Blog
Hazafelé tartottam, befordultam az utcába ahol lakok, majd hirtelen fura hang jött a motortérből. Leállítottam a motort, lendületből gurultam a ház elé. Motortért felnyitva láttam, hogy az ékszíj elszakadt. 3 éve volt cserélve, ennyit bírt. Ez nem sok.
Hamarosan amúgy is ment volna szervizbe, egyel több ok. :-(
Sajnos ahogy a GTV-k 99%-án, úgy az enyémen is hiányos/nem gyári volt a Pininfarina logo a hátsó kerék előtti részen. Horror ára van ennek a négy kis biszbasznak, így régóta halogattam a beszerzésüket, de ha sokáig tanakodom a végén nem lesz elérhető, így inkább megvettem amíg még van :)
Ha téli álmot nem is fog aludni, de nem igazán lesz sokat használva a télen az autó. Ha száraz idő lesz, kiviszem megjáratni, de egyelőre téli kerekeket sem kap.
Emiatt tudtam már az elején, hogy szükség lesz egy csepptöltőre, hogy az esetleges több hetes állás ne viselje meg az akkumulátort. Az egyik legjobb választás ehhez a C-TEK, így nem is volt kérdés, hogy mit rendeljek be. A fórumtársak körében az MXS 5.0 típus jól bevált, így én is azt vettem meg. Rendeltem hozzá még egy gumiköpenyt is, mechanikai behatásoktól védendő az eszközt. Már le is lett tesztelve, tökéletes.
Első körben közvetlenül az akksira csatlakoztattam a töltőt, a csomagtérbe bevezetve a csiptetőket, az akksi takarót lebontva. Aztán WarbiRunner Gyuri felhomályosított, hogy a motortérben van akksi pólus kivezetés és oda is tehetem. Ez kézenfekvőbbnek mutatkozott, szóval egyelőre inkább ezt a végét választottam az autónak :)
Bosch egypólusú gyertyák kiszedve, ricambi originali NGK BKR6EKPA-k berakva.
Gyújtótrafóból Magneti Marellit rendeltem akciósan, de berakva check engine-t dobott az autó és nem is volt olyan szép hangja mint az eredeti Bosch trafókkal. Így ezt kiszedtük és vissza lesz küldve. Így csak a gyertyákat írom a költségek közé.
Előműszaki után cserélni kellett pár dolgot.
Rendszám izzó 2 db
Bal ködlámpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.
Jobb féltengely külső gumiharang kisebbik bilincsén feszíteni kellett.
Jobb első lengőkar csere SKF.
Kormányösszekötők külső rész mindkét oldal csere
Kerékösszetartás az új alkatrészek után beállítva.
Fékcsővek tisztítás és ápolás. Porosak voltak.
Bal hátsó féknyereg kézifék részénél olaj szivárgás. Felújító készletben a kis o gyűrű nem megfelelő méretű. 2 márkát vettem és egyikben sem a normál méretű, hanem kisebb. Egy bontottból átraktam egy sértetlent, most már tömít. Tartalékba rendeltem 10 db-ot, hátha egyszer valamelyik verdához kellene , jövőhéten fog megérkezni. Többi porvédő és tömítés kicserélve újra. Seeger fogót rendelnem kellett a szétszedéshez. 43 mm mélyen van bent és nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. Még az új fogóból ami direkt erre a célra készült, abból is kellett leköszörülni mert nem fért be teljesen. Végül összejött és ez a lényeg. Van itthon tartalék féknyereg amin szintúgy tömítést és porvédőt kellene csak cserélni, így jól fog jönni. Én a képen lévő fogót rendeltem ami jó is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit küldtek az vastagodó szárú így ott kellett vékonyítani az anyagon.
Hátsó féknyereg mindkét oldalon újra festve és a hátsó rugók is feketére mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de már a második műszakin kérdezték hogy ez eredeti rugói?! Úgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez már kérdés.
Egy picit butíttani kellett a teljesítményen mert füstölt egy padlózáskor. Annyira azért nem volt vészes.
Műszaki érvényesség 2023.10.29
Mikor valamelyik Alfacityn Ákos megmutatta, hogy milyen wartburg hangon szól a csomagtér ajtó előszőr sírtunk a nevetéstől, majd belegondolva inkább elszomorító.
Nagyon nem kéne ilyen hangot kiadnia, akkor tudtam ,ha lesz Giuliám, elsők között fogom ezt orvosolni, amit a gyár nem tudott kispórolt.
Lebontottam a kárpitot, 1tábla 50x50-es zajcsillapító lapot beleszabtam, kárpit vissza, készen vagyunk. 15perc munka, ég és föld a különbség, össze sem lehet hasonlítani. Nincs többé kongás, és wartburg hang.
A csoportban van aki megnézte, az övé nem ad ki ilyen hangot, az 2019-es évjárat, lehet rájöttek ,hogy eléggé színvonal alatti volt kongásgátló nélkül.
Az első futómű már egy ideje hangokat hallatott, legfőképpen bal oldalról. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a szilentek és gömbfejek is kissé elhasználódtak, így ha már csere, akkor a mindkét, azaz bal és jobb oldali alsó és felső lengőkarok cseréje mellett döntöttem. Ez mellett kapott új stabilizátor összekötőket, valamint féltengely gumiharangokat. Ha már szerviz, akkor a kézifék kötél mindkét oldali cseréje is megtörtént valamint az olajkönnyezés miatt két szelepfedéltömítés cseréje is időszerűvé vált.
Km: 209417