Blog

>> Egyébgaben // Alfa 156 3.2 GTA // 2009-03-05

Hi!

5000 km-t tettem meg a kocsival eddig, ami nem rossz ahhoz képest, hogy tél volt. Felkerült egy-két apróság is a kocsira(fehér index, toronymerevítő, hátsó lámpa), most pedig a felnik átfestésére készülök. Van pár zörej és reakció a kocsiba amik aggasztanak is kicsit, de csöri nyugtatgatott hogy semmi gáz. Még mindíg nagyon az autózás vele és megint kiemelném a fogyasztást(leszámítva versenypályán) amit könnyen 10 alá lehet szorítani és egy kis állatkodással se megy 13 fölé. Március 12 pályanap a Pannónia-ringen, aki megteheti jöjjön el. Most kb. ennyi......

 

...indulunk lassan Maestrohoz, ha Ő is, és az égiek is úgy akarják.:)

Teljes fűtés felújítás, több okból: rengeteg izé-sárral volt tele a fűtőradiátor, így emiatt nem volt fűtésem + nem akartam, hogy az új motorban keringjen ez a sok dzsuva.:)
Szóval a nem szétszedhetős fűtőradiátor szét lett szedve, és ki lett takarítva.
Ez kerül vissza, így remélhetőleg lesz fűtés, és szép tiszta hűtőközeg.:)

>> EseményFater (Norbi) // Alfa 155 1.7 TS // 2009-03-05

November végén meghirdettem az autót eladásra itt az amorén és a használtautón is.
Az eladás okai:
- szelepek és a motor rendbetétele (kb. 350 ezer km volt már benne)
- hátsó lengéscsillapító csere
- fékek cseréje
- kellett egy olyan autó, amivel a szüleim telkére fel tudunk menni és ki is tudunk menni vele Oroszországba a rokonokat meglátogatni.
- kisgyermek miatti nagyobb csomagtér (kutyaháló beszerelése után kb. 1 m3-es hely áll rendelkezésre) .
A hirdetésre két hétig semmi, majd 3-an is bejelentkeztek és 1 illető el is jött Dunaújvárosból megnézni a kocsit. Utánuk 2 órával Pécsről is jöttek, hogy azonnal vinnék a kocsit.
December 13-án délután kettőkor könnyes búcsút vettünk a járműtől és roham léptekben keresni kezdtük az utódod - sajnos nem alfát, mert nincs nagy csomagterű kombijuk..., illetve nekem még drága a 159 SW :((
Még karácsony előtt meg is lett a családi mobil egy Peugeot 307 break személyében. Kissé szokatlan még (jóval gyengébb, és kicsvel keveset fogyaszt) az egész, főként az elektronikus gázpedál zavar - nagyon lassú! Már mentünk vele 2000 km-t, tréningezünk az oroszországi nagy útra.

>> Eseményslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-03-05

Aukcion vettem, latatlanba, mindossze egy feluletes (es mint utobb kiderult elegge hianyos) leiras alapjan. Nyilvan az ara is ennek megfelelo volt :)
Tegnap szepen elautoztunk erte, kisse korbejartuk, gyorsan lepapirzotuk (olyan gyorsan, hogy szinte az volt az erzesem, hogy epp a szomszed kocsijat adja el a ficko :))
Aztan kezdodott a kuzdelem. Eloszor is kelllett venni egy akut, mer az nem volt benne, viszont anelkul meg se lehetett probalni beinditani - sem vonatatni. Jo, vettunk, ez nagyjabol megharomszorozta a kocsi erteket :D
Visszeszereltuk a kibontott izzitogyertyat, legtelenitettunk, inditoztunk - es semmi...
Hat akkor vontatas gondolta Sterlitz. Es lon. 300+ km, mindenfele rangu es rendu utakon (tobbek kozt vagy 8 km autopalya :)) Csak 2x szakadt el a kotel (nem is, mert egyszer csak kikotodott), kimerult az uj aksi, szarra fagytam es kifolyt a szemem mier hazaertunk. De hazaertunk egyben es buntetes mentesen (pedig kb. feluttol mar nem vilagitott semmi - csak a hatso ablakba kirakott haromszoget megvilagito biciklilampa :D
folyt. kov.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-03-04

Szerencsémre nem hibásodott meg az EGR szelep, csak kikellett tisztítani. A téli lustított üzemmódban, eltömődött korommal az EGR, attól nem ment a gép. Két munkaóra volt a javítása.Tanulság :Nem szabad nagyon vánszorogni még télen sem, mert az el nem égetett üzemanyag, és az égéstermék gondot okozhat. Egyébként az új termosztát cseréje óta 7.0 L/100 km az átlagom. Persze a computernek nem szabad hinni. Az csal, méghozzá sokat. Szerinte 5.1 L/100km. Mindenestre, 0.5 literrel kevesebbet eszik a termosztát csere óta. Nagyon-Nagyon szeretem vezetni!!!

 
>> EseményTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-03-08

Most, hogy visszaértem Genfből, a világ egyik legreprezentatívabbnak tartott autókiállításáról, némi háttérinfót osztanék meg a kedves olvasóval.

Bár maga Genf nem túl nagy (180 ezren lakják), mégis van rengeteg villamos és buszvonala, követlen vasúti összeköttetése a nemzetközi repülőtérrel, ahova a világ minden tájáról érkeznek kisebb-nagyobb repülők és van egy Palexpo nevű csarnok, amelyben nagyjából kétszer férne el a budapesti Hungexpo területe. Itt rendezik meg a genfi autókiállítást, idén éppen hetvenkilencedszer.

Ugyan a nagyközönség számára a megnyitó majd csak 5-én lesz, a sajtó számára március 3-án és 4-én nyílt napot tartottak (mint eddig mindig), ahova egy elég szigorú akkreditációs szabályrendszeren átvergődve lehet bejutni. Idén mintegy 1200 újságíró regisztrált az eseményre a világ minden pontjáról.

Reggel 8 órakor, amikor megérkeztem a nyitásra azon gondolkodtam, hogy a nagy gazdasági válság miatt vajon visszafogják-e magukat a gyártók. Konstatáltam, hogy erről szó sincs, még a GM márkái is teljes pompával jelentek meg, recesszió ide, vagy oda. Presztízskérdés egy ilyen jelentős kiállításon a részvétel és ha már úgyis beépítették a marketing költségekbe, akkor eljönnek, a kiadásokat meg majd jól elszámolják.

Sajnos nem volt nálam nagylátószögő objektív, így nem tudtam olyan fotót csinálni, amivel meg tudtam volna mutatni, mekkora területen is fekszik a kiállítás. Amit a lenti fotón láttok, az a 4-es pavilon fele, ezen kívül további 5 csarnokban zajlott a mustra.

Ami nekem, mint újságírónak hatalmas élmény volt, az a sajtóközpont (kettes kép). Egy óriási teremben felállítottak 300 számítógépet és további 1000-nek helyet hotspottal és minden high-tech cuccal együtt, hogy az ide érkező újságírók el tudják küldeni a szerkesztőségekbe az anyagokat. Olyan volt, mint egy igazi hírgyár és tényleg az volt. 1200 újságíró, fotós, operatőr, riporter dolgozott itt, köztük én, mint az Alfa Amore és Magyar Távirati Iroda kiküldött tudósítója. Öröm és élvezet volt részese lenni a "gyárnak".

A kiállítás persze nem kiállítás bomba hostesscsajok nélkül. Ők pedig, szerencsénkre úgy lettek "idomítva", hogy objektívre rendkívül érzékenyek legyenek. Amint meglátták, hogy célkeresztbe veszik őket, egyből pózoltak. És ez így van rendjén. Nekik ez a dolguk, mi meg élvezzük egy kicsit, hogy csábosan tekintenek ránk.
A lányokról egyébként egy hamarosan megjelenő külön cikkben számolunk be.

>> SzervizZsotti // Alfa 145 QV // 2009-03-04

...csak 2 hétig volt jó a legújabb szerzemény. :(((
A hibát már nem is ecsetelem. Ma végre meg tudtuk ejteni a motordiagnosztikát, de a gép nem talált semmi hibát. Következő lépésként most a trafó csere-próba következik.

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-02-26

Sziasztok.
Ma újabb szerelés volt. Visszakerült az eredeti műszerfal. Kivilágítva. Olajszint ellenőrzés. És felkerültek a hátsó kerék feletti ívek is. Meg új rendszámkeret előre és hátra. És az akksi-rögzitő ketyere is megjavult volna, ha a csavart nem töröm el:-(( Ezt még pótolni kell. És az utastérben is világit minden mint a karácsonyfa. Köszönet Ari barátomnak. :-))

 
>> EgyébFerke // Alfa 146 1.7 16v Boxer // 2009-03-04

Belső tér bontása folyt.