Blog

>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2013-11-29

Felvillant a motor control check lámpa és az autó vesztett az erejéből, 2000 rpm felett alig akart menni szegénykém. Szervízből az ítélet. EGR szelep csere, be volt állva, nem lehetett már tisztítani. Kicserélték, kicsit még rakoncátlankodott, de mostmár húz mint régen :-)

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2015-03-02

Műszakira felkészítés, check. Olajcsere, check. Minden rendben, check. Műszaki abszolválva, 121.000 Km.

 
>> SzervizMethos // Alfa GT 1.9 JTD M-Jet 16V Q2 // 2014-11-21

Na szép, megadta magát az akku. Ahogy elnézem az előző bejegyzést, majdnem percre pontosan három évig bírta. Gyanítom a Pajzs szívta le mivel nem volt használatban majdnem egy hónapig a kis paripa.

A légtömegmérő cseréje garancia keretében megtörtént Pécsett az NS Autóház Kft. szervizében.

 
>> EseményMisu77 // Alfa 155 1.9TD // 2015-06-14

Végre elkészült a karosszéria, és össze raktam a gépet. Újabb meglepik jöttek, a hengerfej cserés. :( Most a klíma hiányzó alkatrészeinek beszerzése van soron, és az elektromos rendszer felélesztése.

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-06-13

Gyengélkedett a klíma, konkrétan nem hűtött, ezért gyorsban elvittem az állandó mesteremhez. A gáz egy része elillant, így az feltöltésre került. Nem történt semmi varázslat, nyomáspróba, UV-s festés, ellenben már rendesen hűt, és grátisz volt... Ha rövid időn belül ismét gond lenne a hűtési teljesítménnyel, akkor komolyabban is megnézetem.

Működő klímával már szükségszerűvé vált a pollenszűrő cseréje, és a klíma fertőtlenítése is. A pollenszűrőt legutóbb tavaly májusban cseréltem ki, az egy év alatt igencsak elkoszolódott és dzsuvás lett. Most is Tecneco FM aktívszénszűrőset tettem bele. A fertőtlenítést Loctite SF 7080 Hygiene Spray-vel végzetem el.

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-06-13

Elég kopottak voltak a fékek, ezért 4 féktárcsa és a betétek cserélve lettek. A jobb eleje az utóbbi napokban elég hangosan elkezdett kopogni. Az alsó lenkőkar volt a ludas, így azt is cseréltük.

Km állás: 172.000km

>> EgyébSicc // Alfa 156 1.9JTD // 2015-06-13

A kis Alfám "Morcos" felkészült az idei találkozóra, nagyon szeretnék eljutni már, csak a munkámból adódóan ez sajnos mindig elmarad.
Mikor megvettem az autót, kicsit leharcolt állapotban volt, de motorikusan, szerkezetileg teljesen egyben. Nagyon szeretem, ezért folyamatosan karban tartom.
Új üléseket, 17es Alfa felnit, új gumikat, ahol kellett új fényezést, karbonos motorháztetőt, Rainbow hangrendszert és két kígyót is kapott az indexek alá.
Remélem a legközelebbi találkozón ott leszünk :)

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-10-31

A múlt hónapban beszerzett gyári GTA küszöb spoilerek átalakításán dolgozunk, hogy a nemGTA sárvédőívekhez is passzoljanak. Hátul egészen egyszerű a helyzet, elöl viszont annál bonyolultabb. Minél kevesebb eltérést szeretnék a gyárihoz képest. A műanyagos munka véglegesítése előtt ezt egyeztettük (1004) Csabival (Fanat-X).
Pár napra rá (1007) el is készült a kívánt átalakítás, viszont annyi – egyelőre visszacsiszolatlan - üvegszál került első körben a spoiler végek belső felére, hogy az összetételnél kb.1 cm hiányzott, illetve a dobbetéteknél sem takar be teljesen a szélesített GTA kerékjárati ívek miatt. Így még további finomításra van szükség.. folyt.köv.
Mostanában (1009) többször is kigyullad az ABS visszajelzője. Tette ezt már korábban is, de csak nagy ritkán. Viszont pár km utáni leállítást követő újraindításnál már nem gyullad fel. Érdekes.. Tél előtt jó lenne utánanézni alaposabban is a hibának. A computer nem jelez ki semmilyen hibát..
Eljött az az idő is (1012), hogy a kb. 3,5 éve felkerült GTA első lökös Cadamuro toldatának ’penge’ részét leháromdékarbonfóliáztattam, és az ajtófényezések után eléggé kirívóan bemattultnak ható B oszlopok fekete függőleges részeit is bevonattam ezzel az anyaggal. A következő projekt a hátsó Cadamuro szárny alsó állítható része, majd a hátsó lökhárító diffúzor része lesz. De ezekre még várni kell.. van velük még előtte munka:)
E hónapban Ausztriában töltöttünk pár napot (1023-27), ahol megmásztuk Szabolcsékkal (szivagyerek) a Schneeberget is. Minden gond nélkül vette az autó is a hátrahagyott 796 km-t. Gyönyörű tájakon jártunk vele.. [Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Zaha Hadid, Hundertwasser, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
A hónap utolsó napjára (1031) is maradt az ABS hibából, illetve nem ég a teljes hátsó lámpasorom a csomagtérajtón – ki tudja mióta.. A hátsó ködlámpa felkapcsolásakor vettem észre a hibát a műszerfalon. Ha azt nem kapcsolom fel aznap a köd miatt, akkor nem tudom mikor veszem észre, hogy nem ég pl. a tolatólámpám sem.. pedig tolattam párszor és arra az izzóra nem jelzett hibát. Gondolom, emiatt nem jelzi azt sem, hogy ha a csomagtartó nyitva van. Amire gondolni tudok: biztosíték hiba, érintkezés, kábelkorbács csere, vagy csak egyszerűen nem tettem volna vissza a lámpatestek cseréjénél a csatlakozókat..?! De attól még a csomagtartó nyitva jelzésnek működnie kellene – szerintem.. :\ Újabb fejtörős feladat.. Alfa Romeo, én így szeretlek..

[Költségeim: karbon fóliázás 4000+3000 Ft]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-10-27

(1023-27)

[Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Wien Campus:Zaha Hadid, Hundertwasser Village, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, Stephans Platz, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg am Schneeberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, óváros, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]

mindösszesen: 796 km