Blog
Felkerültek a téligumik.
Perzse azt nem sikerült megoldani, hogy az első
hóban ne nyári gumin csúszkáljak... :)
2007.11.12-én le lettek cserélve az első ablaktörlő lapátok. Trico márkájút vettem. Ezt ajánlották.:-)
És eljövé a téligumi ideje, mert valaki, akinek finga nincs arról, hogy milyen a normális időjárás, így akará. Csak reménykedni tudtam abban, hogy az autóváltás után használni tudom még a gumikat, hiszem 1 telet még simán elhúznak.
A viharfelhők már akkor gyülekezni kezdtek, amikor a két kereket egymás mellé téve konstatáltam, hogy biza a 185/60 R14-es kerekek vagy fél centivel kisebb átmérővel rendelkeznek. Hogy ettől az óra csalni fog, ám legyen, a nagyobbik baj az, hogy az amúgyis alacsonyan lévő dekni méglejjebb kerül. Szóval jók voltak a kilátások.
Aztán próbálnánk apuval felerőszakolni a felnit, de hát csak nem ment fel. Először a tüskére gyanakodtunk, hogy attól nem megy. Némi töprengés után pedig leesett, hogy a fékek miatt nem megy fel a 14-es felni. Nem fér be egyszerűen.
Örömtáncot járva hoztam meg ezek után a kényszerű döntést, mi szerint a téli felniknek és a guiknak menniük kell. Nem így terveztem, de én már nem tudom a hasznukat venni. A QV felni megmarad téli keréknek, a nyáriakra pedig már van egy cseles tervem :)
A vasárnapi havazás mindenkit megijesztett... engem is. Az volt a mákom, hogy pont egy hókotró ment le előttem a hegyről :) De azért persze ennyire nem volt vészes a helyzet, inkább a többi hülye miatt paráztam, akik szintén nem tették még fel a téligumit... nehogy belémcsússzon valamelyik.
Ma már persze sütött a nap, és este végre eljutottam a Larivához. Besúvasztottak egy Ford és egy M3 közé. Felkerültek a 16-os felnikre szerelt téligumik. Hát vicces. Egyrészt olyan mintha hatalmas szivacsokat raktak volna a futómű helyére, másrészt olyan ballonos a kerék így, mint egy busznak! :) Persze csak a 18-ashoz viszonyítva! :)
Szóval tök kényelmes lett az autó, nem érzek meg minden repedést az aszfalton :)
A nyáriakkal 16.610 km-t tettem meg, most szépen lesikálva, kitakarítva pihennek a raktárban tavaszig (AlfaCity előttig :) Ja és jó hír, egyik sem lett huplis, tökéletesen bírták a budapesti kiképzést.
Tegnap felraktam a téli kerekeket!Sokkal fürgébb lett a gép a 185-ös gumikkal,iyenkor érezni igazából mennyire visszafogják az autót a széles abroncsok:(!
Viszont a kanyarokat óvatosabban kell megközelíteni,az alacsony profilú nyári gumikkal sokkal direktebb volt a kormányzás!Mintha nem is ugyanabban az autóban ülnék!
A téligumizás után csináltam pár képet (azonos pozícióban), több beállítással (záridő, expozíció idő stb)
A képekből HDR generátorral ocsmánykodtam párat, két kép is itt van:
És végre elkészült! Ma hozhattam el Piritől az autót. Gyönyörűen jár a motor, semmi dieseles hang. Most egy kis bejáratós időszak következik.
Amit csináltak:
- hengerfejtömítés
- szelepszárszimering
- szelepcsiszolás, szimeringezés
- fagyálló
- motorolaj (Selenia 20K)
- olajszűrő
- lambdaszonda
- vezérműszíj
- gyűrűgarnitúra
+ munkadíj
Felkerültek előre a Bosch fékpofák és tárcsák.
Reszkess aszfalt!
Az első embléma eléggé megkopott, vagyis kifakultak a szinek rajta. Szeretnék egy újat. Hol tudok iylet venni?
A sebességváltó olajat is le kell cserélni, vagy mehet a régire? Ha mehet, meg tudom én csinálni, vagy vigyem inkább setzrvízbe?