Blog
Időpont: 2009. október 11.
Helyszín: Kaposújlak repülőtere.
Ha úgy vesszük, nem is lett volna különleges dolog, hogy részt veszek a találkozón. Már évek óta járok Esztergomba, Kaposújlakra, a fényképeim a galériákban fellelhetők. De most ez mégis más.
Ez a negyedik kaposi találkozóm volt, de az első is egyben, ugyanis első alkalommal gördülhettem be Lia kerekein a parkolóba, és foglalhattam el a helyem:))
Reggel szokásos helyszínen, az M1M7 melletti Agip kút parkolójából indult a konvoj, mely ezúttal igen csekély létszámú volt. A korábbi 10+ autó helyett most csak 5-en mentünk együtt. De ez is élmény volt :)) Kicsit késtem, mert Lia fürdött még reggel, 20 perccel 8 után viszont indulhatott a csapat:)
Az M7-en még együtt, utána pedig az első előzgetős részen egyszercsak eltűntek a többiek, és ketten maradtunk. Nem könnyen, de végül sikerült felvezetés nélkül megérkezni.
Az élményt mindenki ismeri, akinek volt első találkozója, így nincs is értelme leírni:))
Több, mint 200 kép készült, nemsokára felkerülnek az ftp-re, hogy más is megtalálja magát :))remélem minden autó rákerült, ki kicsiben, ki nagyban :))
Jó volt nagyon, a gyűjteménybe 3 db Formula1-es 1:43-as autó került, melyből 2 világbajnok:) (1953 Ascari, 2002 Schumacher.) -> mellettük Gilles Villeneuve '82-es Ferrarija is helyet kapott (R.I.P.)
Szóval nagyon jó találkozó volt, nagyon szép időnk volt, remélem még sok ilyet átélünk Liával:))
Nos, a legutóbbi megfigyelésem alapján a következőkre jutottam:
1. Első megállapítás - csal az óra + 10 fokot.
A megállapítás bebizonyosodott többszöri megfigyelés szerint is 60 fokról indul az óra.. Így ha 90-et mutat akkor 890 fokos, ha 100-at akkor 90. No para.. :)
2. Második megállapítás - fogy a víz. (egyben a 3. megállapításra is válasz)
Péntek reggel megzavartam a kicsikét, hátha látok valamit. Láttam.. Jött a gőz, de mire felnyitottam a motortetőt, meg is szűnt..
Viszont csöpögött a víz, megkerestem hát honnan! Az egyik hengerfejről a termosztátba menő gumicső bilincse nem volt ráhúzva mert megugrott rajta a menet.. Kicseréltem, és lehúztam, meg persze a többit is. Elég lazák voltak. + észrevettem hogy a legtöbb utólagos vízcsövön hajszálrepedések vannak. Ennyit ezekről, muszáj lesz valami minőségibb vízcsőkészletet beszereznem.
Nos ezek után rátöltöttem egy kis vizet is, 100km-re belement 1,5 L víz. Utántöltöttem és reménykedtem hogy mostmár jobb lesz a helyzet.
Ezután megjártam BP-et, a belvárosban 1 órás dugóval, majd Érden rátöltöttem a vízre. 280km-re elfogyasztott 2 dl-t!!! Ez már jó!
Viszont azt is észrevettem hogy a fűtőradiátor engedi a vizet, pedig ez már a hekkelt verzió.. :(
A minapi, a nagyvad topic-ban történt csörte; valamint annak részemről történt megfogadása után, hogy próbálok ott kevesebbet nyávogni-ríni-rinyálni-nyavajogni ( pedig téma van rá bőven ;) ) - egy kellemesebb témájú bejegyzés:
Hihetetlen jó tali volt ismét, Andy és Mattyancs barátaim ismételt lelkes ostromlása után ( olyan vagyok, mint egy rossz qrva :) ) lelátogattam Kaposújlakra Nándi ( Mattyancs ) autójával KOLONC-ként, amit itt is köszönök Neki!
ALFI156 és csapata volt olyan jó fej ( mint mindig ), hogy fél órát vártak ránk a konvojhoz megbeszélt találkozó helyen. RESPECT! ;)
Andy és családja, Tottiék, Grando-ék és a többiek olyan szeretettel, hihetetlen finom ínyencséggel és jó hangulattal kényeztettek, amit nem igazán lehet leírni...
Egyszerűen csak: Köszönöm Nektek!!!
Sok jó ismerőssel találkoztam ismét, pár keresetlen szót válthattam sokakkal... Jó volt, na...
Hévízről hazafelé (1011) egy Alfa Romeo 8C 2300 Monza (Bburago 1/18, Gold collezione) tulajdonosaivá váltunk. :)








Egy héttel ezelőtt ahogy bejöttek a relatíve hideg reggelek indítás után elkezdett villogni az izzítás-visszajelzőm de nem mindig volt, hogy egy napig semmi aztán megint jelzett hát rádugtam a műszert mely elég rejtélyes és zavaros: izzítás-fűtőmodul hibát jelzett! No mondom f@sza és elkezdtem a dízeles cartársakat faggatni mi is lehet ez? Szinte mindenki arra tippelt, hogy elszállt egy gyertya így beszereztem mindjárt négy vadiúj Boscht (szerencsére Made in France és nem török vagy kínai) no meg spec. gyertyakiszedő-crovafej-készletet és ma délután nekiálltam a cserének! Kicsit féltem mert ez a művelet egynémely (tdi+pd, cdi.....stb.) márkánál elég költséges javításhoz vezethet mivel a sz@r konstrukcióból eredően a gyertya inkább beszakad mintsem kijön így hengerfej levételt és komoly gépmunkát vonz magával! De nem egy Mjet JTD-nél itt 10 perc alatt ki lehet cserélni mind a négyet! A multiméteres mérés és a rossz gyertya kormos vége igazolta a csere szükségességét az első hengeri volt a ludas!
Km óra állás: 122000




Ma délután hazafelé az M6-on a szívbajt hozta rám a drága! Hirtelen kigyulladt az akksinak a visszajelzője a műszerfalon és ugyanabban a pillanatban olyat csinált az autó, mintha 5-ből kettőbe váltottam volna
pedig hozzá sem nyúltam a váltóhoz. Mindezt olyan 170-nél...hát nem kicsit dobogott a szívem. Gyorsan leálltam egy pihenőnél, és telefonos segítséget kértem Csöri mestertől, akinek első kérdése az volt megvan e az ékszíj? Itt már aztán megfordult velem a világ, hát motorháztető fel, majd Csöri irányításával megtaláltam merre lehet a fránya szíj :) A helyén volt. Aztán mondta Csöri, üljek vissza, indítsam be... nah sehol semmi kivillanás. Letettem a telefont....megint villog....leállítottam, motorháztető fel..szíj a helyén :P ....megütögettem az akksin azokat a kis bigyókat, amivel rácuppan az autó...saru (?) és újraindít.... Hazáig semmi baja nem volt :) Arra viszont rájöttem, ha nincs neve, nem tudom szidni...mert a szarolasz, meg a szaralfa...az olyan általános. Hát mától Lujza a neve :)