Blog
Kicseréltem az üzemanyagszűrőt, mert mióta megvan(2000) nem lett cserélve.
Elfogyott a motorból az olaj. A minimum-jelző nem működi szerintem. Kénytelen voltam venni bele 15W40-est, de csak utántöltés erejéig. Csak 1300 km-t mentem vele és nem is hajtottam meg. Most jobb idő lett és lehet olajat cserélni. A gyárit most nem tudom megvenni, helyette Castrol megy bele, de már 10W40-es. Kap természetesen olajszűrőt is. Hogy nem follyon el az olaj, meg kellen húzni egy csavart a vízpumpa mögött, csak marha nehezen lehet hozzáférni.
Átvettem a promó matricát. Kicsit vegyesek az érzéseim. Nekem valahogy a korábbi évek promó matricái jobban bejöttek. Nem csúnya az idei, nem úgy van vele gondom. Mármint tetszik a forma, meg az elgondolás. Viszont azt hiszem, hogy a matrica nálam kicsit át fog alakulni. Van egy ötletem, ha sikerül megoldanom, akkor egyedivé teszem majd. :-)

Elérkeztünk a következö olajcsere periodushoz...Castrol Magnatec
kmóra állás:127000
a kicsikét márciusba akarom visszahelyezni forgalomba : )
2010.02.19. A kocsiba 58.850km.van.Ma megtörtént a nagyszervíz.Zümi kollegával együtt mentünk Csörihez így egy jót autóztunk iszonyat nagy ködbe.Ami cserélve lett olaj selénia pure került bele,olaj,üzemanyag,levegő,pollenszűrő.Ezeket Erhardtól szereztem be.A vezérlés kompletten vízpumpástól ezeket pedig Csöri biztosította.





Ferke jóvoltából +érkezett a motorháztető kitámasztó (enyém ki volt törve).
Helyére bepattint...kécc
1 "hibával" kevesebb

Azzal kezdeném, hogy kb fél éve jutottam hozzá ehhez a darabhoz igen olcsón. Mivel ennyibe került ez meg is látszott rajta.
Rossz volt a váltó, a kuplung, a ventilátor kapcsoló gomba és emiatt szétbarmolták az elektromos rendszert is. Ezek ellenére, harmadik fokozatban el tudtam hozni a saját lábán. Gyilkos munka volt a 60 km körüli távolság megtétele ebben az állapotban.
Szerencsére adtak hozzá 1 váltót amit könnyedén meg tudtam javítani így erre nem kellett költenem.
Kicseréltem a váltót, a szét szakadt kuplungot és mentem is 1 próbakört. Jó érzés volt de nagyon még nem lehetett hajkurászni, mert vezérműszíj és olaj csere még nem volt meg. Közben kipakoltam a belsejét és több mint 1 hétig csak takarítottam a szerencsétlent.
Ezeket kellett megvennem:
-kuplung szerkezet és tárcsa
-akkumulátor
-hűtő
-2db bordás szíj
-olajak + szűrő
-ventilátor kapcsoló gomba
-fékbetétek előre
-bal első ablak vezető gumi
-2 oldal tükör lap
-ablakmosó motor
-hátsó ablaktörlő kar
-5. ajtó teleszkópok
-jobb első ajtó kilincs
-akkumulátor saru
A két tükörlap kivételével mindent bontóba vettem. Az én zsebemhez képest így sem volt olcsó, de nem bántam meg. Amit megcsináltam rajta az jól működik.
Még feltétlenül be akarom szerezni a jobbos féltengelyt, mert eléggé a végét járja. Tetőkárpit hiányzik, az ajtó kárpitokba kell az összes patent és a hangszórókra kell a védőrács.
Szuper kis kocsi, de tegnap megtörtént a csere! Remélem, hogy az új gazdája vigyáz rá....

A hosszbordás ékszíj csapágya tönkrement, gondolom a hideg se ettt jót neki :D. Szörnyű hangja volt, kicseréltük :-).
Végre normális(számomra) hang cucc került a drágámba.Erősítő,hangszórók,mély nyomó.Tottikám másfél napot gályázott vele,mire elkészítette a mély ládám.