Blog

>> Tuning és extraGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2008-12-24

-rendszámtáblatartó (1000)
-2 db Cuore sportivo matrica (600)
-1 db alfaamore matrica (200)
-1 nyakbalógó (600)
-2 biscione kígyó matrica (gratis)

>> EgyébKpeki // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2008-12-24

Muhaha, fél év után visszakerült a hátsó lökösöm lefényezve makulátlan állapotban. Rá sem ismertem lökössel a popsijára már :)

 
>> EseményBalage // Alfa 146 1.6 TS // 2008-12-24

Boldog karácsonyt mindenkinek!

>> Tuning és extraAndrewxy // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2008-12-24

Végre bekerült az első szett is az ajtókba (MacAudio 13.2 és dómhangszórói), Sajnos a gyári helyek oválok ,ezért beépítőkeretet is készíteni kellett. de sikerült majdnem 3 délután igénybevételével...

 
>> EgyébZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2008-12-22

Ma délelőtt összetörtem az autómat. :(
Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vettem egy kanyart
ezért átsodródtam a szemközti sávba , ahol érintőlegesen összeütköztem egy szabályosan közlekedő autóval majd onnan visszacsapódva a saját oldalamon egy árokba csúsztam.
Szinte naponta járok ezen az úton, mondhatni minden kanyart ismerek. Ajka-Padragkút és Ajka között egy
jobbos kanyar, a széndombok és a fenyőárus között.
Nem vagyok egy eszetlenül száguldozó típus de szeretek gyorsan hajtani. Lakott területen nem, de azon kívül
ha van rá lehetőség szabadjára engedem a lovakat. Ez általában akkor szokott előfordulni ha egyedül vagyok.
Most is gyorsabban mentem a megengedettnél de mivel tél van és szemerkélt az eső
csak a kanyar előtti egyenesben toltam neki. Kanyar előtt szépen fékeztem ,vissza négy és gondoltam
eléggé lelassítottam. Nem így történt. 60-as korlátozás van a kanyartól, kb 90-100-al mentem mikor éreztem
elindul az autó hátulja. Sajna nem vettem eléggé figyelembe, hogy a szemerkélő esőtől sokkal nyálkásabb ,
csúszósabb az út. Máskor nagyobb sebességgel is simán bevettem a kanyart. Ellenkormányoztam és azt hittem semmi gond de jöttek szemből és én már átcsúsztam kb. fél métert. Összeért a két autó. Nem akartam elhinni. Soha nem karamboloztam még.
Szemből egy idős házaspár jött öreg Toyota Tercel autójukkal. A hátsó ajtót és a kereküket kaptam el, a kereket ki is ütöttem alóluk.
A kocsijuk orra a felező felé fordult és az út szélén megálltak. Semmi bajuk nem történt az ijedtségen kívül szerencsére.
Nekem azonnal betört az ajtóm üvege és eldurrant a légzsákom. Aki ütközött már az ismeri azt a fura hangot amikor üveg és fém törik. Láttam a hirtelen felfújódó majd azonnal leengedő légzsákot. (Meglepődtem, hogy kinyílott én nem éreztem nagy ütést.) Nagyon rövid ideig volt felfújódva a lufi vagy lelassult az idő de még láttam a nekem szemből az út szélén parkoló autót és saját oldalamon a fenyőárus előtt a hidat meg az árkot ami felé csúsztam. Próbáltam kormányozni és ekkor már fékeztem is de hiába az árok fogott meg. Aztán csend és a légzsák égett szaga.
Nem hittem el ,hogy összetörtem az autóm.
A parkoló autóból egy nő elkezdett sikoltozni mivel nem jöttem elő egyből, csak másik oldali ajtón tudtam kiszállni. Mondtam, hogy semmi bajom és futottam a másik kocsihoz. Nekik se lett semmi bajuk. Persze egyből elismertem a felelősségem és bocsánatot kértem. Meglepő módon egyáltalán nem voltak ellenségesek. A rendőröket végül kihívták előtte megegyeztünk, hogy nem teszik de aztán meggondolták magukat mondván így a biztos. Ez van. Rendőrségi helyszínelés után (a rendőrök is rendesek voltak) az autómentők elvitték a kocsikat. Az enyémet a munkahelyemre vittük, letakartuk. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy senkinek nem lett baja. Az első képen látszódó két betontömböt sikeresen elkerültem, valamint a szintén látszódó Opeles szerencsére beállt a hídra és nem maradt kint az út szélén ahogy tervezte.

Itt is köszönöm a sok autósnak aki megállt és próbált segíteni, Gfellner Tominak aki szintén segíteni próbált és végül az ő általa küldött autómentő vitte el a kocsim, apósomnak aki miután Asszonyomnak elújságoltam a rossz hírt egyből kijött és próbált vigasztalni, Gyula cimbimnek a ponyvázásban és hazafuvarozásomban nyújtott segítséget, nagyapámnak aki másnap egyből kölcsönadta az öreg Fiat ritmóját, hogy mobil maradjak! Valamint az összes barátomnak, cartársamnak aki hívott, írt hogy vigasztaljon!


Másnap elmentem az idős házaspárhoz és még egyszer elnézést kértem az autójuk s az elrontott Karácsonyuk miatt. Nagyon kedvesek voltak, nem haragszanak.

Első ránézésre a kocsi sérülései: Első lökős,hűtő kilyukadt, bal fényszóró, bal első sárvédő, balos ajtók, hátsó sárvédő és lökhárító is sérült kicsit. Bal első futómű. A felni gumistól kuka.Váltóba összes fokozatot lehet kapcsolni így állóhelyben, motor forog de nem indult be olaj nem folyt el csak a hűtővíz valószínűleg nincs nagy gond. Falcokc mester jön erre valamikor és megnézi javítható e még. Most várok és szarul érzem magam. :(

 
>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2008-12-24

km állás:134.642

-vezérműszíj, 2 görgő,vízpumpa
-hidrotőkék 16 db
-szelepfedél tömítés
-vezérlésmódosító Thx Erhardt!
-alapjárati motor tisztítás
-munka thx BIGA

>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2008-12-13

Kerek óraállás! :)

 
>> Tuning és extraGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2008-12-23

November 16-án egy H1 -es xenon szett váltotta le a refi régi fényeit. Így aztán lőn világosság immár távolsági fényekkel is! :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-12-23

Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))

Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))

Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-12-25

Az előző 156-osomhoz hasonlóan "legyártottam" egy hűtőtakarót, hogy hamarabb felmelegedjen a vizem ebben a fagyos időjárásban!
1 mm-es műanyag lap az alapanyag fekete öntapadó fóliával befedve + piros Alfa Romeo felirattal ellátva!