Blog
Kivettem a gyertyákat, hogy megnézzem őket. Az összesen fehér lerakódás volt. Ezt lehetséges, hogy a kirepedt szívócső okozta, mert szegény volt emiatt a keverék. Most meg lett tisztítva mindegyik, meglátjuk kicsit később, hogy ismét befehérednek-e.
4 új rugó.
A 30év megviselte már a rugókat, ideje volt kicserélni. Bal elöl el is volt törve.
És egy kép, az új indexekkel!



Valami főtengely jeladó szórakozott, aminek az lett a következménye, hogy kicsike néha megmakacsolt a magát, és nem volt hajlandó elindulni. Először riasztóra gondoltam, mert első alkalommal a riasztó kikapcsolása után elindult. Később kiderült, hogy a hiba meleg motornál jelentkezik először, vagyis valójában csak amiatt javult meg meg mert eleget vártam. Később persze már a fenti varázslat sem segített, és lélekben felkészültem rá, hogy az összes elektronikai egységet egyesével kell majd kicseréltetnem mire kiderül mi a probléma, de perszer szokás szerint Szamosiék már a sztori felénél leállítottak és közölték a diagnózist. Hiába no.
Ma latogatast tettem kollegakkal a Sinsheimi Techikai Muzeumban...
Es amit ott talaltam...A cimben foglaltatik.Mindösszesen 3 letezik elviekben marcsak a gepböl.1933-as evjarat.220 Le 8 hengeres 2,6 l-es motor.
Mit tehttem volna megcsodaltam,es megcsodaltam,es megcsodaltam..nem minden nap latni ilyet...
ami szep az szep...Sztem a kepek magukert beszelnek...
Alfa Amore...












Mivel túl jó idő volt ahhoz, h a megfázásomat a szobában pihenjem ki, ezért kimentem kicsit bütykölni a technikán:)
A generátorszíj és a benzinszűrő volt terítéken. A generátor hosszbordás szíja elég gatya állapotban volt, egyik fele kicsit le is volt nyalódva, ezért abból is került másik, a garázsban:) A vége a dolognak az lett, h kicseréltem az egész generátort, mert nem volt az igazi az enyém, a polcon meg úgyis ott volt a másik... Mostmár végre a műszerfalon is világít a töltés lámpácska, ha ráadom a gyújtást, szakadás miatt nem működött, amióta megvan az autó:)
Benzinszűrő: a műanyag burkolat csavarjai berohadva, a csatik tele porral. Nem volt leányálom leszedni, de végül sikerült ezt is. A régi szűrőre a bilincs, ami tartja rá volt rohadva (nálam nem volt cserélve, előző tulaj meg kitudja mikor cserélte...) Először tiszta benzin jött belőle, kis rázás után, azonban a darabos redva is megindult, nembaj most le van tudva egy darabig, majd szétvágom a régit, kiváncsi vagyok, h mennyire volt dzsuvás. A benzinszűrő cseréjével elég sok zavaró dolog, megszűnt, pl 4000nél eddig mintha megtorpant volna az autó, most nem csinálja, valamint hidegen is volt egy kis torpanás, ez is megszűnt. Elég sokat számít, visszatért a motorba az élet. 1000 forintos kis bizbasz...
2 hete a garázsban sajnos észrevettem, hogy az autóból csöpög a szervóolaj. Pár fényképet készítettem és elküldtem Csörinek, aki azonnal tudta a hiba okát. Az egyik nagynyomású hidraulika cső elszállt a toldásnál. (10 évet bírt)
A héten megtörtént a csere, kaptam új Marelli akkumulátort is és egy műszaki vizsgát. Mint eddig mindent, természetesen ezt a Csörgő Szervízre bíztam. Köszönet a gyors és szakszerű munkáért!


Ma eszembe jutott, hogy kéne mérni gumi nyomást, mert furcsálltam az első kerekeknek profilját, kb. 1.5 bar volt mind a 4 kerékben.
Pedig azt ígértek a kereskedésben, hogy mikorra komolyra fordul, hogy megakarom venni az autót addigra átnézik és ami olyan azt javítják, illetve cserélik, vagy csak az utolsó pillanatra akartak hagyni mindent, és ami közbejött fékprobléma az elvette az időt minden mástól...