Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-03-22

Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.

A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.

A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)

A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??

>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2009-03-29

Megvásároltam most szombaton a nagyobb méretű légszűrőt, mert most is az van a kocsiban, csak az elég játokos méretű, tehát cserélni kell. Sajnos hiányzott a motortérből a légszűrőt takaró műanyag , szóval ezt is be kellett szerezni, de sikerült.
Amint megvan a lészűrőhöz a megfelelő csonk, beépítésre is kerülnek...
FELSZERELVE: 03.29

 
>> EgyébKati&Solo // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-03-22

A mai szép napot,egy kis utazásra szántuk,Csókakő várához.A hegy lábától szépnek tűnő vár,a kellemes környék,és a borkóstolóra invitáló,tucatnyi hirdetőtábla,felettébb jó hangulatot kölcsönzött.A vár nincs túl jó állapotban,de a kilátás kárpótolt mindenért.
Összességében véve szép,kellemes kiránduló hely.Találkoztunk pár Alfással az úton,villogás,integetés megvolt. :-))))
A tegnapi nehéz munka után,(minden tiszteletem Yoyo barátomnak!!!)egy gyönyörű napot tudhatok magam mögött,amit a Magyar utak sem tudnak beárnyékolni.

 
>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-03-22

'09.03.20. ismét Csöriékhez tettünk egy szervízelős látogatást:) A hűtőre már ráfért egy csere, mert nem sokáig bírtam volna. Közben lett bal első ajtó határoló ill. bal hátsó kilincs csere is. No meg az ablaktörlők/lapátok is ki lettek cserélve gyárira. A nyári gumik is felkerültek.
151500 km

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-03-22

- alakulgat a motortér rendeződnek benne a dolgok
- sérült kábelek javítása
- MAP kiszerelése
- főfékhenger csere
- szervodob festés
- műszerek bekábelezése
- TT bekábelezése
- a belső tér még kissé ocsmány

- 16V szervóolajtartály Marklar-tól

 
>> Szervizotto164 // Alfa 164 TwinSpark Super // 2009-03-22

5l Selénia 10W40, Elwis szelepfedél tömítés, Mahle olajszűrő

 
>> AutóápolásSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2009-03-22

Ma délelőtt megejtettem egy "komolyabb" mosást a kocsin mert már nagyon brutál volt. :D Már csak a nyári kerekek hiányoznak. A héten feldobom őket ha lesz még jó idő.

Szomorúan vettem tudomásul, hogy az AC09-es matrica nem olyan jó minőségű mint tavaly. Már elkezdett leválni a kisebb betűknél(pedig nem régóta van fent és azóta most mostam először). Lehet a következő mosásnál lekaparom. :-S

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-03-21

Több Cartárs javaslatára, orvosolandó a hetek óta egyre gyakrabban jelentkező megtorpanást porrá szedtem az EGR-szelepet amit eddigi olajcserék alkalmával csak részlegesen sikerült kipucolni! A képek tanulsága szerint mérhetetlenül sok kormot sikerült kiganézni belőle.....a rugós tányér könnyen mozgott a tekercs végén levő pöcök viszont elég rapszódikusan funkcionált benyomva beragadt!
Sebaj van ellenszer mégpedig: "Well Done hideg zsíroldó" VIGYÁZAT HIHETETLENÜL AGRESSZÍV ANYAG, BŐRRE KERÜLVE MARÓ HATÁSÚ (sajna megtapasztaltam)!
Szinte fémtisztára sikerült kitakarítani vele az egész szelepet majd ezután egy alapos WD40-es kezelés következett aminek az lett az eredménye, hogy könnyedén mozog mind a tányér mind a tekercs "pöcke"! Remélem egy ideig elfelejthetem a moci eme részét!
Km óra állás: 114000.
Azóta megtett 200 km alatt nem jelentkezett a torpanás.....kopp-kopp......csak el ne kiabáljam!

>> EseménySzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2009-03-21

Már terveztem néhány hete,hogy lemosom,kitakarítom és rendbe rakom az autót,de az időjárás nem engedte.
Ma délután végre sikerült,sőt még a bőrt is leápoltam.
Végre felkerült az Alfacity-s reklám matrica is.
A téli kerekeket jövőhét végén tervezem lecserélni...

 
>> Tuning és extraALFI156 // Alfa 156 2.4 JTD 20V M-JET // 2009-08-16

2009.03.20.Az autóba 118500km.van.Felkerült az Andrásbácsitól vásárolt novitec toldat az autóra.A toldat 20000,lökös le felszerelés,spoilerragasztó,fényezés,egyéb költség 42000.Ebbe benne van a lökösbe egy kis beleporolás is.Így a kavicsnyomok is eltüntek.Ki lett cserélve a ködlámpa is mert az is kavics áldozata lett.Ködlámpa:5000.Így össz költség:67000.