Blog

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-09-07

Ki lett cserélve a szervokormány folyadéka, és a váltóolaj.
A váltóé szép tiszta volt, de a szervo a szép piros helyett valami sötét sár szerű lé volt. Most a folyadékok mindenhol felfrissítve.

km: 103001

>> SzervizTakizse // Alfa 155 TS 2.0 Super // 2010-10-02

2 db első lengőkar csere , első lengéscsillapítók cseréje, toronycsapágy csere,
stabszilentek cseréje.futómű állítás.hátsó lengéscsillapító csere.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-09-04

Egy sima olajcserének indult az egész, de aztán egy kicsit elszaladt velem a paci! :-)) Kezdődött azzal, hogy megrendeltem az Oilcom.hu oldalról a 6 lityi Selenia 20K Alfa Romeo olajat (1L/1860,- + 5L/8600,-)! 1L-el mindig többet szoktam venni, ha kell, akkor után tudjak töltögetni! Aztán megvettem az olaj- (1429,-) és levegőszűrőt (2274,-)! Kellett venem még gyertyákat is, mert az előzetes szemrevételezés alapján nagyon nem voltak jó állapotban! Fekete kormos volt az összes! Először nem igazán értettem, hogy miért, de aztán a Cartársak és a net segítségével kiderült, hogy hőértékileg nem passzolnak a mocimba! (Itt van egy kis okosság ezzel kapcsolatban!) Na f@sza, kellett nekem Brisk sportgyertya, darabja 3500ft-ért! :-(( Ezek után nekem nem kell a flanc, vettem bele a szent manual által ajánlott Champion C6YCC (929,-/db) típusú gyertyát (mivel Golden Lodge már nem kapható)! És ez még mind semmi! Az olajhűtőhöz kellett csináltatnom két csövet is, mert a régiek teljesen elöregedtek és szivárgott rajtuk az olaj! Jó! Csövek az olajszűrő bakról leköt, olajhűtő a csövekkel együtt leszed! Innentől volt "érdekes" a dolog, mert az olajhűtőről már nem tudtam leszedni a csöveket, ill. a hollandereket nem lehetett meglazítani! Na mondom nehogymá' kifogjon rajtam két db cső! Olajhűtő satuba befog és adj neki! Jah, le is szedtem mindkét csövet, csak éppen a hűtő "csöcseiről" eltűntek a menetek! Telefon Marklar-nak, hogy küldjön bontott olajhűtőt! Igen ám, de ő is levette az egyik csövet és ugyanúgy eltűnt a menet, mint nálam! A másik csövet már nem is piszkálta! Na most mi legyen?? Érden megjavíttatta az ő hűtőjét, én meg elküldtem neki az én hűtőmet cserébe a 8.000ft-os javítási költséggel együtt! :-/ Oké, olajhűtőm már van (köszi Marklar), most még csöveket kellene hozzá gyártatni! Ezt Székesfehérváron tettem meg a Hidraszer Kft.-nél! Ott még elkértek a két csőért 6.000ft-ot! A fent hagyott csövet úgy kicserélték, hogy nem szedték le a csatlakozást a hűtőről, nehogy arról is lenyalódjon a menet! Hát ennyi! Ma meg kicseréltem és összeraktam mindent! :-)



Km óra állása: 105284 Miles
Régi óra szerinti km állás: 210568 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 59695 Km (37093 Miles)

Következő olajcsere 111498 Miles óra állásnál! :-)

>> SzervizRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-09-04

A mai napon kb.1 hét halogatás után vettem izzót a csomagtartóba és ki is cseréltem. :)

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-09-04

Elég hangosak voltak a szelepek, csattogott az autó, ezért be lettek állítva. Ki lett cserélve a szelepfedél tömítés is. Szervó olajat is cseréltünk, valamint a jobb első gumim kapott egy szöget (pontosabban csavart), az is orvosolva lett. A kötelező dolgok is cserélve lettek (levegőszűrő, olaj+olajszűrő (mobil 10w-40), pollenszűrő). A futóművemnek sajnos kopogó hangja van. Hátul a stabilizátor szilent csereérett, meg két összekötő is kopott már, elől meg a két felső lengőkar. Ezek még nincsenek meg. Középső kipufogó dobot is cserélni kell, de ezt már tudtam.

Ma ellátogattunk Dunaújvárosba, hogy találkozzunk néhány Alfással.
Fehérvártól egy Rosso 147GTA követett Csörivel a volánnál, mindketten szorgalmasan kerülgettük a nyomvályúkat és a kátyúkat. A Fehérvár-Dunaújváros szakasz egyszerűen katasztrófális, balkáni.

Pont akkor érkeztünk a gyülekező színhelyére, amikor a csapat elindult, így be tudtunk állni a sorba.
A helyszínen a szokásos üdvözlés, autómustra, beszélgetés kombó. Néhányan sportolni álltak. Némi időzés után visszaindultam a városba egy-két dologért, de ez egy másik történet....
Visszatérve jót ettünk a pörköltből, majd folytattunk az autómustrát. A különös figyelemmel szemléltük meg a 159-eseket. A nap fénypontja volt ALFI156 autója, ahol is a kocsi gyári kárpitját védő gyári Alfás szőnyeget egy OFF Ford szőnyeg védte.
Az idő ripsz-ropsz eltellt, így elindultunk hazafelé és még sötétedés előtt hazaérkeztünk. Természetesen hazafelé volt nyitott tetős napsütéses és zárt tetős szakadó esős szakasz is. sajnos ez utóbbiból több.

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-09-04

Ezen az esős őszi napon került sor rá,hogy kivegyük a gyertyákat.Már egy ideje terveztem,
mert idegesítő problémák keletkeztek.Indítás után fulladozott a motor és menet közben is időnként akadozva járt a motor.Azonkívűl megnőtt a fogyasztás és állandóan benzinszagot éreztem a kocsiban.Nos,kiszerelés után azt tapasztaltuk,hogy nem a szokásos őzbarna színben pompázott a szikrázó készülék,hanem feketés lerakódások voltak rajta :((Mindössze 7000 kilómétertment ezekkel a gyertyákkal.Valószínűleg nem megfelelő a hőértéke.
Mindenesetre ledrótkeféztük.
A benzinszagra is fény derült:a befecskendezőhöz csatlakozó benzincső végén a bilincs le volt lazulva.Ki kellett cserélni a bilincset.Ezek után legalábbis hazáig jól viselkedett a kicsike :))
Ja és még a bal első szeme világa is vissza lett adva :))

Az éppen esedékes műszaki vizsga előtt egyszerre minden tervem dugába dőlt. Nagyon bosszantó, hogy ezen a csodálatos magyar utakon nem lehet normálisan közlekedni. Így esett áldozatul a Sprint is. Sikeresen kifigyelt a jobb torony és pont az alvázszámnál tört meg a lemez. Ezek után nemtom mi tévő legyek a járgánnyal.
Ja és a sebességmérő is megadta magát.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 156 1.6 TS // 2010-09-04

Volt egy kis időm visszacseréltem Agip formula LL +-ra az olajat, és megleltem a traktorhang okát, a leömlőkön 4 db repedést találtam majdnem tőben. :S
Elvittem egy ismerőshöz aki megfúrta a repedések végét, és sárgarézzel leforrasztotta az egészet, egy darabig jó lesz amíg szerzek egy jót.

 

Megérkezett a pakkom. Szeretném rendbetetetni a kardánt és ehhez rendeltem néhány alkatrészt az EbSpares-től.