Blog
Megkaptuk a 3 napos útvonal-engedélyt, tehát hétvégén végre kigurul a vas a garázsból. Egyenesen vihetem is műszakira :)
Hát, eljött az idő, úgyhogy olajcsere. Ami kifolyt: Valvoline MaxLife 10W-40 ami befolyt Selénia Racing 10W-60 a szűrő pedig gyári, emellett kicseréltem az ablakmosó fúvókáit is, mert szeretek tisztán látni.
Ezeken kívül még kapott az autó két új nyári gumit mert kettő már a halálán volt (2003-as gyári szerelés). Meglátjuk mit tud maj a Uniroyal Rain Expert.
Ami pedig ezután jön, az a lengőkarok cseréje. Alsó és felső mindkét oldalon. Tehát futóműre fel! Nagyon-nagyon-nagyon rossz hangja lett így, hogy visszatettem a 16-os kerekeket. A téliekkel nem is lehetett hallani/érezni. Úgyhogy a következő hónap nagyjavítással indul!
km 109917


A korábban már szóba került "remek" kis Almerát kell hajtanom. Próbáltam az első hónapokban nem elfogult lenni, és igyekeztem megszeretni az új autómat. Már majdnem sikerült, mikor is elkezdett szólni a kinyomócsapágy. Majd ezek után jött a kellemetlen jelenség, hogy nem mindig emel ki a kuplung. Megbontás után kiderült, hogy mindent cserélhetünk.
Nagyon hiányzott. Viszont egy dolgot sikerült méginkább megerősíteni bennem. Minél előbb szabadulni, és újra Alfába ülni!
Reményeim szerint ezév végén, vagy következő év elején megvehetem az új autót. Pontosat még nem tudok, egy biztos: Alfa 156, remélhetőleg facelift utáni, Guigaro-design-os, és nagyobb mint 1,6.
Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D
Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.
Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.
Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.
Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...
Kicsit elmaradtam a blog írással. Elég sok mindent történt mostanában.
Ahogy a fórumos társak már értesültek róla eltörött a kormányszervóm, hiába töltöttem újra a folyadékot (ami egyébként az automata váltó folyadék), nagy cicergések közepette kb 10 perc múlva már nem is volt a helyén. Mint utóbb kiderült a belső padlókárpit alá folyt be...a holland szerelő állítása szerint. Ám legyen.
2 hétig parkoltatni kellett az Alfát a szerviz előtt, mire megjött az alkatrész és megtörtént a beszerelés. Azóta szépen forog, bár a jobbra még mindig kevesebbet fordul, mint balra...
Pár hétre rá megint jött egy meglepi: a "hőcserélő" megadta magát (ennek gondolom van valami rendes magyar neve is, talán termosztát). Itt is hiába töltögettem újra a hűtővizet, először csak kicsit kellett, aztán már 5 percenként. Pár napig megint parkolászott a szerviz előtt, csere megtörtént, bár még kicsit levegős a rendszer (annyira nem értem, hogy egy normálisnak tűnő holland szerelő-ember nem levegőtlenít hűtőfolyadék cserénél, na mind1.) Legalább ez is megvan.
Hogy valami jó is történjen, beszereltem egy Sony fejegységet, ami nagyon szépen szól, ill szólna, ha kicseréltetném a gyári hangszórókat is. Ennek nemsokára neki is fogok esni. Sok jót hallottam a Fusion zöld szörnyetegekről, hamarosan be is szerzem őket.
Mivel egy rövid hazaút is tervbe került, átnézettem a vasat 2 szerelőnél is. Igazából nem így akartam, de így sikerült. A második szervizben került bele egy új vezérműszíj a hozzá való alkatrészekkel, valamint egy esedékes olajcserét és egy légszűrő cserét is végrehajtottak.
Mondhatom nagyon érdekes, mivel nem kaptam a motorháztérbe semmiféle cserét jelző matricát, vagy legalább egy alkoholos filccel történő odafirkantást. Marad a számla a bizonyításra... Ezek a holland szerelők tényleg ennyire trehányak, persze a jó kis 49EUR+19% áfa /óra munkadíjat rendesen elteszik... Hol vannak a jó magyar Alfa szerelők!!!!! :)
A haza és visszafelé vezető út nagyon élvezetes volt, nagyon szépen ment a járgány, továbbra is nagyon szeretem :)
Költségeim:
Kormányszervó + szerelés: 750 EUR
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere: 550 EUR
Termosztát csere + szerelés: 220 EUR
A vicces dolog, azért még megemlítem így a végére: mindkét szerelő megállapította, hogy a szilentjeim rossz állapotban vannak és a légkondim megdöglött... Rá sem akarok gondolni, hogy ez majd milyen anyagi költségekkel fog járni...
egy kedves cartárs autója volt,lényegében teljesen gyári állapotban,1-2 apróbb-kisebb hibákkal.
Nekem igazán -őszintén bevallom- a piros,csíklámpás 1.7es Boxer az igazi.
ez volt ami miatt megvettem.
- hazafelé félúton szétment a bal hátsó csapágy,aztán elkezdett nyikorogni-ropogni az egész hátulja,70-es tempóval lassan de biztosan hazaértünk.Másnap mindjárt az első az autós bolt volt.
-vásárlás utáni másnap,még a szerelés előtt,kocsi takarítás volt kivül-belül,mikor a mosásnál döbbenten vettem észre,hogy az első szélvédőn befolyik a víz (nem kicsit,nagyon) már javítva!
- kipufogó tömítés is cserére szorult,ezt tudtam,mert az előző tulajjal a vásárláskor megbeszéltük,nekiálltam kicserélni,csak aztán megnehezítette a dolgomat,hogy a tőcsavaron megvolt szakadva a menet,leleményes emberként ezt is gyorsan orvosoltam :)
-légszűrőt lecseréltem sport légszűrőre
-bőrhatású könyöklőt raktam bele
-4hangszórót és az eddigi összes Alfámat végigjárt rádiónkat :PP
-lényegében jó kis autó,de még sok-sok munka van vele,hogy olyan legyen,amilyen az elképzeléseimnek megfelel.
költségeim:eddig csak : - könyöklő
- csapágy
- sport légszűrő
Ma elgurultam és lecseréltettem a már öregecske nyári gumikat. Kléber Dynaxer HP2 került fel a Michelin-ek helyett. Nem ment zökkenőmentesen a csere. Polip nem ment alá a kocsinak, így az udvaron egyenként kellett megemelni. plusz a bal első kerék a centírgépen eléggé ütött így sajna ott kellett hagynom görgőztetni. Addig míg készen lesz mankókerék és max 80as döcögés következik....


