Blog
Akármennyire is tűnt korrektnek, az érdi Tamon Józsi nem az. Nemcsak hogy egy pár nap után bedöglő CD-s rádiót kaptunk huszonpárezer Forintért, levegőt sem érő ígéreteket és hazugságokat is kaptunk mellé. Nem kapjuk vissza sem a pénzt, új CD-s rádiót sem kapunk. Kukába való, nemcsak Józsi, de a bontott alkatrészei is. Nem ajánlom senkinek, hogy kereskedjen vele, max ha személyesen átnézi, hogy mit vesz tőle.
Szomorú, hogy egyeseknek annyira szükségük van a pénzre, hogy átcsesznek másokat és még nem is ég le a bőr a pofájukról.
(update jan. 27 - újabb hazugság: Józsi hívott, hogy elmondja, ő elküldte a CD-s rádiót, csak mi nem mentünk el érte a postára. De nemsokára úgyis jön Pécsre, akkor személyesen átadja az újat. Aha, jaaa ... Majd meglátjuk. :)
Aksi meghalt, RIP. Csere Lihtmesz Csabinál Sombereken, ő az, akiben 100%-osan megbízunk. Következő a termosztát lesz. Majd új hátsó gumik. És egy esetleges szélvédő-csere, mert karcos lett az előző tulajok kezei (ill. ablaktörlői) alatt.
Nézem reggel a forgalmit, merő véletlenségből.
2010.01.17. Hát ez elmúlt. Pénteken meg indulás van Franciába...
Izzítógyertya csere...azért Giovanniék elmehetnek valahová...gondolták az izzítógyertya úgysem hal meg, mert Bosch? Igen komoly sebészi beavatkozást igényel a csere, főleg a nagynyomású szivattyú van útban, szóval hossszított 10-es vagy csőkulcs nélkül baromira felejtős a művelet....
Levezetésként:
Egr-szelep tisztítás
Pllangószelepház tisztítás
Gázolajszűrő csere




Sikerült használtan féláron hozzájutnom egy Bacar T2 digitális tuningbox-hoz.Kb: 140 Le és mellé a 330Nm nyomaték.Hát mit mondjak sokkal dinamikusabban mozgassa ezt az amúgysem kis kasznit,minden sebességben azonnal ugrik az autó,söt 160-170-röl még vigan gyorsit,ezek mellett az átlagfogyasztásom a korábbi 6.1-röl 5.6-ra csökkent

A kedves 145/6 tulajoknak a címben szereplő szó egyet jelent a konstans epeömléssel. Merthogy Giovanni egy ótvaros műanyag konzollal oldotta meg a fényszóró magasságállítását, ami nagyon könnyen eltörik. 10-ből 10 autón ziher, hogy cserélni kéne. De ugyanarra a szarra nem érdemes, jobbat meg nem kapni hozzá a piacon. Illetve mégis!
TZoli155 találta ki, hogy egy bizonyos anyagból (ami jóval strapabíróbb, mint a műanyag) tökéletes másolat készíthető a gyári tartozékról. Csak vinni kell a lámpatestet, cserébe kapsz egy másikat, amiben már az új, strapabíró konzol van, ami nem esik szét attól, ha kicsit magasabbra akarod állítani, mint kéne. És mindez 5 ezer forintért, azt hiszem abszolút jutányos ár!
A cserének immáron másfél hónapja, kicsit állítgatni kellett a lámpán, meg vártam, hogyan bírja a strapát, jelentem tökéletesen működik és mindenkinek csak ajánlani tudom.
A hosszú keresgélésnek az lett a vége, hogy jelenleg van 1db tartalék difim és jutányos áron sikerült kerítenem egy 6 sebességes manuális váltót. Akik figyelték az eseményt, azok észrevehették, hogy agyaltam rendesen a dolgon, számolgattam, méregettem. Perverz módon a különféle váltók áttételeit, végáttételt stb számoltam. Mindez csak azért, mert jelenleg is egy átépített 5 sebességes manuális váltóval hajtom a gépet, aminek az utolsó fokozat egy speciálisan hosszúra épített fokozat, egy 164-es, 2.5-ös TD váltóból származik, így biztosítva az 1:0.761 fokozatot. Ehhez már külön egzotikum az Alfa Romeo által a GTV/Spider modellbe beépített valaha leghosszabb 1:3.111 végáttétel, ami bizony dízel gépekben is szépnek mondható, sőőőt. Akinek ez nem mond semmit, az talán jobban érti, ha számszerűsétve mondom el. Ez az áttételsor a 3000-es 12 szelepes V6-os erejét és fordulatát úgy viszi át az útra, hogy 3500-as fordulaton 175km/h a kocsi sebessége. Ez nem mondható rossznak, sőt!!!
Ezt a kímélő fokozatot szeretném majd a hatos váltóban viszontlátni, így némi kutatást végezve oda jutottam, hogy a 166-os V6 TB váltójának utolsó fokozatát ugyanilyen áttételre cserélem, majd a közös tengelyt és a hozzá tartozó koszorúkereket - amit a difire kell csavarozni - kicserélem egy 1998-as 166-os 2.4-es JTD váltó hasonló kerekére. Ezzel a kombóval végigszámolva a hajtást ugyan "picikével" pörgősebb lesz a motor ugyanilyen sebességen, ellenben nem lesz akkor az ugrás az 5 és 6 fokozat közt, mint jelenleg a 4 és 5 között. Talán nem ez lesz a legyjobban gyorsuló Spidere, ellenben ez fogja a legjobban kímélni a mocit és nem mellesleg valahol 320 körül lehet a végsebessége elméletben. Ebből persze lejön a légellenállás és a többi járulékos veszteség, de azt hiszem így is 285 körül menne. Aztán idővel ha kap egy turbot, akkor ez kúszhat feljebb :) Persze mint rendes törvénytisztelő állampolgár, ezt itthon nem fogom kipróbálni, mert még a törvény őrei neheztelni fognak rám és drága lesz a célfotó :) A 170-et is csak papíron számoltam :))))
Az általam számolt áttétek és sebességek a gép motorjának 6500-as fordulatai mellett itt láthatóak.
Bal oldalt az új, általam számolt kézi hatos váltó látható, jobb oldalt pedig a jelenlegi 5 sebességes.
Ezek mellett megállapítottam, hogy soha nem fogok többet difivel bajlódni, nemes egyszerűséggel kap a gép egy Q2 Torsen difit. :) Így a hatos váltó majd akkor fog felkerülni a kecskére, ha ez is meglesz.
Eljött az idő az első féktárcsák illetve fékbetétek cseréjére.
A tárcsa Brembo a betét Textar.
Akadtak problémák a cserénél de Andrásbácsi megoldotta...........
Miután hétfőn kiderül, hogy difitörésem van, így elkezdtem egy használható cseredarabot keresni, legyen mivel közlekedjek. Köszönet azoknak, akik segítettek, különösen Koryy cartársnak, aki példaként szolgálhat sokaknak, mint az a típusú ember, aki ott segít, ahol tud. Neki külön szeretném meg egyszer megköszönni a segítségét. Végülis a gép elkészült kereken egy héttel az ominózus baleset után.
Illetve most van egy tartalék difim is, biztos ami biztos alapon.
Sajnos a difik, a javítás, az új olaj nem volt olcsó, de hát valamivel muszáj közlekedni.
Mit mondjak, egy komplett méhrajt érzékeltem a fejemben amikor 6:40-kor csörög a telefon és felébredek. Csak annyit tudok belenyögni:
-Hallo, tessék?
-Szia, 10 perc max és ott vagyok, készülhetsz - mondja a tréleres srác.
-OK - majd miután letette egy erőtlen -Bas....ameg a nyúl! elhagyta ajkaimat, gyors tempóban elkezdtem készülni.
Valóban percek múlva már itt volt a srác, kocsi beindít, üresben, trélerig kitol a szűk kapun, felhúzat a platóra, lerögzít, elindul a szerelőhöz. Útközben próbáltam volna aludni, de a mentős srác volt olyan kedves, hogy szóval tartott. Úgyhogy alvás kilőve.
Megérkezünk a szerelőhöz 7:30 körül, kocsi letesz, betol. Szerelő szerint lehet megint difi lesz, a féltengely csuklókkal nincs baj.
-Na ez marhajó, egy évet sem bírt. Asszem elkezdek keresni valami masszívabb difit.
Ennyit az autós hétvégéről, azért a tréleres srác eldob a barátnőhöz aki a szerelőtől nem messze lakik.