- és a ház asszonya aki gondolt ránk egy kis mézes meleg teával és némi zsíros kenyérrel lila hagymával Erika
Képek hamarosan.......








228000 Km
Jobb oldali féltengely csukló cseréje.
Anyag 21000
M.díj 19000