Blog

Marklar kollégától végre sikerült beszerezni egy jobbos e-tükröt. Eddig manuális volt (nem gyárilag, de már így vettem). Pesze a "leveszem, forrasztom, felrakom" elgondolás kicsit bonyolultabbra sikerült, mivel a tükörlap fordítva volt felszerelve a konzolra (nemtom ehhez mennyit kell inni), így egyik irányba megakadt a keretbe. Így, csak le kellett szedni a tükörlapot és gondoltam, akkor már megvizslatjuk, mitől mozog az a tükör. :)

Selenia 20K, 215500km

Mivel Marklar kolléga igen sokszor rémisztget a bontott 155ök hátsó lökős által takart sárvédőrészének rémképeivel, gondoltam rászánom magam megnézem mi lehet ott. Hát... azért ez a két karosszéria elem egymásra "vasalása" nem tűnik egy okos ötletnek...:( látható, h az alsó szépen el kezd korrodálni, és amire a felszínre ér addigra tképpen már mindegy. Pesze lekezeltem , amennyire tudtam (az eddig látott képekhez képest nem durva), de tartós megoldást csak egy komoly lakatolás nyújthat...

Csőstül jön a baj általában... a klíma minimum nyomáskapcsolóból kitört a kábel. A nyomáskapcsolót kivenno ugye nem akartuk, ahhoz leengedni a klímát elég macera. Így tapasztalt nőgyógyászokat meghazudtolva 1 óra alatt sikerült visszaforrasztani a kábelt...

Hazafele tartva Mestre-nél az A4en füst keletkezett lábaim közt... :) Mint kiderült valamely ex tulajnál a szellőztető venti és a jobb e-ablak közös tápkábele csupán összesodrásra, forrasztásra nem került... Persze idővel ez azért elfárad és elkezdett melegedni. Mivel ráadásul ez csatlakozás a padlókárpithoz is hozzáért, nagy szerencsénk volt, h csak egy kis füsttel megúsztuk...
Mindenesetre inkább összeforraszottuk, nem mintha nem bíznék a korábbi tulajok szakértelmében... ;)

>> Tuning és extradpetrenyi // Alfa 146 ts 16v // 2009-10-08

Ma készen lett a kocsi körbefóliázása:-)
www.llumar.hu-nak köszönhetően!!

 
>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2009-10-08

Nagyszerviz a motortérben, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő és vezetőgörgő
- hosszbordásszíj, feszítőgörgő
- vízpumpa
- vezérlésmódosító
- gyertyák (100e km-ek)
- olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- szelepfedéltömítés és egy első stab pálca

>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 16v TS // 2009-10-08

Műszerfal közép konzol világítás probléma lépet fel.-{Fűtéskapcsoló tekerentyü világítása megszünt létezni:-{De ezzel nem is volt akkora gond de mikor meg tudtam mibe fáj egy szaros kis izzó be is haltam rögtön!Akkór jött a kreativitás és 2000- helyett kb 200-ból meg meg is oldottam és szó szerint lőn világosság:-}

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-08

Mai napon (1008) elvittem az autót, hogy megcsináltassam az új zöldkártyát. A művelet 7300 jó magyar forintba és kb. fél órámba került Sződligeten, krecsi cartárs segítségével.

[Költségeim: a zk-nál]

Tegnap beinditottam volna alfikát,Pöcc-röff-gondoltam én,ahogy szokot indulni,mivel az 55-ös szétszedve,igy valamivel közlekedni kell.
Rá kelett döbbennem,hogy nincs benya a gépben,na sebaj,elö a csövet,az 55-ösben van bőven szivjuk le.Nem volt jó ötlet,bár némi tapasztalat még rémlett fiatalabb koromból,de azért piszkosul megszivtam,a lehelletem most is olyan lehet mint süsünek náthásan,egyes kabuli sejtek dollár ezreket adnának érte.
Miután rendesen kiokádtam magam,sikerült kikönyörögni,kb 2 litert a tankból,zutty bele alfikába.....és nem indul.
Na jó,gyertyák,gyujtáselosztó,stb a szokásos társasjátékok,kidobáltam az összes gyertyát,alfika szive rögtön verni kezdett,tiszta safhausen lett.
Ég és föld!!Finom hintázás,puha kuplung,és kurva lomha járás igazolta,hogy ez mégis csak egy családi luxusvas,és nem egy bika.
De, imádom!!