Blog

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 2003 // 2008-12-27

Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.

A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.

Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.

>> Egyébalfaszabi // Alfa 156 2.0TS SW // 2008-12-21

SK fejtámlahuzatot készitetünk +kispárnahuzatot.Karácsonyi ajándék a vasnak!!

 
>> SzervizAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2008-12-21

Ablaktörlő motor elektronikájának javítása, egy igazán lelkes jó barát segítségével.A vizelvezető lefolyó eldugúlt, és megtelt vizzel, az ablaktörlő mechanika.Igy a motor beázott. és az elektronikát, tönkrevákta.

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2008-12-20

Napok óta úgy viselkedek, mint egy 6 éves gyerek. Dia szerint nehéz ez az időszak most velem... :-)
De végre eljött a nap és átvehettem. Fantasztikus. Így hirtelen erről többet nem is tudok mondani. Ismerkedünk, még meg kell tapasztalnom dolgokat, de határozottan tetszik. :-)

Néhány szó az autó előéletéről:
2004. októberben lett először forgalomba helyezve Magyarországon. Az első tulaja német volt, aki megvette újonnan Németországban, majd itt Magyarországon a Csiki-Bege helyezte forgalomba. Ennek biztos valami anyagi oka volt. A tulaj gondosan szervizelte, rendszeresen vezetett szervizkönyve van. Másfél évig használta, akkor, 2006. májusban került az autó Dimihez. Ő is nagyon precízen gondoskodott az autóról, minden javítás számlával igazolva van. És hogy pontosan mik is voltak eddig az autón szervizelve:
- első felső lengőkar (bal és jobb, eddig kétszer),
- első alsó lengőkarok (bal és jobb, eddig kétszer),
- stabilizátor rúd gumija,
- kormánymű teljesen felújítva (2008. júniusban),
- féltengely csere (bal és jobb),
- hátsó szilentekek cserélve,
- első féktárcsa cserék
- fékbetétek elöl, hátul,
- generátor cserélve
- akksi cserélve,
- Edgár szenzor (co2-t méri),
- 2 db porlasztó csere,
- xenon izzók cseréje,
- valamint első lökhárító fényezés, ködlámpa javítása.
- Ezeken felül a kötelező szervizek során kicserélendő alkatrészek, folyadékok.
A szervizeléseket az Alfa Kontakt Kft. végezte el, onnan megfogom kapni a teljes munkatörténetet.

A kerekek:
- Nyári gumi alufelnin, 16” 2006. végén vásárolva,
- Téli gumik alufelnin, 15” (első tulajtól).

Műszaki érv.: 2010.07.18.
Zöldkártya: 2010.10.18.

Van még egy-két apró esztétikai hiba, de azokat majd megoldom. A legjobban az első lökhárító bal alján lévő repedés a feltűnő, valamint a tetején lévő karcolás (képek ezekről lejjebb). De ezek is ellesznek tüntetve majd.

Mindent nézve szerintem nagyon jó állapotban van az autó, úgy érzem, hogy jó vétel volt. Főleg, hogy ilyen szinten karban volt tartva eddig, szinte új az autó. Remélhetőleg a későbbiekben erre nem fog rácáfolni. :-)

>> EseményOtto // Alfa 145 1.6 boxer Zender // 2008-12-20

Ma hazahoztam Huszitól a görbe orrú Zendert, kapott rendesen..., de autó lesz belőle!

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-12-20

Mai napon (1220) kaptam 3db alfa romeo modell autót. Egy fekete Brera-t (1/32), egy bordó (1/32) és egy fekete Alfa 8C Competizione-t (1/18) DIAMOND collezione, sorszámozott.. Mindegyik gyönyörű, de az 1/18-as 8C kidolgozottsága egyszerűen mesés:) Még a lengéscsillapítói is működnek és belülről a kormánnyal lehet forgatni a kerekeket..

>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2008-12-20

A gázolajszűrő vízérzékelőle eltört . Kénytelen voltam kiiktatni aztán megpróbálom pótolni ami a jelek szerint nem is könnyű , vagy mégis ? 6500 ft-ért holnap küldik :)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-12-19

Sajnos a korábban vásárolt lambda megadta magát, így cserélni kellett. Most gyárit kapott, meg mivel valami Champion gyertyák voltak benne, azok is cserélve lettek. Természetesen Ricambi Originali. Ezek elvileg 100000 Km-t elmennek. Köszönet mind a kettőért Csöri mesternek!

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2008-12-19

Az illeszkedés nem az igazi. Főleg az ajtó és a sárvédő között feltűnő.

 
>> EseményBalage // Alfa 146 1.6 TS // 2008-12-19

Közeledett az újabb műszaki vizsga, mert csont nélkül sikerült. Annyi okosítást azért történt, hogy a megrendelt xenon szettet a matrica forgalmiba történő beragasztása után szerelték be, de ugye én ezekről úgyse tudok.

"Drágá álézrédés úr, há' csókolom a kezsit-lábát eccer csák úgy van benne vót á cucc a gípbe'!