Blog
A mai napon elmentünk egy kis autózásra a Pilisbe. Hazafelé egy besorolás után, megköszönve a mögöttem jövőnek megnyomtam az elakadás jelzőt, ami beesett a középkonzol burkolata mögé. Szerencsére ezt a kikapcsolás után tette:)
Itthon kiszedtem a rádiót, hogy megnézzem hogy is van ez. erre az egész kapcsoló szerkezet lepottyant, a gomb pedig leesett. Itt már látszott, hogy a komplett középkonzol burkolatot le kell bontani a javításhoz. Megnéztem a korábban letöltött dokumentációt, és nekiálltam a manővernek. Azt nem néztem meg előre, hogyan kell a váltó körüli műanyagokat lebontani, ezért ezzel egy kicsit elszöszöltem. Lebontva a középkonzolt láttam, hogy az elakadásjelző kapcsolója 4 ponton van rögzítve: 2 távtartó/pozícionáló pöcök, illetve 2 csavar. Utóbbi kettő műanyag menete porladt el... A következő megoldást találtam ki, amit egy alkalommal úgy tűnik, meg lehet csinálni: van egy combosabb forrasztóm, amit jó melegre fel lehet hevíteni. Ezzel a két távtartó pöcköt ráolvaszottam hátulról a csatlakozó házára. Így két ponton már jól fogta, de kapcsolgatásra kicsit inogott, mivel ez a két pont átlóban van, és máshol még nem fogta semmi. Ezért egy mezei műanyag tiplit is méretre szabtam, és beolvasztottam a csavarok helyére további merevítésnek. Így már megfelelő volt a szilárdság, kapcsolgatásra is. Az összerakás már egyszerű volt, de azért néhányszor lepróbáltam a kapcsolót, mielőtt összeszereltem volna mindent.



Másfél hónapig nem voltam itthon, addig "mocikát" garázsba raktam és irány messzeföld, pénzt keresni azért, hogy hazajöjjek és rendbe rakhassam. Hazatérésem után már szerelővel is egyeztettem, hogy mit is kéne javítani rajta. Közbe pár nap alatt bejártam vele a fél országot, és az utolsó 50km-ben elfáradt szegényem. (Indulásnál reccsenés, furcsa alapjárati hang). Leállítottam az út szélén, motorháztető fel, és látom hogy a hosszbordás szíj szálszakadt.. Nem indul. Egyből jött egy veszprémi cartárs, megállt és segített letolni a parkolóba az autót. Még trélert is hívott nekem, köszönöm mégegyszer!
El lett víve garázsba az autó, és besokaltam tőle kicsit, és úgy döntöttem, hogy lecserélem. Sikerült nagyon jó áron hozzájutni egy cartárstól egy osztrák papíros 56-oshoz, 2003-as, facelift belsős, és szinte full extrás (legalábbis nekem minden benne van amire szükségem van, bőr belső, ülésfűtés, tempomat..) Egy hibája volt, a generátor, szóval mikor elhoztam tőle, tréleressel egyből szerelőhöz mentünk. Fel lett újítva a generátor, ezután vittem is papíroztatni. Sokat kellett rá várnom, tűkön ültem már! Közben a másikat meghirdettem motorhibásan, voltak ígérgetők, de végül eljöttek érte és trélerrel el is vitték. (Utána írt az emberem, hogy sikerült megcsinálniuk, a főtengely szíjtárcsa mögül az ék kiugrott). Szóval jelen pillanatban nem volt autóm. Aztán hétfő reggel ügyintézések közben csörgött a telefon, kész az autó, mehetek érte! Hurrá, magam mögött hagytam mindent, és irány érte! :) Pénzben kicsit többre jöttem ki, mint amennyit a réginek a javítására kalkuláltam, de teljesen megérte! Happy van!




Bilstein Gázos hátsó lengéscsillapítók: 2db, 39.000Ft
Km: 186 853
Észrevettem, hogy mostanság mintha reggelente gyengébben indulna az autó mint korábban. Az akkusarukon csak 11,7-11,9V nyugalmi feszültséget mértem, pedig a töltésem hibátlan. A benne lévő Varta akksi 12 éves!! volt! Ezek után pedig mi más, szintén Varta akksi került bele a Silver Dynamic szériából.
Középdob csere után dobálta a hibakódot. (P0141)
Nem tudni ki/mi okozta a hibát a 3 éves gyári lambda szondában (cserélve volt 2013 májusában), de cserélni kellett, mert a belseje zörgött....
10k-val kevesebb maradt a zsebemben.
Nekem olasz a lökősöm és pici tartó volt rajta amire rátettek egy sima keretet.
Persze nem kicsit elállt...elég zavaró volt...
Rendszámtartó le...
Rendszám ráhajlít a lökősre...
Eredmény a képeken...
Szerintem jobb így...


Sajnos mikor megvettem a kocsit a jobb oldali tükröm repedt volt...
Gondoltam bontó és kicserélem...
Na persze... (lehet csak én szívok vele)
Meg is vettem a bontóban...gyári jobb tükörlap...éljen!!! Próbálom berakni, de nagy...
Beleér a tükröm bal belső oldalába a tükörlap.
Irány a bárdi...
Megrendelem... nagy az öröm mert nem is drága...megjön.. ez is nagyobb..
Vissza... rendeltünk egy másik gyártótól...megjött az is nagy...
Megoldás... régi tükörlap szétszed... hátsó műanyagot megmentve...
Ezt a patentos műanyagot bepattintani a tükröcskémbe és kétoldalas ragasztóval ráragasztani az új már lekopasztott tükröt...
Vki járt már így?
A tükörlapom legnagyobb mérete (gyári) 16,6 cm
Amiket meg kaptam 16,8 cm

