Blog
Miután körvonalazódott, hogy a hengerfejtömítés átégett, a hengerfej felújításra 85 ezer körüli összeget mondtak, de semmi nem garantálja, hogy mondjuk a dugattyúgyűrűk nem károsodtak (rágódtak be), így elindultam keresni egy épkézláb motort. Ezek 80-120 között szoktak menni állapottól függően, érkezett 1-2 ajánlatom is, azonban sikerült találnom egy épp bontódó 155-t, amiben ugyan nem volt már kipróbálható a motor, viszont a cartárs elmondása szerint, amennyit ment a kocsival (ki-be-odébbállogatás), a vezérlésmódosító kerregésén kívül más baja nincs, olajnyomás mérő és egyéb műszerek szerint jó, már amennyire ennyiből meg lehetett állapítani. Rá is kérdeztem mit kér érte, és olyan árat mondott, hogy rákövetkező 2.nap már vittem is. A motor mellett még elhoztam pár sallangot is, mindezt 20db pisztolyorrú mátyásért, így még ha amúgy csapágyas is a motor, a többi alkatrész árából nem jöhetek ki rosszul a történetből. Szóval miután hazakerült a motor megkezdődtek ténylegesen a munkálatok a szívátültetés megkezdéséhez.
Ami így megcsinálásra került első körben:
- Injektorrok felújítása
- Szelepfedél (ez egyelőre nem került fel), szívósor, injektor közös cső, alu vízcső (blokk elején ami van), akkutálca és leömlő homokszórása, utóbbi kettő festése is
- Szívósor-, leömlő-, kipufogótömítések cseréje
- Olajteknő kipucolása, felszereléskor újra pasztázva természetesen
- Új vízhűtő a kilyukadt helyett
- Egyéb apróságok, mint pl bilincsek, pár rottyra ment csavar és hasonlók
- Továbbá kis lego a két motor között, főleg a műanyag burkolatok terén, illetve főtengely ékszíjtárcsa, lendkerék és tulajdonképp mindenből a jobb állapotú alkatrész került az "új" motorra.
A vezérlés nem lett megbontva, elvégre, ha kiderül, hogy csapágyas vagy egyéb előre nem látható nyűgje van, nem kívántam fölöslegesen költeni rá, illetve ahhoz speciel nem is állt rendelkezésemre célszerszám. Így is kellett vennem egy polydrive szettet, mivel elég sok ilyen típusú csavar található a blokkban. Szóval lényegében csak a legalapvetőbb dolgok kerültek megvételre, cserére, ami nélkül nem tudna amúgy működni a motor (meg hát azért használt tömítést vissza nem teszünk). Ha beválik, akkor utána mehet a többi dolog (gyertyák, vezérlés, 10w60 stbstb). Első körben kapott 10w40 Seléniát, fagyállóval, friss váltó- (Castrol) és szervóolajjal (Tutela GI/A) feltöltve, aztán indulhat is a tesztüzem.
Összerakással volt egy kis probléma, mivel éjszaka közepén kiment a fejemből, hogy a kuplungtárcsát központosítani kéne, így annak hiányában hiába ment szépen ki-be a motor úgy, hogy a váltó a helyén maradt, összehúzatni azzal azonban már nem sikerült, bónuszként a karter egyik füle le is tört (jöhet a sav…), ennél a pontnál akkor éjszakára befejeződött a művelet (Amúgy is hajnali 3 volt már). Kicsit átgondolva a dolgokat pár nap pihenő után, máshogy álltunk neki. Egyik mellékelt kép alapján lebontottam az autó elejét és úgy határoztam, hogy asztalon össze lesz passzintva a váltó a motorral, és együtt megy be a helyére. Ez be is jött. Tehát első körben motor ki fölfelé csörlő segítségével, autó el, aztán váltó ki, motorral össze, akkor kint az asztalon felkerült még a generátor, önindító, meg a hátsó alutartó, amin a szervószivattyú és a hosszú féltengely van, ugye ezeket úgy szerelni, hogy a motor bent szopás. Ezután ezek rákerültek egy békára és szépen be lettek játszva az autó alá, bakok felcsavaroz, aztán igazából már csak össze kellet csavarozni az egészet és felrakni a sallangokat. Leírva és visszagondolva annyira nem bonyolult, bár csápos emelős, légkulcsos stb. jól felszerelt műhelyben ez egy nap alatt meglenne, így kicsit hosszabb volt, de megoldottuk tisztességesen. A kihívás teljesítve és emellett kisebb felújításokra is adódott lehetőség. Az első indítás 2016.09.19-én történt meg. Itt is volt kis gebasz, mivel sikerült felcserélnem az injektorsorra bemenő-kijövő benzincsöveket (savazás v2.0…), így hiába tekert az önindító, de a helyes bekötés után ment minden rendesen. Tehát, mint írtam, tesztüzem indul, de az már másik bejegyzés.
Költségek eddig:
- Injektor felújítószett + tisztító 11005
- Homokszórt alkatrészek 10000
- Tömítések 15000
- 6l 10w40 Selénia + 1l Tutela GI/A 16467
- 2db SKF első kerékcsapágy (egyelőre csak megvéve, beépítve később) 28000
- Új vízhűtő Bárdi 16000
- Tréler haza 23000
- Motor 15000 + Apróságok a motorral 5000 + Útiköltség mert minden Pesten van… 9000
- Hengerfej nyomáspróba árajánlattal 5080
- Desztillált víz + fagyálló + bilincsek 4500
- Egyéb szerek (Brigéciol, féktisztító, motortisztító stbstb ilyesmik) 19155
- Szerelés közben az erősítő biztosítékát kinyomtam, abból új 2db 3100
- Szerszámok (Gyertyakulcs, polydrive/ribe szett, csiszolópapírok, festékek, vontatókötél) 16645
- Váltóolaj árát valami régebbi bejegyzésben beleírtam, csak ott nem részleteztem, bár összköltség szempontjából mindegy is.
Km óra: 269600
A képek között látható az ihletet adó kép, meg a folyamat menete. Ja persze természetesen az eső meg akkor kezdett el esni, amikor vettük ki a motort a 2. körre, előtte-utána semmi… Továbbá megfigyelhető az is, hogy a donor motornak a szelepfedele gatya, az ki lesz cserélve, amint kiderül hogy jó, ugye vezérléssel stb-vel együtt.












Kuplung, kettős tömegű, első lengés csillapítók, komplett vezérlés, fék olaj cserélve.
Ma megvolt az átírás is. Tegnap este elugrottam eredetiség vizsgára, ma pedig minden papírossal a helyi kormányablakba. Szerencsére nap közben be tudtam ugrani, így 15 perc alatt kezemben volt az új forgalmi.
A költségemet költse az állam olyan utakra, hogy ne szisszenjek fel minden méteren a Spider kemény futóművével :)
MOST MÁR AZ ENYÉM!:))
Ma a reptéri gyorsforgalmin lámpánál állva vettem észre h 1000-re felugrik a fordulat, indulás után néztem a fogyasztást és felugrott 15-18 literre, kb 5-6 km volt mire visszaállt a fogyasztást 3-5 literre(végig 3asba mentem 2300-2600 között tartottam a fordulatot). Szerintem a részecskeszűrő regenerálódott és szerencsére amíg tartott nem kellett megállnom így be is fejeződött
Szevasztok!
Eladó 4 db. 17 colos 5X108 mm, ET40,Selespeed gyári könnyűfém felni,
4 db. TOYO SNOWPROX S 943 XL, 225/45 R17, 94 H, 2013 évi 29 héten gyártott, alig használt téli gumival.
Besorolása: C, C, 70 dB
Gumi újszerű, szőrös, 7,7 mm-es futófelületű, erősített oldalfalú, két télen át volt használva, Alfa Romeo 166-os szgk-hoz. Felszerelhető a nagy BREMBO fékes járműre is!
Felni használt 17colos gyári könnyűfém, osztókör 5X108 mm, ET40, Felfogatása: 5 csavarral,
A következő jármű típusokra szerelhető fel:
Alfa Romeo 166,
Ciroen Jumpy 2,
Lancia Thesis,
Renault Lagunára 2001-től, Espacere1991-től, Avantime, Kangó Rapid,
Jaguár X-Type,
Fors C-Max, S-Max, Galaxy, Mondeóra 2000-től,
Peugeot, 407,508,607,308 -ra 2014-től,
Fiat Scudó2,
Volvo C30,C70,S40-V50,S60,S80,S90XC70,XC60-ra.
Ára szállítás nélkül: 119 990.-Ft a 4 db. gumi a gyári alu felnivel.
Csere nem érdekel.
Érdeklődni: Földvári Gábornál, a 06-70/524-67-97-es telefonszámon.



Hétvégén volt egy kis időm és mivel az időjárás is szép volt szétszedtem az EGR szelepet, hogy kitakarítsam. Mikor levettem a helyéről, akkor szembesültem vele, hogy a pillangószelep háza is elég cudarul néz ki.
Úgy döntöttem, hogy lefalatom a szelepet. Annak idején a 156-nál is megcsináltam és ott is jó tapasztalatom volt.
El se merem képzelni, hogy a szívósorba micsoda lerakódás lehet, de az majd egy másik történet lesz. :-)
Segítségemre voltak:
- Hideg zsíroldó
- Féktisztító
- WD40
- Víz
- és nyers erő
km állás: 183.900km





December 06-án lesz 15 éve, hogy együtt autózunk. Mivel a régi CD-s rádió már nem volt a csúcson, ezért elhatároztam, hogy lecserélem. Igazából már kinőttem abból a korból, hogy dübörögjön a zene, így nem is feszültem a kérdésen. A lényeg szóljon valami. Ezért csak egy USB-s rádióra cseréltem ki a régit.


A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)
Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.


