Blog
130000Km-nél ,megérdemelt egy majdnem új generátort (1000km-es) a verda. Barátnőmmel cseréltük ,és nem mellékes aki azt állítja szét kell szedni hozzá a fél autót az nincs a helyzet magaslatán ,semmit sem kell megbontani hozzá ,csak egy kis trükk. A képen látható volt benne.

Újabb 10.000 km-t tettem meg a géppel,úgyhogy aktuálissá vált az olajcsere.
Ismét Castrol Magnatec került bele és természetesen a szűrőket is kicseréltük.
Mostanában eléggé nehezen akart megmelegedni a hűtővíz és az üzemi hőmérsékletet sem nagyon akarta elérni a motor.Így a termosztátot is cseréltük.
Feltöltöttük a hűtőrendszert friss fagyállóval és a fékrendszerben is kicseréltük az olajat.Kicsit meg is lepődtem,mert a régi fékolaj már egészen sötét,zavaros volt benne,úgyhogy mindenképp indokolt volt a cseréje.
Hogyha már a műhelyben volt az autó átnéztük a motorteret és az alját is.Azon kívül,hogy hamarosan az első fékbetétek megérnek a cserére,semmilyen egyéb rendellenességet nem találtunk:)!
Így talán újabb 10.000 problémamentes kilóméter vár ránk:))!
A munkálatokat most is szerelő barátom műhelyében végeztük!
November elején bejöttek ezek a nagyon hidegek. Feltűnt, h a vízhőmérséklet nem ment feljebb 55 foknál. Nem is kell mondanom h termosztát csere. Csere után pikpak elérte a 90 fokot. És a fogyasztásom is jobb lett, érezhetően jobb. Szar termosztáttal 1 teli tankal (48 liter) 360Km-t tudtam megtenni....
Toronycsapágyak és szilentek cseréje. Igazság szerint ezt az ültetéskor (szerintem) cserélni kellett volna, eddig bírták. Illetve eddig bírtam én. Borzalmas volt a hangja menet közben. Ha állt, akkor nem :D. Egyúttal megejtettünk egy olajcserét is Selenia 20K-ra.
GrandeBandi-tól beszereztem egy bal hátsó kerékagyat. Sajna cserélnem kell mert elkezdett "zenélni". Vezetés közben olyan mintha zuhanóbombázó hangja lenne.
Mai napon (1119) átvettem a vaterán megnyert facelift előtti, fehér Alfa Romeo 156-os SW modellt. 1/43-as Cararama gyártmány. Gyönyörű szép. :)




Nem nyílt a csomagtartó távirányítóról. Hallatszott, hogy a rele kattan a kalaptartó alatt, amikor nyitni akarom. Csomagtér kárpit le, rele ki majd vissza a helyére és meg is oldódott a dolog, amivel szervízben mit sem tudtak kezdeni :)
Ma végre valahára bekerült a
jobb hátsó lengőkarcsapágy szett (FAG) ,
és cseréltünk egy
bal első kormánygömbfejet is (RUVILLE).
Más hibát nem találtak a szerelők és én se, minden szépen egyben van. Illetve egy kiszakadt féltengelygumiharangra bukkantunk, amit SOS cseréltek, nehogy baja legyen a csuklónak.
Ismét olyan dolgokhoz nyúltunk, ami még valószínű gyári volt, a szerelők szerint a hátsó lengőkarhoz aligha piszkált bárki is...nem is jött könnyen, a tankot is le kellett engedni, hogy férjen a kalapács...
Végeztünk egy gyors kiolvasást, ami igazolta, hogy jól tettem az egér dugózást. Éreztem, hogy valami összevissza működik már ott, írta is, hogy
"EGR hibás vezérlőjel".
No erre már nem lesz gond...Írt még egy
"levegőátfolyásmérő hibás jel"
szöveget, vagyis az a néha előjövő hisztije ettől lehet. Előfordul néha, hogy nem tetszik neki az időjárás, és olyankor padlógázra visszavesz az erejéből. Főleg sok városozás után csinálta, aztán 100-200km autópálya után sokáig nem. Egérdugózás óta meg mégritkábban. Érdekes, mindenesetre LMM csere, aztán lássuk mit tud úgy a gép. :-)
Ja, igen, természetesen gömbfejcsere után futóműállítás, ott is minden okés, elöl a dőlés továbbra is kicsit nagyobb, de nem vészes (b1,54'/j1,3'). Valószínű a szilentek engedtek ennyit a 60e km alatt, de mivel semmi rosszat nem okoz, kottyanni nem kottyan, egyelőre nem nyúlok hozzá. A futóműves szerint ez még az az állapot, aminek akár előnye is lehet, stabilabb az autó. Versenybeállítás yeah!
A törlőlapát bevállt. A nyiszegés továbbra is fennáll.
Hogy miért írom most meg nem tudom. Tanuljatok, segítsetek.
Télen hidegen fulákolt a motor. Kezelhető, használható volt, de éreztem, hogy vmi nincs rendben. Nyáron vittem szeretlőhöz.
1ötlet: Gyertyát kell cserélni. Új gyertyaszett Erhardtól. Az autó továbbra is hibát jelez.
2 ötlet: Fázisállító vezérlést kell cserélni. Új alkatrész Erhardtól (ő mondta, hogy ez ritkán szokott meghibásodni, ezért inkább bontottatt javasol). Az autó továbbra is hibát jelez.
3 ötlet: légtömegmérő csere. Utángyártott beszerzése Bajáról. Nem ez volt a hiba oka mégsem, így visszatettük a gyárit.
4 ötlet: levegőszűrőcső repedt. Kicseréltük.
Eredmény: mindezek összesen kb 170.000,-Ft-ot tettek ki és kb 1,5 hónap szervízt. Az autó megy és nem ad hibajelet, viszont gyenge és a maximális sebessége 180km/h.
Lehet hogy valami még mindíg nem jó benne? A szerelő állítása szerint ennek ilyennek kell lennie. Én tudom, hogy nem. Nagyon nem!
A hiba kiderítésére felkerestem Csörit. a végeredményt még nem tudom, mert december közepén vihetem hozzá szeretett Ezüstöm gyógyítás céljából.
Lehet hogy rossz szerelőt választottam ezért került ennyibe?
Megszületett a megoldás. :)
Szombaton kitakarítotam a kocsi légszűrőjét. Miután visszatettem sokkal csendesebb lett és az ereje valamint a sebessége is visszatért.
Az autó olyan mint régen!