Blog
Amióta megvettem az autót, nem működött a tempomatom, eddig kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy foglalkozzak vele, de Kristyon cartárs blogában ráakadtam a hiba valószínű okára :) Megtudtam, hogy a kuplung és a fékpedál felett van 1-1 kis érzékelő, ami ha be vannak nyomva a pedálok, akkor kiugranak, amivel feloldják a tempomatot, ha az be van kapcsolva. A fék pedál feletti érzékelőm hiba nélkül működik, de a kuplung felettihez nem ér hozzá a pedál felső része (tehát folyamatosan azt érzékeli a tempomat, hogy a kuplung be van nyomva- ez volt a hiba oka) Valamilyen rejtélyes módon le van törve a kis érzékelő fele...
Szükségmegoldásként kábelkötegelővel rögzítettem a kapcsolót, igya a kuplung nem fogja feloldani a tempomatot (csak a fék és a gáz). Megpróbálok bontóból szerezni ilyen alkatrészt, addig jó lesz így is.
Tehát működik a tempomatom is, lassan összeáll az autó :) Persze tökéletes sohasem lesz, mert úgyis kitalálok valamit :D
(0312-14) sződ-nevelek - dunakeszi [auchan] - budapest [prat002 - Raj gátlók] - balatonlelle [M7 Marché] - nagykanizsa [autómosás, tesco] - somogyudvarhely [szivagyerek] - vízvár [rokonok] - barcs [kikötő] - nagyatád [kaja] - vízvár - gyékényes(zákány) [határállomás] - siófok - érd [rokonok] - sződ-nevelek
mindösszesen 726km, 8,xx l-es átlagfogyasztással












Elöl lecseréltem a rendszámtábla tartó keretet, sajna csak egy volt belőle, így a hátsó az maradt, meg eltávolítottam a kereskedés reklámmatricáját a csomagtér ajtóról, annyira belejöttem, hogy a többi feliratot is leszedtem... A szárny alól levettem a gumi csíkot, hogy szabadon tudjon alatta áramlani a levegő, és ha már le kellett bontani a gázteleszkópokat így ezeknek bezsíroztam a gombjait. A turbó csövet akartam még betekerni, hogy védjem az esetleges eldurranástól helyette a pillangó szelepet takarítottam ki, a szívó torokra sajna nem maradt időm...








Ma folytattam a tükör készítését. Persze a csiszolás nem az a fajta dolog, hogy legitteled, lecsiszolod, oszt jó. Háromszor kellett legittelni, úgy lett elfogadható. A durva csiszolás után lettek a finom részletek kialakítva, majd a szórógitt következett. Természetesen előtte zsírtalanítottunk. Holnapra megszárad, majd jöhet rá az alapozó végre. Az 1. képen próbáltam másképp csiszolni. Konkrétan fejre van állítva az ajtó. A 2. képen van az a bizonyos finom részlet a tükörház alsó oldalán. Szándékosan hagytam meg ezt a részt, nem lett bedolgozva. A 3-4 képen a felvitt szórógitt utáni állapot.




Időszerű lett friss olajjal megitatni a motort hogy jó erőben maradjon.:-))No ez ma meg is történt Selenia 20K-val.Át lett nézve a hosszbordás szíj ami meglepő módon (legalább is számomra) még teljesen jó állapotban van így 3 évesen is.:-))Csak a feszítő görgő gondolta úgy hogy ő már nem tud 100 százalékot nyújtani így nem érezte méltónak a további szerepvállalást eme remek szerkezetben.Nyugdíjazva, a lehetősség átadva a fiatal generációnak.Természetesen levegőszűrő és olajszűrő is kicserélve.Pillangószelep is lecsekkolva kicsit kitakarítva.Természetesen Grazie Hari maestrónak!:-))Az új szélvédő is tesztelésre került és nem ázik be.:-))
Nagytakarítás, gumicserével egybekötve, lemosva a tél mocskát az autó összes szegletéből:-)
Megjött a tavasz, így az autó is kapott egy kellemes wax réteget ismételten. Meglátjuk, meddig tart a hatás.


A jó időt kihasználva kicseréltem a váltololajat és kis extraként a motorvédő burkolatot is átfestettem mert ütött-kopott volt.
Ja és az utastertet is alaposan kitakarítottam.

