Blog
Hála a tegnapi jó időnek, nekiveselkedtem HöRBi-nek egy kis tavaszi karbantartásra.
Volt pár aprócska problémám: bal hátsó ajtó belülről nem nyílt, jobb hátsó ajtón nuku központi zár, az önindító kerregett indítózás után...
Önindító: Először lebontottam a légszűrőházat, hál istennek az Alfa mérnökei nem voltak elmebetegek és a blokk tetején helyezték el az önindítót. A két csavarhoz kellett nem is kevés Berner Power Ice csavarlazító. A jótékony matéria és a nitrogénes adaléknak hála hamar megadta magát az anyákat visszafogó rozsda, kosz, stb. Igaz egy régebbi, 2-es szériás 33-as önindítóját kapta meg a kicsike, dehát célnak megfelel, azóta csendben indul a gépsárkány :)
A jobb hátsó ajtó központi zárán a szokásos hiba volt, az ajtóátvezetőben elszakadt a kábel. Ezt egy forrasztó és némi bandázsszalag alkalmazásával remélem hosszú távon megoldottam. A bal hátsó zárprobléma pedig egy szimpla szétakadás volt, szal kárpit le, zárszerkezet összerak és élvez hogy nyílik :)
Megjöttek ma a rendelt szőnyegek, végre kihajíthattam már az univerzálisokat.
Tettem egy kísérletet a fa mintázatú középkonzol átfestésére. De mivel ezüstben sem lett az igazi, beszereztem egy karbont. Az lesz az igazi!!


Ma gondoltam én is teszek egy próbát és kitisztítom az LMM-et. Hátha érzek valami különbséget. Szerintem jobb lett. Legalább is azóta nem jelentkezett az a megtorpanás gázadáskor jelentkezett néha.




Ma végre a jó időt kihasználva!! Elvittem vizsgáztatni az autót. Bár már novemberben lejárt azóta nem is használtam. Az akkumulátort persze töltögetni kellet ennyi állás után. A vizsga minden előzetes javítás nélkül sikerült!! Mindössze egy olajfolyást és a kipufogó felületi korrózióját említették meg. Valamint mivel vizsga előtt le kell, hogy fényképezzék az alvázszámot, le kellett szerelni a toronymerevítőt mert takarta a számokat. De fotózás után vissza is szerelték.


egy ilyen szép tavaszi napon muszáj volt lemosnom a vezérgépet :)
(jó ez most úgy hangzott, mintha amúgy nem mosnám,de megnyugtatok mindenkit többet tiszta, mint koszos)
hamarosan megy műszakira, kíváncsi vagyok milyen lesz.
Amióta megvettem az autót, nem működött a tempomatom, eddig kisebb gondom is nagyobb volt annál, hogy foglalkozzak vele, de Kristyon cartárs blogában ráakadtam a hiba valószínű okára :) Megtudtam, hogy a kuplung és a fékpedál felett van 1-1 kis érzékelő, ami ha be vannak nyomva a pedálok, akkor kiugranak, amivel feloldják a tempomatot, ha az be van kapcsolva. A fék pedál feletti érzékelőm hiba nélkül működik, de a kuplung felettihez nem ér hozzá a pedál felső része (tehát folyamatosan azt érzékeli a tempomat, hogy a kuplung be van nyomva- ez volt a hiba oka) Valamilyen rejtélyes módon le van törve a kis érzékelő fele...
Szükségmegoldásként kábelkötegelővel rögzítettem a kapcsolót, igya a kuplung nem fogja feloldani a tempomatot (csak a fék és a gáz). Megpróbálok bontóból szerezni ilyen alkatrészt, addig jó lesz így is.
Tehát működik a tempomatom is, lassan összeáll az autó :) Persze tökéletes sohasem lesz, mert úgyis kitalálok valamit :D
(0312-14) sződ-nevelek - dunakeszi [auchan] - budapest [prat002 - Raj gátlók] - balatonlelle [M7 Marché] - nagykanizsa [autómosás, tesco] - somogyudvarhely [szivagyerek] - vízvár [rokonok] - barcs [kikötő] - nagyatád [kaja] - vízvár - gyékényes(zákány) [határállomás] - siófok - érd [rokonok] - sződ-nevelek
mindösszesen 726km, 8,xx l-es átlagfogyasztással











