Blog

>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2015-06-15

Ma tovább folytatódott a prevenció a vasnál. Az EGR és MAP szenzor tisztítás után a DPF került sorra. Sardulah cartárs hathatós segítségével kitisztítottuk a DPF -et. Igazából levéve a szűrőt meglepően "jó" állapotban volt. Remélem a továbbiakban is megbízhatóan teszi a dolgát! A tisztítást WEPP 2232 -vel végeztük, majd jön hozzá tankolásnál egy kis WEPP 2132 és így teljes lesz a dolog.

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-06-15

2015.06.03.159000Km! Cserélve lett a két hátsó gátló, mert az összes olaj kifolyt belőle, már 4 ével ezelőtt is alig 10-20% os volt. A csere nem volt egyszerű mert a hosszú 12 csavar jó bevolt gyógyulva a csonkálványba. A jobb oldali melegítéssel kijött ,viszont a másikat szét kelett vágni, és cserélni kellet .A vágást a kerékcsapágy is megsínylette,ezért az is cserés lett, valamint a csonkállvány szilent is.Egyúttal kicseréltem a stabrúd bekötőket, és a stabszilenteket is! Az üzemanyagszűrő is cserélve lett( Machle-Knecht)

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-08-19

2015.05.12. 158000Km! Cseréltem a generátort ,mert nem volt töltés.Kiderült, hogy elkoptak a szénkefék, kopott a csúszógyűrű, a feszszabályzó, és a diódahíd sem volt tökéletes, és még a szabadonfutó sem működött rendeltetésszerűen!
A felújítás annyiba kerül volna ,mint amennyiért sikerült venni egy új utángyártottat! A generátor kiszerelése sem volt egyszerű, cserélve lett egyúttal a hosszbordásszíj is(Dayco) ! Az akumlátort is cseréltem, mert először cellazárlatra gyanakodtam, és már közel 6 éves volt.

 
>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2015-06-15

Szombaton kapott egy új bőr váltógombot a piroska :)

 
>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2015-06-15

@166.450km

2015. 06. 03. óta enyém az autó. Nem indult éppen simán a dolog, a kocsit "vadi új EGR szelepet szerelünk bele" felkiálltással vettem át. Igen ám, azt viszont nem említették, hogy elszarták a tartó konzolt, és a szelep nincs lerögítve. Pár száz KM után, de még a betervezett vásáslás elötti szerví elött a himbálózó szelep eltörte a felsö harmonika csövet, és meghajlította az alsót. "Szerencsére" azon a napon, amikor vittem volna amúgyis a szerelömnek rendberakásra.

Vásárlás után a nagyszervíz:
- Gates szíj
- INA feszítök
- lapos szíj és feszítök
- Castrol EDGE ATF 5W30
- UFI üzemanyag szürö, gyári olaj szürö, meg minden más szürö
- Fém lapátú vízpumpa (Hepu)
- EGR szelep, rögzítés és csövek
- nem gyári Xenon kiszedése
- váltóolaj - Castrol TAF-X

Autó komplett átnézése. A szerelö verdiktje: fasza állapotban van. Mostmár... Mert gazdája eddig nem volt. Rögzítetlen EGR, a vezérlésben csak a szíjat cserélte, azt is elrakták... Felújították a futómüvet és nem húzták meg a csavart... Pollen szürö fordítva berakva, a vízpumpából szivárgott már a víz, a lapát már le volt kopva...


Munkadíjjal együtt 145.000Ft.

>> SzervizRuAdi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2015-06-14

Előző hétvégén (2015.06.06) túlestünk az autóvásárlást követő szervizen és kapott az autó új nyári gumikat és 17"-os gyári felniket. Édesapám (Runyai László) autószerelő mester, ezért nem kellett messze menni egy megbízható szerelőért. :) Ezúton is nagyon köszönöm neki segítséget!!

Most 168 511 km van az autóban, az előző olajcsere elvileg pont 160 ezernél volt, de jobb biztosra menni.

Átnézést követően beigazolódott vásárláskori megállapításunk, hogy nincs különösebb probléma az autóval! :) Egyedül a jobb első felső lengőkar szillent volt teljesen kikopva az autón, a futómű többi eleme és a motor, váltó hibátlan.

Elvégzett munkák:
- olajcsere: Selenia 5w40 wr, bosch olajszűrő
- üzemanyag szűrő csere: MANN
- pollenszűrő: UFI aktívszenes
- levegőszűrő: MANN
- jobb első, felső lengőkar: Klokkerholm

- nyári gumik: 215/45R17V Barum Bravuris 3HM
- gyári sokküllős TORA felni.

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2015-04-24

Hálistennek valami istenbarma leütötte a visszapillantót, többet se hagyon az autót estére az utcán ha tehetem. HNH autónál akkor már beiktattunk gyors futómű beállítást illetve ki lett cserélve egy jobb oldali kömbfej is.

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2013-11-29

Felvillant a motor control check lámpa és az autó vesztett az erejéből, 2000 rpm felett alig akart menni szegénykém. Szervízből az ítélet. EGR szelep csere, be volt állva, nem lehetett már tisztítani. Kicserélték, kicsit még rakoncátlankodott, de mostmár húz mint régen :-)

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2015-03-02

Műszakira felkészítés, check. Olajcsere, check. Minden rendben, check. Műszaki abszolválva, 121.000 Km.

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2014-11-21

Na szép, megadta magát az akku. Ahogy elnézem az előző bejegyzést, majdnem percre pontosan három évig bírta. Gyanítom a Pajzs szívta le mivel nem volt használatban majdnem egy hónapig a kis paripa.