Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-11-12

A tető elég sz@rul nézett már ki, így az idei nagy projekt egy új tető lett.
Sok-sok fejtörés után úgy döntöttem hogy nem állok neki magam hanem szakemberrel csináltatom. Viking adott egy tippet a fórumban, ezen a vonalon indultam el.
Felvettem a kapcsolatot Katona Kálmánnal és hétfőn odavittem PHuBi-t.
Ránézett a tetőre és csak annyit mondott, hogy ez már megérett a cserére...
Megmutatta azt a három rétegű vásznak amit ő használ. A belső réteg vízzáró.
A gyári csak egyszerű szövet.
Viking képén jól kivehető volt hogy a hátsó ablak be van varrva és nem cipzáras ezért megkérdeztem hogy nekem is lehetne-e olyan. (A gyári ablakot egy-egy szembe jövő kamion szele meglebegteti és olyan hangja van mint ami most akar elszakadni).
Itt derült ki hogy honnan jön a cipzáras ablak ötlete. Természetesen Amerikából, az üveg ablakot kicipzárazták így nem hajtotta félbe amikor kinyitották a tetőt.
Szóval nem lett külön ablak.
Kértem a "mester"-t hogy készítsen pár képet menet közben, de csak egy készült, amikor "kopasz" volt PHuBi. Cserélve lettek a feszítő bovdenek és feszítő szálak, hurkák.
Mondhatnám, hogy olyan lett mint az új, de nem mondom, mert az.
A menetzaj is kevesebb lett, a hátsó ablaktól és a "B" oszloptól nem jön szélzaj.
Nyitni-zárni simán lehet, olyan mint volt.
A régi ponyvát is megkaptam, még a csomagtartóban lapul. Holnap megsasolom.

Hogy mibe volt az egész?
Úriember pénzről nem beszél, de ha az idei évszámot megszorozzátok 173,18159327065809005442850074221-el megtudhatjátok.

 

Hétfő reggel elindultunk az idei utolsó nagyobb útra a "tetőfedőhöz".
Az időjárás szerencsére kitartott és még nem kellett sózni az utakat.
Odafelé az út a korai időre tekintettel eseménytelenül telt. Némi izgalmat hozott a délután, mert vonattal jöttem haza. Utoljára 2013-ban tettem ilyet, akkor Csörinél kellett otthagyni a Pókot.
Pénteken mentem vissza PHuBi-ért. Szép lett, de ez másik poszt...
Hazafelé kirándulósra vettük.
Először meglátogattuk Erhard242-t a boltjában egy kis Alfás beszélgetésre.
Aztán Fehérváron belekeveredtünk egy jó kis dugóba egy lámpánál. Mintha nem akartak volna elindulni a zöldre...
Fehérvárról Miskahuszárhoz mentünk. Még mindig büszkén áll a szélben.
Következő állomás Veszprém volt. Itt elérte a hőmérséklet a 8 fokot, így kinyitottam a tetőt.
A 8-asra visszatérve be kellett csukni mert nem volt kedvem megfázni.
Celldömölkön még egyszer, talán utoljára még kinyitottam és az utolsó 8 km-t fedetlen fővel tettük meg.
kb. 430 km volt a köt, PHuBi végig jól viselte magát :-)
Hazafelé teszteltem az új kamerát. Egy SJ4000X-et vettem a héten, de ez megint másik poszt.

 
>> Tuning és extradenil1 // Alfa Giulia Veloce Q4 280 LE // 2021-11-12

Felkerültek a téli kerekek az autóra.
A felni a Pappastól jött, szerintem egészen jó árakat adtak.
Gumi saját beszerzés, itt találtam jobbat mint a Pappas ajánlata, igaz az sem volt rossz.
Ezen kívül volt szerelés, centírozás és új TPMS szenzorok.

Gumik: 225/45R18 --> 170k
Felni: 8.0x18" ET33 --> 163k
TPMS: 68k
Szerelés: 26k

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-11-12

300.528 km
Kicsit elnyúlt a periódus, szóval most lett cserélve.
Magnatec D 5w40 olaj, Valeo olajszűrővel
Téligumik felugrottak. A nyári gumik kukásak.
A morgó hangot valószínű a bontott szervószivattyú adja. De kell még vizsgálódni. Jövőhéten folytatása következik.
Bal felső lengőkar kopog. Örülök. Most volt cserélve...

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-11-10

Ez szintén egy olyan tartozék volt, az alu tanksapkához hasonlóan, amit még rendelés előtt kinéztem magamnak. A fekete-piros beltérhez jól passzol, meg amúgy is jobban illik egy Quadrifoglio-hoz egy tüzes piros kulcs, mint egy matt fekete.
Megrendeltem tehát Budaörsön az eredeti kiegészítőt. Néztem egyéb forrásokat is neten, de Kínából rendelve sem lett volna sokkal olcsóbb, cserébe bizonytalan lett volna a végeredmény. Hát ez van. Nem úr, aki nem herdál :D

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2021-11-11

Új téli gumik. Sebring 195/55 r15

 
>> Tuning és extradenil1 // Alfa Giulia Veloce Q4 280 LE // 2021-11-11

Felrakattam egy kavicsvédő fóliát az autó elejére az A oszlop tetejéig. Sok jót hallottam a CeramicPro-ról és ezt a fényezést mindenképp szeretném hosszútávon is védeni, így nem volt kérdés, hogy ezt választom.

A fólia elkészülte után 2 hétig még szárad az alatta lévő réteg, így nem ajánlott mosni, illetve apró buborékosodás látszik néhány helyen, ezek később lesznek javítva miután letelt a 2 hét. Alfás kedvezményként kaptam fóliát a kilincsek alá is.

Maga a fólia erősen hidrofób, így elvileg markáns különbség lesz a fóliázott és fóliázatlan réteg között esőzéskor illetve mosáskor. Félévente ajánlott bekenni egy erre készített cuccal, hogy visszanyerje ezt a vízlepergető képességét. Szabolcs elég lelkiismeretes, így ajánlom másnak is aki szeretné megvédeni az autója fényezését az esetleg sérülésektől.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2021-11-10

Szerencsémre Forsberg cartárs tudott segíteni hogy mi lehet a gond mert Ő is járt már így.Ezért segített abban hogy hol lehet a hiba és milyen alkatrészt kell cserélni.Igaza volt a hiba nálam is az volt.A váltó rudazatot a váltón egy műanyag közbetét tartja rajta és az tört szét. 2 hete szétszedtem és ma cirka 3 óra alatt sikerült kicserélnem.Bal első kerék le és a dob lemez felől lehet cserélni( távtartót a rudazatba a belepréselni és utána a váltóra rá préselni).Nagy szívás de megoldható.Az anyag ár elenyésző de a munka játékos.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2021-10-22

Elérkezett az idő a kormány és a fényszórók felújítására. A kormányon a három küllőn lévő kopott bőrt kellett cserélni, mert már elég kopottak voltak. A felújítást a Rendes kormány végezte (10 000 HUF). Nagyon szép lett. A duda piktogramok és a MOMO felirat is rákerültek, ahogy gyárilag is volt.
A fényszórók felújítása már régóta tervben volt, de egyszerűen nem találtam megfelelő, jó állapotú foncsort, amit fel lehetett volna újítani, mert a helyzetjelző izzónál a műanyag annyira megolvadt mindegyiknél, hogy nem lehetett felújítani. Aztán egyszer Marklarnál egész véletlenül rábukkantam egy pár tökéletes állapotban lévő foncsorra. A tökéletes állapot a műanyag házra vonatkozik, a foncsor része megfakult és matt volt. A felújítást itt végezték (38 100 HUF). A végeredmény gyönyörű lett.:-)

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-11-10

78.126 km
Felkerültek a téli gumik. Eddig összesen 26.389 km van bennük, az idei telet simán kibírják.
A nyáriakban 21.394 km van. A hátsók már viseltesek, de tavasszal még egy jó gumikoptatós szakaszra vissza lesznek rakva. Az elsők még jók lesznek jövőre.