Blog
Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.
km: 103001

2 db első lengőkar csere , első lengéscsillapítók cseréje, toronycsapágy csere,
stabszilentek cseréje.futómű állítás.hátsó lengéscsillapító csere.





Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)
Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)
Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)












A mai napon kb.1 hét halogatás után vettem izzót a csomagtartóba és ki is cseréltem. :)
Elég hangosak voltak a szelepek, csattogott az autó, ezért be lettek állítva. Ki lett cserélve a szelepfedél tömítés is. Szervó olajat is cseréltünk, valamint a jobb első gumim kapott egy szöget (pontosabban csavart), az is orvosolva lett. A kötelező dolgok is cserélve lettek (levegőszűrő, olaj+olajszűrő (mobil 10w-40), pollenszűrő). A futóművemnek sajnos kopogó hangja van. Hátul a stabilizátor szilent csereérett, meg két összekötő is kopott már, elől meg a két felső lengőkar. Ezek még nincsenek meg. Középső kipufogó dobot is cserélni kell, de ezt már tudtam.




Ma ellátogattunk Dunaújvárosba, hogy találkozzunk néhány Alfással.
Fehérvártól egy Rosso 147GTA követett Csörivel a volánnál, mindketten szorgalmasan kerülgettük a nyomvályúkat és a kátyúkat. A Fehérvár-Dunaújváros szakasz egyszerűen katasztrófális, balkáni.
Pont akkor érkeztünk a gyülekező színhelyére, amikor a csapat elindult, így be tudtunk állni a sorba.
A helyszínen a szokásos üdvözlés, autómustra, beszélgetés kombó. Néhányan sportolni álltak. Némi időzés után visszaindultam a városba egy-két dologért, de ez egy másik történet....
Visszatérve jót ettünk a pörköltből, majd folytattunk az autómustrát. A különös figyelemmel szemléltük meg a 159-eseket. A nap fénypontja volt ALFI156 autója, ahol is a kocsi gyári kárpitját védő gyári Alfás szőnyeget egy OFF Ford szőnyeg védte.
Az idő ripsz-ropsz eltellt, így elindultunk hazafelé és még sötétedés előtt hazaérkeztünk. Természetesen hazafelé volt nyitott tetős napsütéses és zárt tetős szakadó esős szakasz is. sajnos ez utóbbiból több.








Ezen az esős őszi napon került sor rá,hogy kivegyük a gyertyákat.Már egy ideje terveztem,
mert idegesítő problémák keletkeztek.Indítás után fulladozott a motor és menet közben is időnként akadozva járt a motor.Azonkívűl megnőtt a fogyasztás és állandóan benzinszagot éreztem a kocsiban.Nos,kiszerelés után azt tapasztaltuk,hogy nem a szokásos őzbarna színben pompázott a szikrázó készülék,hanem feketés lerakódások voltak rajta :((Mindössze 7000 kilómétertment ezekkel a gyertyákkal.Valószínűleg nem megfelelő a hőértéke.
Mindenesetre ledrótkeféztük.
A benzinszagra is fény derült:a befecskendezőhöz csatlakozó benzincső végén a bilincs le volt lazulva.Ki kellett cserélni a bilincset.Ezek után legalábbis hazáig jól viselkedett a kicsike :))
Ja és még a bal első szeme világa is vissza lett adva :))
Az éppen esedékes műszaki vizsga előtt egyszerre minden tervem dugába dőlt. Nagyon bosszantó, hogy ezen a csodálatos magyar utakon nem lehet normálisan közlekedni. Így esett áldozatul a Sprint is. Sikeresen kifigyelt a jobb torony és pont az alvázszámnál tört meg a lemez. Ezek után nemtom mi tévő legyek a járgánnyal.
Ja és a sebességmérő is megadta magát.





Volt egy kis időm visszacseréltem Agip formula LL +-ra az olajat, és megleltem a traktorhang okát, a leömlőkön 4 db repedést találtam majdnem tőben. :S
Elvittem egy ismerőshöz aki megfúrta a repedések végét, és sárgarézzel leforrasztotta az egészet, egy darabig jó lesz amíg szerzek egy jót.
Megérkezett a pakkom. Szeretném rendbetetetni a kardánt és ehhez rendeltem néhány alkatrészt az EbSpares-től.
