Blog
Már kb. egy éve szivárgott a hűtőradiátor. Mivel már bontott volt benne, most nem bíztam a véletlenben és vettem egy zsír újat, valamint egyúttal termosztátot is cseréltem.
Hűtő: kb. 25000Ft
Termosztát: kb. 13000Ft
Fagyálló: kb. 3000Ft
Eljött az idő, vagyis a km :).
A vezérlés oldalon minden ki lett cserélve.
- Vezérműszíj + vezetőgörgő + feszítő
- Vezérlésmódosító
- Vezérműtengely szimeringek
- Főtengely szimering
- Főtengelyen lévő vezérműszíj-tárcsa
- Balance szíj + vezetőgörgő + feszítő
- Balance tengelyek szimeringjei
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
A végösszeg a munkadíjjal együtt nagyon fájdalmas :( de most ehhez egy darabig nem kell nyúlni.
km. óra állás: 169000
Több dolog is közrejátszott abban, hogy rakat dolgot rendbe tegyek a kocsin. Mindenféle olajfolyások alakultak ki, amik pont a leömlőre csöpögtek, valamint egy titokzatos morajlás is erősödni kezdett, ami már évek óta megvolt, de nagyon halkan. A váltó leszerelés után világosan látszott, hogy a kiegyensúlyozó-tengelyek végzáró dugói és a kuplung kiemelő munkahenger (kb. 8000Ft) is finoman eregetik az olajat. Ezeket cseréltük és "ha már szét van szedve alapon" kapott új főtengely-szimeringet (kb. 7000Ft) is. Kicsit meglepődtem, hogy ez utóbbi csak tömítőpaszta hegyekkel szerelhető....azért ennél valami korrektebb megoldást is ki lehetett volna találni. Maga a váltó is leginkább egy fekete sárgombócra hasonlított, volt mit takarítani. A differenciálmű kúpgörgős csapágyain jó látható berágódások voltak és egy hengergörgős csapágy is hasonlóan szarul festett, így végül az összes csapágyat cseréltük, ami a váltóban van.
dificsapágy: 32009 / kúpgörgős
nyelestengely csapágy: AB 40205 S02
hengergörgős csapágy: NJ 12012 S03 H100
golyóscsapágyak: AB 40204 S13 / zégerhoronnyal ellátva
jobb oldali kihajtó tengely csapágya: 63006 2RS1/C4 / nagy holtjátékú csapágy
(ezek összesen kb. 47000Ft)
.....és hogy minden rendben legyen kapott új nyelestengely és féltengelyszimeringeket is + pár új O-gyúrűt (kb. 4000Ft).
2liter TUTELA EPIX váltóolaj (kb. 5000Ft.)
A váltó egyébként meglepően jól szerelhető!
A dificsapágy levételéhez esztergáltattam egy célszerszámot, az új csapágyakat pedig esztergán toltuk fel (tokmányban megtámaszt, szegnyereggel feltol), mert a rendelkezésre álló présbe nem fértek be a tengelyek.
Mindezek tetejébe akciósan szereztem egy 156-os váltót, aminek az ötödik fokozata 34/37 az én 33/34 -emmel szemben (a komplett váltó olcsóbb volt, mint egy db. új fogaskerék). Bekerült a "hosszú ötödik" amire a közeljövőben nagy szükség lesz az állandó autópályázás miatt.
Összerakás óta mentem kb. 500km-t és lekopogom, de minden por száraz, amihez hozzányúltunk az új ötödik fokozattal pedig bőven 4000 alatt marad a fordulatszám 140-nél.








Születésnapomra G-Manntól megkaptam a Breráról lekerült lóheréket. A felragasztást az első tavaszi autózós napra időzítettük. Az Etyek-Pákozd túra után, jóllakva méricskéltünk, ragasztottunk.
Azt hiszem, a QV-lóhere legalább olyan jól áll a GT-nek, mint a Brerának :) Remélem nem fogják lefeszegetni...
A fotókat Eszter csinálta.








Elindult az Alfás tavaszi élet, amit megünnepeltünk egy közös fotózással a térben és időben közelebb eső VS cartársakkal.:-))Néztünk egy jó helyet, adott volt egy profi "olasz vérű" fotós, no és három szép Alfa.Az idő természetesen kiváló volt, a tökéletes idillbe csak a "repkedő" pókok és a szintén repkedő és még ráadásul csipkedő szúnyogok (jó korán kezdik) zavartak be, de nem tudták kedvünket szegni.Egy szó mint száz remek volt, remélem a képek is hasonlóak lesznek!:-))

Délután nekiálltam kitakarítani a szívó oldalt, sajna nem sokra jutottam, azt hittem kisebb munka lenne az egész szívó sort lebontani. Így csak kitakarítottam az EGR szelepet, meg a környékét...








Reggel leparkolás közben szétugrott a kuplung pedál a munkahengertől, a pedálban nem volt rendesen a helyén a tengely amire a munkahenger volt felfogatva, meg a sasszeg mellé egy kicsi alátétet raktak csak, így ahogy a munkahenger tengelye lemászott a szilentről könnyedén elhajtotta a sasszeget. Még jó hogy nem sokat kellett tolnom a parkolóban az autót, meg hogy pont üresben volt a váltó és akkor ugrott szét.
Helyére nyomtam a tengelyt, majd bezsíroztam a szilentet, már ami maradt belőle. Majd kerestem egy nagyobb alátétet, kiegyengettem a rögzítő csapot, és úgy raktam össze, így most nagyon jól szuperál :)
Így legalább azt is tudom, hogyan nyomódhatott be tökig a gomb a pedál felett, gondolom nem ez lehetett az első eset, csak nem megfelelően orvosolták...




Elkészült a tükröm! Fairlane szerint jó lenne carbonozva is, de nincsenek cuccaim hozzá. Oda már vákuumozni kellene. Na de lényeg, hogy ma reggel lementem és lefújtam szépen piros színű alapozóval. Meghagytam a 2 óra száradást, amiből 3 lett. Utána jött a gyári piros színje. Szerencsére nem kellett rá sok festék, de asszem 2 réteget kapott. Most felhoztam a lakásba, hogy valamivel melegebb helyen száradjon meg. Holnap kiteszem a napra, hátha még jobban rászárad a festék. Most, fújás után 3 órával porszáraz, tapintható. Alfacity-ig meg kell csinálni a másikat is. :-D
1- alapozva
2-3-4-5 - készen van





Ismét felkerültek a nyári gumik. A hátsók azonban cserére érettek.
km 109785
2011.03.11. A kocsiba 69.000km. van.Ma felkerültek a nyárigumik plussz befizettem a súlyadó első felét. Súlyadó került:22.050HUF