Blog

>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-09-10

Ma lett cserélve, az előző elrepedt :).

 
>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2010-07-25

km. 164.600
-olajcsere
-olajszűrőcsere
-pollenszűrőcsere
-légszűrőcsere
-szervoolaj rátöltés
-klímatisztítás
26000
-váltóbak csere híd alatti
25000

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-09-09

Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...

mivel multkor a leömlő és a katalizátor közti tömítést kipufogópasztával oldottuk meg, így ma nekiáltam ezt korrigálni.
Először kartonból megcsináltam a tömítés mintáját, majd ugyanezt vágtam ki azbesztlapbol, valamint nyomdai alulemezből 1-1 ugyanilyen darabot. Gépzsírral bekentem az azbesztlapot, majd beraktam a két alulemez közé. Ismét gépzsírral bekenve az egészet, beraktam a helyére és mindent összeraktam.
Füstölt is, mint a háborodott, ahogy a felesleg zsír és csavarlazító égett le az illesztésnél :D
Van is erről egy felvételem :)

>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2010-09-08

Hát olajcserének indult, de közbeszólt a kuplung :( ; így hát Csöri cartársnál látogatást tettünk, szerencsére 4 keréken jutottunk le. A következő orvoslatok lettek végrehajtva:
- kuplung tárcsa
- kettős tömegű lendkerék
- bal felső első lengő kar
- olajcsere
- szűrők cseréje (gázolaj, levegő, pollenszűrő)

170.500 km

 
>> Szervizmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2010-09-01

Hátsó dob cseréje és tartó bilincs javítása a Dinamit Kipufogónál.

 
>> Autóápolásmano // Alfa 146 1.6 TS SE // 2010-08-01

Koccanás hibáinak javítása első lökhárítón, a bal oldali visszapillantón és ajtón teljes fényezéssel.

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-09-08

Ismét voltam a Csörgő szervizbe az autóval, illetve úgy helyes, hogy leküldtem az autót, mert megint nem volt időm lemenni. Ott kellett hagyni éjszakára, mert nem bírtak az ajtópánttal, mivel sajnos eltört. András bácsi volt olyan rendes, hogy küldött nekem másikat, de mint kiderült két fajta pánttal gyártották az autókat, és persze a kettő nem volt azonos. De végül a kettőből lett egy csinálva, és most jó. Be lett állítva a futóművem is mert nagyon ette a gumit. Sajnos idő hiányába ezt nem Csörire bíztam, hanem egy futómű szervizre Fehérváron. Hát nagy hiba volt, mást engedni hozzányúlni az autóhoz, mert 8mm volt az elejébe. Többet tényleg nem teszem !!!Hihetetlen mennyi a kontár nem hozzáértő ember. Még szerencse, hogy Csöri ennyire közel van hozzám. Bár valószínű, hogy inkább autóznék jó pár száz kilométert is, azért, hogy Ő szervizelje az autómat. Így nem csoda, hogy elfogyott. Át lett nézve a teljes futóműve az autónak is. Egy bal első kutyacsontot kivéve semmi baja nincsen. Mivel gyárit nem tudott szerezni a Dr. csak valami másik fajtát, így a jövő héten vissza ugrok egy cserére, addig még bírja, mert annyira azért nem veszélyes, csak idegesít, ha valami nem jó az autón.

 

Gondoltam, hogy a lentebb említett csikorgást orvosolni fogja a hosszbordás szíj és annak feszítőjének a cseréje. Rosszul. Ugyan a szíj "kritikán aluli" állapotban volt, csak úgy, mint az ékszíjvezető görgő, de a csikorgást nem ez okozza. Ami hiányzott a cseréből, az egy másik feszítőgörgő, még ez csikoroghat.
Ez lesz a következő.

km: 183.825

>> EgyébGrego // Alfa 159 1.9 JTDM // 2010-09-08

Már el is tűnt a matrica. Egyszerűen lemállott. Még annyi látszik, hogy Kele i Vég.