Blog

Nem mondanám, hogy türelmes vagyok, de nincs más választásom, mert nem jönnek a találatok. Egy hete semmi mozgás. Kínomban kinullázom a HAHU-n a keresési feltételeket és egyesével nézem végig a 147-eseket (mind a 254 találatot). Kivéve a dieseleket. Kivéve a 3 ajtósokat. Kivéve a 120LE-nél gyengébbeket. Kivéve a... a fenébe, már megint ugyanott vagyok az 5 találatnál, ahol tegnap is. Vegyük ki a felső 1.2M-s határt az árban.
Hoppá, 1.240.000 Ft, FL-es Alfa 147, ráadásul helyben! VIP Edition, akármi is legyen az (amúgy tudja valaki? A google sem segített kideríteni...)
Vasárnap van, dehát itt van helyben, fiatal az eladó, biztos meg lehet vele beszélni.

3 óra elteltével már az autót nézegetem.
Svájcból érkezett kb. 1 éve. Az eladó ecseteli, hogy mi mindent csináltatott meg rajta, mielőtt átvette volna: új kuplung, fékek, stb. Vadiúj 4 évszakos gumi, a párja hajtja városon belül, gyereket szokta hozni-vinni vele. Megyünk próbakört. Megy, mint a meszes (remélem nem léptük át városon belül a százat:). Kicsit vezetem én is, nagyon kézreáll, jó a kuplung, a kormányszervó, az abs, minden. Végignyomkodok pár gombot, minden működik.
Bordó bőr belső. Ahogy korábban, most sem ez fog visszatartani.
114000 km, azaz a neheze még előtte van: vezérlés, gyertyák.
Szervizkönyve van? "Várj megnézem a kesztyűtartóban... jé, ilyen is van!". Reális km futás. Nincs sok kétségem, ami azt illeti.

Azonnal informálom Pétert, aki a legtöbbet segítette az igencsak válogatós ízlésemet: mondjon valamit, ami miatt ezt ne vegyem meg. Nem tud. De vigyem el mindenképpen megnézetni egy szervizbe.

Sajnos, mivel még nincs Alfám, tag nem lehetek, azaz a fórumba nem posztolhatok. Így elég nehéz lesz tanácsot kérni. Szerencsére ystuc segítségemre van, váltunk pár e-mailt és a kérdéseimet posztolja a 147-es topicba.
Naponta tizenegyszer kattintok, hátha ír valaki valami értékeset, számítok rátok!
Mindeközben elolvasom az utolsó 1000 hozzászólást a 147-es topicban.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-10-07

Még tavaly ősszel vizsga előtt észrevettük, hogy a féltengely külső gumiharang szakadt a baloldalon. Akkor nem lazult a csavar egyszerűen sehogy sem.,
Nem rizikóztunk vizsga előtt, hogy esetleg melegítve jön le és viszi magával a csapágyat is, ment úgy vizsgára. Valamint halálra ítéltük azt a féltengely csuklót, úgy hagytuk. Bírja amíg bírja. Egy évig tűrte a kínzást, az utóbbi hetekben már nagyon kerregett kattogott.

Vettem hát bele egy újat. És itt kezdődött a bonyodalom. Az autó szétszedve, Sanyi hív, hogy nem jó az alkatrész. Mert ebből is kétféle van, hála az égnek. A "belső felütésű", ami ránézésre kívül egy zégergyűrűvel rögzül. Ilyet kapni mindenféle márkában. Na ez pont nem jó.
A mi kis TD-nkbe olyan kell, ami a kerék felőli oldalon rögzül egy kis rugós karikával. A harmadik alkatrész lett jó. Kép alapján én szúrtam ki, hogy mintha ott rugós gyűrű lenne, nem zéger. És yess. Persze a leírás szerint ez is belső felütésű. Bármit is jelentsen.
A rögzítő csavar külön tanulságos eset volt. Kb 2m erőkarral sem mozdult. A szerelőm végül kis flexet használt, azzal szabályosan leműtötte a csavart. Hiába, még ez is gyári darab volt, 20 év alatt úgy összeállt a csukló a csavarral, mintha egybe öntötték volna.
Végül sok rohangálás és kemény küzdelem árán, de felkerült az új csukló, friss zsírral, új porvédővel.
Ha a túloldal kiszakad, már tudjuk... flexet neki. Ha menthető a csukló, nem sérül a menet, akkor jó. Ha nem, akkor a cikkszám már örökre feljegyezve...

Egyre elkeseredettebb vagyok.
Egy újabb szigorítást tettem a paraméterek közé: legyen faceliftes az a 147, mégiscsak hívogatóbb, továbbá 5 ajtós, mert a 3 ajtós ajtaját elég nehéz rángatni. Lemondtam arról, hogy itthon üzembe helyezett példányt találjak, valamit kitoltam 1.2M-ra a limitet, pár találattal szűkűlt és bővült a találati lista.
Regisztráltam az alfaamore.hu-ra is, egyrészt, mert javasolta az egyik eladó, másrészt látom, hogy itt elkötelezett alfások egymást támogatva élnek együtt szívük választott(ALFÁ)jával. Hol máshol találnék megnyugtató választ a kérdéseimre?

 

Pesti dolgom végeztével elugrok a kereskedőhöz, az autó még mindig ott.
Bár azt mondta, kívülről lepucoltatja, egy hét alatt nem sikerült abszolválni. Egyelőre nem szép látvány. Flegma, nem kifejezetten eladásra termett pali volt.
Körbenézzük, egy kollégám elkísért, segített ő is a válogatásban.
Egypár gondot észrevettem, dehát egy 13 éves és 600e Ft-ba kerülő autótól mit várjunk? Kollégám szerint korának megfelelő állapotban volt, nem lehet hibátlanságot várni ilyen gyártási évvel. 3 ajtós egyébként.
Menjünk próbakört! A kereskedő kivitt egy régen elhagyott parkolóba, ahol remekül lehetett tesztelni, hogy a futómű kopog. Egyenes szakasz, 60-ig sikerül felgyorsulni és vége is.
Laikusként nagyjából 15 problémát számoltam össze az autón, ami úgy volt hirdetve a HAHU-n, hogy "Kiváló" állapotú. A kereskedő hozzáállása szintén elkeserítő volt.
Rövid eszmecsere és mérlegelés után elvetettem. Kár volt az időért is.

 

Régóta nem jött már értesítés új Alfa hirdetésről, párat a parkolóba tettem már a HAHU-n, de vagy távol van, vagy külföldről behozott, vagy elhanyagolt.
Beesett egy ígéretes, 600e Ft-ért. Meglepően olcsó, vajon mit tud? A szokásos dolgoknak utánajártam, megkérdeztem a kereskedőt, szervizt, márkaszervizt. Minden klappol.
Az autó elvileg a kereskedő unokaöccséé, segít neki az eladásban. A szerviz, ahova mindig hordták megerősít: a kereskedővel pajtások, a rokonnak sokszor segítettek rendbetenni, javítani a felmerülő problémákat az autóval. Futómű készre van kalapálva, jelenleg nincs ismert hibája az autónak. Kereskedőtől meg azt az infót kapom, hogy sajnos a futómű kopog. Azt mondja, megcsináltatja, ha akarom.
Az autó helye Budapest, egy gyárnegyed közepén autókereskedők egymás hegyén-hátán.
Úgyis lesz dolgom Pesten a jövő héten, hát majd megnézem.

Az autó tulajdonosa egy nagyon értelmes hölgy, fiatal, határozott.
Kért egy kis türelmet a vasárnapi időpont fixálására, mert családi program ígérkezett (neki is), szóval most visszahívott, hogy elmondja, a család lebeszélte az autó eladásáról.

... óriási. Nullára sebez.

Az autó a leírt állapotban van, tuti vétel, 1M Ft és egy halom karbantartáson már átesett, mi kell még? Felhívom én is, hogy vasárnap megejthetnénk egy találkozót, ahol én is megnézem a 147-est. Bordó bőr belsőt mondtam már? Nekem mondjuk annyira nem számít, elvagyok a szövettel is, talán kevesebb vele a probléma. Dehát nem ez fog engem visszatartani a tuti vételtől!

... amikor is beesik egy másik, de nem faceliftes Alfa Budapestről, magánszemélytől. Bordó bőr belső, 5 ajtó, minden szervizelésről megvan a számla, vezérlés, gyertyák most cserélve, hölgy tulajdonos, három éve hajtja munkába.
Egyelőre hagyjuk a Pécsit, mert Péternek Pesten van dolga, meg is tudja nézni. A tulaj érdi, naponta jár fel.

Az első értékelhető találat egy hét óta, csudaszép Alfa 147, világosszürke, de 3 ajtós. Nem gondoltam, hogy ez probléma lenne. 250 km-re van. Első néhány autónál Péter segít a leinformálásban, jobban tudja, hogy mire kell rákérdezni és kinél, később kiokosított engem is.
Már terveztük is, hogy indulunk - levinne, szakértene, megnéznénk, amikor is ...