Blog
Vétel után felfegyverzés: műszaki táska, háromszög, elsősegély, izzókészlet, ledes helyzetjelző előre, tompított fényszóró csere, egy kis szélvédőmosó, polír.
169850 km-nél volt cserélve olaj, gyári selénia TD 10w40-re, ezzel együtt az összes szűrő és még az aksi is. Ami már a vétel után történt az én költségemre a vezérlés csere, 174000km-nél a komplett vezérlés csere és a vízpumpa.
Komolyan mondom ez a kocsi utál engem. Generátor után most elfosta magát a klímakompresszor. Csak hogy megint ugyan ott meg kelljen bontani. Most már viszont ez csak akkor következik be ha a vezérlést is cseréljük. Ja és a hab a tortán, hogy valami büdös ökör megkarcolta az első lökös bal oldalát. Elegem van... :D
Néhány bevezető sor:
Az autó a megvételétől rázott, remegett. Reméltem, hogy csak a féltengelyek, de felújítás után semmit nem változott az autó. Sajnos egy óvatlan pillanatban elindulásnál nem 1-ben indultam, hanem kettőben, onnantól meg katasztrófa volt a vele való közlekedés. Az i-re a pontot az tette fel, amikor Kassán sikerült egy fasziba beleszaladnom és beakasztani a vonóhorgát a scudetto közepébe.
Elkezdődött hát a felújítás. Kezdetben vezérlés csere, lendkerék, kuplung szett, turbo felújítás, nagy IC, karter pakolás cseréje, színváltoztatás, volánmű rendberakása, motortartó bakok cseréke.
Első körben a motor és a váltó kiköltöztek a helyükről. Mivel munka mellett csinálom, így csak délután és hétvégenként van rá időm, elég lassan haladok.
2015. 05. 21.
Sikerült kiszednem egy beszakadt tőcsavart a kipufogó leömlőnél, nagy sikerélmény. Levettem a kuplungot és a lendkereket, valamint előkészítettem a motort a vezérlés cserére. Közben csiszolás, takarítás a motortérben.
Km: 149002
Xado olaj és szürők cseréje.
Anyag: 17,2K
Support: 3
Ma végre bekötöttem az autórádiót, új hangszórók elöl-hátul (tegnap érkeztek meg)
Mostmár nem csak a motor szól :)
Felkerültek az új felnik újra fényezve nekem új gumikkal az érzés felbecsülhetetlen,minden másra ott van a master card. ;)

A szentélybe ma letrélereztük az autót, felújítása a motor-váltó kombónak és a motortérnek megkezdve.
Persze, hogy szakadó eső, mikor máskor?.....


Itt a nyár, itt a jó idő. Ideje volt kattintani pár képet a verdákról. Köszönet a képekért B4nshEE cartársnak.






Eredetileg a fékhatást keveselltem, ezért mentünk szerelőhöz. Csak ellenőrzésként, hogy vegye le a dobot, nézzünk bele mi van ott.
Persze láttam én, hogy kicsit terpeszt a hátsó futómű, de azt álmomban nem gondoltam, hogy ekkorát lóg. Nagyon szét volt esve mindkét oldalon a lengőkar csapágy. A hiba persze orvosolva, bár a szerelőm megküzdött vele. 19 éve ehhez nem nyúlt senki.
A fék is tartogatott meglepetést, valaki elszórta belőle az automata utánállító kis lemezkéjét, ami a fogaskereket tekeri, vagyis az utánállítást végzi. Ezért nem volt fékhatás, egyébként a dobok, a munkahengerek, és a fékbetétek rendben voltak.
Egyelőre Sanyi kézzel beállította, hogy tudjuk használni az autót. Kerítek majd ilyen automatát, aztán egyszer belerakjuk.
Következő projekt az első futómű lesz.